Hvad sker der lige for HBO Nordics app?

HBO Nordics app til Android er en af de apps med lavest mulige score på Google Play, ud af 5 mulige point lander den på 1,6. Vi har spurgt HBO Nordic hvorfor? 

Streaming via vores tablets og smartphones er taget til de sidste par år og streamings-tjenesterne kæmper om vores gunst ved f.eks både at tilbyde deres service på forskellige produkter og platforme.

Derfor har det undret mig meget at HBO Nordics app til Android ikke fungerer som den skal på nogle af de produkter jeg har liggende…og jeg har mange produkter liggende (test-produkter)…faktisk så mange at jeg har en aftale med HBO Nordic om at jeg kan ringe (hvilket jeg ofte gør og kundeservice er super) og få slettet de 5 enheder HBO Nordic tillader at deres app er installeret på.

Google-Play-Download-ikon-A

Jeg oplever at HBO Nordic ikke virker på LG G2 (fair nok da den er så ny), underteksterne på dansk virker ikke på mobilen på visse serier (virker fint på andre sprog), den forcecloser ret ofte osv.

Derfor hoppede jeg en tur forbi Google Play for at se hvornår den sidst var blevet opdateret og til min overraskelse er den ikke blevet opdateret siden den 5. april 2013, og det til trods for at brugerne af HBO Nordic app`en bliver ved med at smide negative kommentarer.

Faktisk er brugerne så utilfredse med app`en, at de tilsammen 1100 brugere der har stemt på den, i gennemsnit har givet den en karaktèr på 1,6 ud af 5,0 mulige.

Kan hilse og sige at det er meget sjældent at en “stor” app ender på så ringe en karaktér.

Udpluk af kommentarer:

“Virkelig dårlig, når man vælger at betale næsten 80 kr pr. månede for at se jeres serier, og man tænker, jeg skal da se det på min telefon eller tablet, men nej for jeres lorte app virker ikke, og når der endelig virker så er den så ringe skruet sammen at den er ubrugelig. SÅ TAG JER DOG SAMMEN OG VÅGN OP DER INDE FOR HELVEDE. eller i ønsker måske at mindste kunder for jeg er sku snart skredet hvis der ikke snart sker noget. Hilsen en meget utilfreds kunde”.

 

“Jeg har aldrig prøvet så ustabil en app. Det hører til sjældenhederne, at jeg kan nå at se et helt afsnit uden crash. Oftest kan jeg slet ikke starte afspilningen. HBO Nordic er ikke pengene værd, så længe app’en er så dårlig. Nexus 7”

 

“Dårligste app længe! Hvis man ryger ud af appen eller mister netværk, skal man manuelt ginde stedet igen.. det fungerer derfor også rigtig skidt at pause det man ser.. derudover VILDT ringe gilmindhold”.

 

“Det her er simpelthen for dårligt af et stort firma som hbo ikke kan lave en app der virker, jeg har endnu ikke oplevet at denne skod app virker. Og når man som kunde betaler 89 kr om måneden så skal det altså virke”

 Vi tog derfor kontakt til HBO Nordic for at høre om de har stoppet support af deres app og hvorfor den ikke er blevet opdateret med alle de negative kommentarer, og de skriver til AppsAndroid.dk at:

“Vi arbejder fortsat på at forbedre vores produkt for at få den bedst mulige oplevelse af vores indhold.

Vi har i øjeblikket ikke mulighed for at udtale os til en artikel”.

Vi bruger selv HBO alle sammen her på redaktionen, og selvom Netflix er mit foretrukne valg (grundet børnevenligheden) er HBO gode til at give os opdateret indhold.

Vi holder jer selvfølgelig opdateret hvis der sker mere i sagen og satser på at der snart vil komme den længe ventede opdatering.

Du kan følge os på Facebook eller Google + for at blive holdt opdateret eller tjekke alt det nye om danske apps og spil eller det sidste nye om Android generelt.

