Telefon som trådløst router

silvia

New Member
Hej
Hvad betyder rent praktisk at min telefon kan bruges som trådløst router?
Kan jeg sige min internet abonnement op?
På forhånd tak
Silvia

Høy

New Member
Ja i princippet kan du men du kommer nok til at mangle både hastighed og data hvis du helt dropper din bredbånds forbindelse.

Det du kan med mobilen er stat du via dit eget netværk kan give andre personer muligheder for internet :
http://www.appsandroid.dk/joomla/hvordan-bruger-jeg-android-som-tradlos-router.html

ted1957

New Member
[quote="silvia" post=11719]Hej
Hvad betyder rent praktisk at min telefon kan bruges som trådløst router?
Kan jeg sige min internet abonnement op?
På forhånd tak
Silvia[/quote]

<strong>I Danmark :</strong> Det betyder at du kan bruge din mobil som trådløs BÆRBAR WiFi router, hvis du har et godt mobil abonnement. Du kan feks. nøjes med at købe en tablet der ikke har SIM kort, men kun WiFi og så bruge tabletten, via din mobils trådløse WiFi hotspot, på den måde er du på nettet med tabletten også, hvis du er på farten.

<strong>I Udlande</strong>t : Selv tager jeg en gammel mobil med på ferie, og bruger den i lommen, som bærbart trådløst WiFi hotspot, for min normale mobil og Tablet. Jeg køber så et "billigt" lokalt data SIM kort, i feks. Spanien, på den måde får man feks. et SIM kort der gælder i 30 dage, med 2 GB data for 250Kr, og kan så gå på nettet, med sin almindelige mobil & Tablet, uden at blive ruineret af roaming priser. Og man kan tale gratis over hele verden via Skype til Skype og skrive gratis Skype til Skype beskeder.

<strong>Til sammenligning :</strong>
Udenlandsk data SIM kort 2GB data ca kr 250,-
2GB roaming pris på dit Danske SIM kort Kr. 8600,- ( Det er det rene landevejs røveri ved højlys dag )

Jeg vil bestemt ikke tilråde dig at droppe dit fastnet bredbånd, hvis du se film / bruger YouTube osv. For der er ingen forbrugsgrænse på dit almindelige bredbånd. Og skal man nøjes med mobilt bredbånd, skal man have et rigtigt stort data abb. hvis man ser TV / Film / YouTube. Men det handler så også om dækningen hvor du bor. Jeg kan feks. ikke bruge 3.dk / 1000GB - for der er ikke signal fra 3.dk på min adresse.

motoft

New Member
Jeg har nu i ca 3 måneder brugt mobil bredbånd. Jeg bor i udkants Danmark. Jeg har vist 120 GB. Det virker fint til film. Det svinger mellem 8-17 megabit i download.