Tips til at spare på batteriet

palleppe

New Member
Sys det ku være fedt med en tråd med batterisparetips til Android hvor vi samle vores oplevelser med hvad der kan gøres for at spare på batteriet.
Min forslag :
Indstil skærmen til at slukke efter 2 minutter ved inaktiv og ikke 10 minutter.
Skrue ned for lyset i skærmen.
Brug automatisk lysstyrken.
Når du køber en ny mobil eller tablet og skal lade den første gang, så sørg for at lade den helt op og aflade den en gang og lad op (ved ikke om det passer det har jeg fået at vide).

Høy

New Member
facebook, Messenger, vejrwidgets, nyheder osv: Indstil dem til kun at opdatere f.eks hver sjette time istedet for 1 gang i timen. Facebook og Twitter kan desuden fint bruges via browseren på din mobil, hvilket også er mere batterisparende.

klintoe

New Member
Skru ned for lyset...
Placerings tjenester, som Facebook, der viser hvor du er i Messenger (og andre apps) er også en No Go... Dette er klart et sted hvor der kan spares en del strøm :)
Som Høy også nævner det, Vejret, som opdaterer sig selv en gang i timen, den bruger også din placering!

guldager

New Member
Jeg ved godt det her ikke er super relevant for de fleste. Men da jeg fik mig et smartwatch steg batterilevetiden på min telefon faktisk. Alle de notifikationer som jeg har kunne klare (eller ignorere til senere) på mit ur har drastisk nedsat den tid hvor skærmen er tændt på min telefon, og har derfor gjort at den holder længere.

elias

New Member
Det har jeg ikke tænkt over at smartwatch og lignende ville sluge mere batteri men det er vel klart. ved du nogenlunde om det drejer sig om meget batteri eller lidt? nu tænker jeg på at hvis du har gået en hel dag om du har en fornemmelse af om det er 5 eller 10 procent.

guldager

New Member
[quote="Elias" post=13874]Det har jeg ikke tænkt over at smartwatch og lignende ville sluge mere batteri men det er vel klart.[/quote]

Nu mente jeg at med smartwatch sluger jeg mindre batteri. Altså min telefon holder længere. Det har noget at gøre med at skærmen altid er den store synder i forhold til at bruge batteri og da de fleste smartwatches bruger Bluetooth LE (Low energi) til at connecte til din telefon bruger dette langt mindre strøm end de gang du kigger på telefonen for at se din notifikation.

Og vil vel tro det drejer sig om et sted mellem 5-10% om dagen, det er lang tid siden jeg ikke har haft et smartwatch, så jeg kan ikke lige huske forskellen, jeg kan bare huske at jeg blev overrasket over at jeg faktisk havde mere strøm på min telefon når dagen var omme.