Relaterede artikler:

 – Netflix – nu med brugerprofiler

 – TV3 Play app er klar med gratis indhold

 – Android indtager “True Blood”

 – TV2 Play app er klar til download

 – Ramasjang app er klar til børnene 

(17) kommentarer
  1. Det duer ikke for en skid her heller. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke fikser det. Det giver slet ikke mening at hvis kunden er utilfreds med produktet, at produktet så ikke bliver opdateret eller lavet om. Det er da dårlig forretning for dem medmindre de er ved at gå konkurs 😛

  2. Dejligt at der i det mindste er et dansk site der gider at sætte fokus på det ingen andre gør. Det var osse jer der havde fokus på Samsungs manglende support for APP2SD på deres nye produkter og det er sgu mærkeligt at ingen andre har haft det. Det var lidt ros nu lidt ris 😛 Sitet loader vildt langsomt på mobilen en gang imellem. Kan i ikke gøre noget ved det?
    HBO app…tjaa hvad er der næsten at sige 😮 Jeg tror at de har for lidt kunder her i Norden så jeg vil fraråde alle til at købe et abonnement. Det virker meget mystisk at så stort et foretagende ikke holder deres app opdateret. Jeg bruger Netflix og er glad for at bruge det.

  3. Der findes skam en app. der scorer dårligere end HBO, nemlig bibliotekernes egen android app.” eReolen”.
    Den scorer kun 1,5, og er også virkelig ringe. Det er utroligt at man kan lave sådan noget skod. Masser af mennesker, der ellers har været glade for at låne eBøger på biblioteket, er rasende. Før anbefalede bibliotekerne den virkeligt gode ALDIKO Reader, så det er ikke fordi de ikke ved hvordan en perfekt app skal virke. Ydermere er alle med en eBogs læser nu også udelukket for at låne eBøger, det er sku en skandale. Og der er tilsyneladende ingen reaktion eller udmelding fra bibliotekerne, vedr. kritikken.

      1. Hej Høy. Kom lige i tanke om – Måske du som medie, måske kunne få en udtalelse fra Bibliotekerne, om hvad de agter at gøre ved en så dårlg app. Det er jo mange tusind mennesker der låner eBøger på bibliotekerne, og derfor er “ramt” af dårlig app samt tåbelige beslutninger vedrørende eBogs læsere som feks. kindle. Du kan se de dårlige anmeldelser på Play. Bare en tanke, til en artikkel, som andre tilsyneladende ikke har fået focus på endnu. 🙂

  4. Men hbo er meget bedre og hurtigere til at komme med nye afsnit end Netflix. 24 efter at et afsnit har været vist kan vi se det på hbo. Det må da tælle for noget 🙂

  5. Vi sad så sent som i går aftes og skulle hygge lidt i sofaen efter at de dejlige børn var blevet puttet og så virker underteksterne på verdens bedste serie (continum) ikke. Vi betaler 80 kroner i måneden og bruger det vel 4 gange hver måned. Vi havde sådan glædet os. Det virker heller ikke imens jeg skriver 🙁

  6. Desvære så er hbo ikke meget bedre på PC. selv om jeg har en ultra book, med en i7 processor 6 gb ram. 128 gb SSD, og et 1 gb dedkeret grafik kort. på en windows 7 maskine, med en ren fiber forbindelse. ja så oplever jeg hak hak, film der fryser. mm problemer der er IKKE eksistende hos netflix der bare virker. HBO vil hellere lave “smarte” web sider end et system der er kiss ( Keep it simpel stupid) og virker. tåbeligt både app og web virker af helvede til ja enda også på smart tv. min bror har det nye fede samsung 55″ tommer smart tv. men vi oplever samme prolemer. HBO har et kæmpe problem

  7. Jeg stoppede med at bruge det efter den første måned. Det virker upåklageligt på pc men det virker til gengæld slet ikke på mobil 🙁

  8. ufatteligt at sådan et foretagende ikke gider at gøre mere ud af det. hvis ikke jeg vidste at det var så kæmpe stort ville jeg tro at de var ved at nede om og hjem. hbo app virker fint nok på xperia z men på mandens sgs4 mangler der undertekster på nogle af filmene og den husker overhovedet ikke hvor man er kommet til i en film 🙁

  9. jeg har en nexus 4 og hbo og den lukke hele tiden ned. nogle dage går det fint og andre gange virker det ikke. lidt dumt for jeg betaler hver måned.

  10. Enig. Vi havde en gratis måned for et år tilbage og købte så et halvt års abbonnement og det har vi inderligt fortrudt. Hvis kæresten sidder inde i stuen og ser en serie på HBO på vores tablet kan jeg ikke se noget på min mobil 🙁 kan hilse og sige at det virker af røven til på en Nexus 7.

Skriv kommentar
account_circle
email