• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Lær mere.

Tanker om ny tablet, brug for gode råd!

Hej alle.

Jeg er ny herinde og har meldt mig ind fordi jeg søger nogle gode råd ang køb af ny tablet. (Håber indlægget ligger rigtigt)

Min nuværende tablet er en samsung tab 3 og den er nogle år gammel, den fungere såmænd godt nok, men den er noget langsom efterhånden og da jeg bruger den meget til at spille på tænkte jeg det var på tide at finde en stærkere tablet.

jeg spiller især spil som clash of clans, boombeach men også farming spil osv.
Derudover ser jeg netflix og bruger den til almindelig surfing.

Jeg har haft kig på googles nexus 9, men 2900 kr for en ældre tablet synes jeg umiddelbart lyder af meget, men min kæreste har den første der kom ud og den er gammel efterhånden men set i forhold til min samsung er den jo meget bedre, så derfor trækker googles tablet lidt.

Da pengene ikke er så store og jeg ikke har de store behov til teknik og 4G hvad vælger man så? Det er primært det med spil der skal fungere.

Synes markedet er en ren jungle og når man ikke har så stor viden omkring det bliver det let uoverskueligt.

Råd til ny Tablet ( ikke prisen ) er noget svært at svare på. Du nævner selv en del som du er opmærksom på og som fortæller, at du er ikke helt uvidende.
Et par ting du skal bestemme dig for er hvad vil du give for den, hvor stor/lille skal den være. Da du spiller meget og ser film skal du nok satse på en med mange kræfter som kan holde i nogle år.
Du nævner, at du kender lidt til Nexus 9 som du mener er gammel.
Her måtte jeg grine lidt for mig bekendt er den kun lidt over et år gammel. Nu handler det jo ikke nødvendigvis om hvor længe Tabletten har været på markedet, men om hvad den indeholder og om det er en der til stadighed bliver opdateret og så om der kan sættes ekstra hukommelse i. Jo nyere på markedet den er, er den som oftes også dyere, men ikke nødvendigvis bedre.
For at vende tilbage til Nexus 9, er det ikke noget dårligt køb.
8,9" er en fin størelse. Jeg har set den billigere end det du nævner. En væsentlig ting - for mig - er at den IKKE er overstrøget med en masse softvære fra diverse produkc
enter der laver andre tabletter.
HTC Nexus 9 specifikationer
Mål: 228 x 154 x 7,9 mm, 425 gram (LTE: 436 gram)
Display: 8,9 tommer, 2K opløsning (2048x1536), 281 PPI
Kamera: 8 MP, 1,9MP front
Ydelse: Nvidia tegra K1 dual-core 2,3 Ghz, 2GB RAM, Kepler DX1 grafik
Lagerplads: 16/32GB
Batteri: 6700 mAh
Software: Android Lollipop 5.0
P.S. Ja jeg indrømmer, at jeg selv har en Nexus 9 -32 GB som er 1 år gammel og har ikke tanke for at skifte den ud. Har lige fået den sidste nye opdatering Android-version 6.