vis skjult/ukendt nummer

saxus

New Member
Hej er der nogen der kender en vis skjult nr app der virkelig virker efter hensigten og holder hvad den lover.
glem uglen cia og ligende.

Jeg er skide træt af alle de hemmelige og ukende numre der hele tiden ringer og de fleste er telemarketing fra både ind og udland.

På forhånd tak.

buch

New Member
Saxus Skrev: Jeg er skide træt af alle de hemmelige og ukende numre der hele tiden ringer og de fleste er telemarketing fra både ind og udland.
Du skal bare vide, at du ikke er alene. Jeg føler og er enig med dig, det er møg irerterende med de der ukendte numre (): og det ville da være virkelig smart hvis problemet kunne elimineres. :)

Er stødt på denne side som er nyttig at gøre sig klog på.
http://beep.tv2.dk/guide/s%C3%A5dan-undg%C3%A5r-du-blive-fuppet-i-julen

saxus

New Member
Med ny tennologi kommer altid nye misbrugs muligheder. Men tdc telenor med flere sælger dine nummeroplysninger til 3`die part gør ikke noget dvs. hver gang du ringer til en af dine kontakter bliver der sendt nummeroplysninger til en database hvorfra der kan hentes numre ud, hemmelig eller ej, både modtager og afsender er til salg. Ja ja dem der kan profitere på får lov så dit hemmelige nummer vises ikke til mig, næ nej det må man ikke men hvad .... så det giver ingen mening. Jeg kan godt forstå at nogle privet personer ikke ønsker deres nummer oplyst, men det holder bare ikke, når nogen kan købe disse informationer. Jeg kunne nemt købe en blocker dem er der mange af, men jeg vil sku vide HVEM DER RINGER! om ikke andet så ved jeg hvor de få nummeret fra det må stoppes.

Høy

New Member
Tanja har nu prøvet 2 gange at ringe til Telmore kundeservice i løbet af 4 dage og så snart hun havde lagt røret på blev hun ringet op begge gange af en Yousee sælger...

sjakalen

New Member
Jeg har gjort det nemt for mig selv, jeg har sagt til alle jeg kender, som jeg ved har mit nummer. Slår i ikke jeres Vis nummer til. Så bliver jeres opkald sku ikke besvaret. Så nemt er det.

Har selv hemmeligt nummer og adresse på oplysningen. Men har altid selv, mit Vis nummer slået til. Kun hvis jeg ringer på annoncer i dba.dk at jeg slår det fra... Fordi jeg gider folk ringer tilbage. og har jeg annoncer i dba.dk svare jeg også hemmeligt nummer så længe mine annoncer køre. Men ellers ignorere jeg totalt alle opkald uden nummer

buch

New Member
[quote="Sjakalen" post=12957]Jeg har gjort det nemt for mig selv, jeg har sagt til alle jeg kender, som jeg ved har mit nummer. Slår i ikke jeres Vis nummer til. Så bliver jeres opkald sku ikke besvaret. Så nemt er det.

Har selv hemmeligt nummer og adresse på oplysningen. Men har altid selv, mit Vis nummer slået til. Kun hvis jeg ringer på annoncer i dba.dk at jeg slår det fra... Fordi jeg gider folk ringer tilbage. og har jeg annoncer i dba.dk svare jeg også hemmeligt nummer så længe mine annoncer køre. Men ellers ignorere jeg totalt alle opkald uden nummer[/quote]

Jeg er helt med på din handling, tar aldrig selv hemmeligt nr. eller "mærkelige" nr. jeg ikke kender.
Mit spørgsmål til dig går på det der med vis nummer, hvad går det ud på ? (): skal dem der ringer til mig have slået vis nummer til for at jeg kan se det er dem der ringer ? og hvor på mobilen slår man det så til ?

sjakalen

New Member
Dem der ringer til dig, skal ha "vis nummer slået til" eller den skal stå til "Netværksstandard" hvis du skal kunne se det med navn og nummer... men det virker jo kun hvis det er folk du har i dine kontakter, at du kan se deres navn

Men hvis de har helt hemmeligt nummer, og ikke kun på nummer oplysningen.. så kan den ikke sende deres nummer... det er jo for at folk kan ha hemmeligt når de ringer op, hvis det er de ønsker. så det er vigtigt at de kun har hemmeligt på oplysningen, men ikke når de ringer ud :)

saxus

New Member
hvis det var mig ville jeg blive ballistisk det hører ingen steder hjemme. og så ville jeg skifte selskab hurtigst muligt.

buch

New Member
Saxus skriver [quote="Saxus" post=12962]hvis det var mig ville jeg blive ballistisk det hører ingen steder hjemme. og så ville jeg skifte selskab hurtigst muligt.[/quote]

Saxus der er flere ting i dit indlæg jeg ikke forstår og det får mig op af stolen, ikke fordi jeg mener du ikke har ret, men fordi jeg synes du bør forklare lidt mere præsist hvad man/jeg skal/bør gøre.
Du påstår at teleselskaberne sælger vores nummeroplysninger ( utilgiveligt ) :huh: men helt faktisk hvad gør vi ved det? - skifte selskab - Ja, men gør de det ikke alle sammen? (): og hvordan beviser vi at de gør det? !!! Hvordan undgår du selv et selskab der ikke gør det ?
Sjakalen kommer med en slags brugsanvisning på hvad man selv kan gøre, om det er godt nok ved jeg ikke, men kunne da godt tænke mig at du kom med brugbar brugsanvisning så jeg undgår at mit mobil nr. flyver rundt steder jeg ikke har bedt det om.

saxus

New Member
Jeg kan ikke give dig svar på hvordan du ungår at dit nummer bliver solgt til telemarketing det må blive en politisk beslutning, men det sker hver dag. Hvis de må købe info må vi vel osse ha`ret til at se hvem der ringer, ukendte skjulte numre er mere end bare marketing. Det kunne være ham/hun der øver tlf. Chikane så kunne vi ringe tilbage måske det stoppede da det næppe ville være attraktivt når man er synlig.

Med hensyn til salg af dit nummer er der flere gode sider med oplysning af de værste selskaber udi nummersalg.