Min oplevelse med Føniks computer

Dette er et indlæg om mine erfaringer med at købe ny bærbar hos Føniks Computer. Negativitet mod Føniks Computer kan forekomme.

Her det sidste stykke tid er min bærbar begyndt at falde fra hinanden (bogstaveligt talt) så derfor er jeg gået i gang med at udskifte den.
Jeg startede som så mange andre med at kigge lidt på edbpriser.dk og fandt en super fed Lenovo der bare kunne alt det jeg havde brug for. Den kunne endda lave kaffe og punktsvejse under vand!!
Så at Føniks Computer solgte den og tænkte BONUS, har nemlig ikke hørt andet end godt om Føniks og de skulle også have god service……
Jeg fik så min super fede Lenovo og stødte ind i fejl med det samme. Der var nogle problemer med grafikkortet, og der kom en sort bjælke i højre side når jeg brugte det gode grafikkort (der var 2 i). Dette brugte jeg så en dag på at fikse da det jo var min egen skyld jeg ikke lige undersøgte om der var nogle problemer med den model – hint: søg lige på Google en gang inden du køber ny computer, kan gøre valget lettere mellem 2 modeller.

Efter dette virkede HDMI stikket ikke, og jeg tænkte *bleep* det. Nu gider jeg ikke rode med den *bleep* computer mere og vil få Føniks’ service afdeling til at gøre det.
Jeg går så ned og afleverer computeren, og siger til service gutten at han godt lige må kontakte mig når han ved hvad der er galt, og hvor lang tid det ca. vil tage det at fikse dem, da jeg har brug for en bærbar, så hvis det tager lang tid vil jeg godt have den returneret.
Efter en uge er der ikke sket noget (han sagde der ville gå et par dage og så havde de kigget indledende på den – og så ville han ringe), og jeg kontakter så Føniks og de har så SLET IKKE kigget på computeren endnu. Så tager jeg ned til dem (dette tager mig 1½ time hver vej…..) og siger til dem at jeg godt vil have pengene retur for computeren. Det skal siges at computeren ikke engang er 14 dage gammel, og Føniks har haft den i 7 af dem. Jeg siger også at ligemeget om de fikser problemet eller ej, så vil jeg godt have pengene tilbage! Jeg får så af vide at der kan gå op til en måned før de finder ud af om det kan lade sig gøre at få den returneret, og jeg begynder derfor at blive godt træt af Føniks efterhånden…

Læs også:  En Android cafe aften hos Københavns Ordblindeskole 2.del

Men jeg kan jo ikke gøre noget ved det og må derfor tage hjem. Næste dag ringer Føniks til mig og siger: “HDMI stikket virker i vores skærm, og det problem med den sorte bjælke er jo allerede løst, så der er jo ikke nogen grund til at få pengene tilbage.” Dette var indtalt på min telefonsvarer med hemmeligt nummer så jeg ikke kan kontakte dem tilbage. Her bliver jeg endnu mere træt af Føniks fordi jeg som sagt havde sagt at ligemeget om det virkede eller ej så ville jeg have pengene tilbage, og så siger det bare at det virker uden overhovedet at gøre noget ved det!!! På dette tidspunkt er jeg godt irriteret på Føniks!!
Nu tager jeg personlig ind til Føniks for at få udrettet dette problem (og kan desværre kun en lørdag), og selvfølgelig er service afdelingen lukket selvom der ikke står noget om det på nettet… Derefter bliver jeg nødt til at bruge omkring en halv time på at overbevise en sælge om at jeg ikke vil have min computer tilbage men bare vil have pengene. Han siger at det er ikke noget han kan gøre med det samme og det først skal igennem service for at godkendes. Så nu går jeg og venter i op til 30 dage for at få mine penge tilbage for en computer jeg har haft i hænderne i mindre end 1 uge….

Guldager.

(4) kommentarer
  1. Du har ret at det ikke er Android relateret, men som Guldager siger så har jeg oprettet en ny kategori og så synes jeg at sådanne historier skal ud til folk. Jeg sad faktisk længe og tænkte over om det ville blive for “off topic”, men den computer du køber skal du jo højst sandsynlig også have tilsluttet din Android, så jeg synes lige det går an sålænge det bare er en enkelt kategori…håber det gav dig lidt svar?

  2. Fenris. De er allerede i gang med at returnerer den, men det skal åbenbart igennem deres bogholderi osv. Og du ved jo hvordan sådan noget er 😉

    Og Jackiass. Jeg skrev det faktisk i forummet under Blandet snak – Altså alt ikke Android relateret. Men Høy synes det var noget der skulle ud til andre og har derfor smidt det på forsiden for at gøre “reklame” for den nye kategori i forummet under Blandet snak.

    Og da vi hurtigt kan blive enige om at vi alle har en computer og derfor nok kommer til at stå i den situation hvor vi skal have en ny, på et tidspunkt. Så syntes jeg det var noget jeg ville dele. Og så skulle jeg lige ud med det 😉

  3. Her i Danmark der har vi et fint lille selskab der hedder forbrugerrådet og vi jeg var dig vil jeg give dem et kald de plejer at elske sådanne sager som din har selv haft 2 sager igennem hos dem om købeloven og retur ret 😉 og de vil sikker også fortælle dig at de kender til Føniks. Tag også et kig igennem det her link det er ikke mere end 7 dagen siden en skrive om et problem med computer har ikke læst det helt igennem og der er flere forskellige kritik ned igennem

    http://www.trustpilot.dk/review/www.fcomputer.dk

Skriv kommentar
account_circle
email