synkronisering af billeder fra kamera til til "Skyen"!

maavenz

New Member
Hej!
Bær over med mig hvis det er forkert forum.
Har en Google Nexus 10 tablet og en OnePlus One mobil. Har ingen computer!!!
Bruger både Google+ og Microsoft OneDrive til synkronisering/backup af mine fotos. De billeder jeg tager med min mobil, lægger sig automatisk ind på min tablet samt ind på Google+ og OneDrive. Mit kæmpe store problem er, at de billeder jeg har taget med mit Canon kamera, og som jeg har overført til enten tabletten eller mobilen via kabel, ikke kommer videre. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får dem op i Skyen til OneDrive (vigtigst) eller Google+.
Håber virkelig på kompetent hjælp fra jer derude.
Bedste hilsner

Høy

New Member
Jeg har ikke forstand på One drive, men jeg forstår det sådan at du har automatisk upload af videoer og billeder slået til i Google Fotos, er dette korrekt? I hvilken mappe smider du billederne over i og du får ikke en besked i din statusbar om at "Google skal sikkerheds kopiere en ny mappe"? Og eller hvis du overfører billeder manuelt, kan du så ikke smide dem direkte i Google fotos og One drive? Jeg har aldrig prøvet at gøre det på den måde du gør, men hvis ikke andre kommer med bedre svar skal jeg nok prøve at gøre det.

maavenz

New Member
Sorry for mit sene svar. Har slået SMS alert til, men har ikke fået besked om dit svar.
Jeg har under generelle indstillinger slået automatisk backup til, både på tablet og smartphone.
Jeg smider ikke fotos i nogen mappe(r). Forventer jo at backuppen sker automatisk.
Vil lige gentage: Billeder som jeg tager med min smartphone, synkroniseres automatisk til tablet, til Google+ og til OneDrive.
Billeder taget med mit Canon kamera og overført til min tablet via kabel, kan jeg se i Google fotos (på tabletten), men de synkroniseres IKKE til hverken smartphone, Google+ eller OneDrive.
Hvis jeg overfører billeder fra kamera til smartphone via kabel, sker det samme:
Billederne ligger i Google fotos på mobilen, men synkroniseres ikke til tablet, Google+ eller OneDrive.
Bedste hilsner

Høy

New Member
Okay (og beklager at jeg ikke fattede hvad du mente den første gang), så for at være helt sikker...billeder, som er taget med dit kamera bliver overført til enten din tablet eller mobil, kan kun ses på den tablet eller mobil de er blevet overført til, og bliver altså ikke synkroniseret med dine andre enheder?
Er du logget ind på både tablet og smartphone med den samme konto? og overfører du altid dine billeder til et bestemt produkt (for at udelukke at det er der fejlen ligger), og har du WIFI aktiveret? Ihvertfald Google + vil ikke uploade dine billeder medmindre du har WIFI aktiveret eller været inde under indstillinger og gøre så den må bruge mobil-nettet? Du kan godt se dine billeder i Google Fots selvom der ikke er blevet taget en backup nemlig og det lyder som om at det er problemet...når du åbner Google Fotos står der så noget øverst som feks "venter på WIFI" og/eller er der en grå sky på dine billeder? og til sidst har du sørget for at synkronisering er slået til på begge enheder via den samme Googler Konto (og One Drive), og har du WIFI tilsluttet eller ej? år ud fra at du har nok plads i både Google Fotos og One Drive til dine billeder...umiddelbart virker det som om at (siden du skriver at billederne kan ses i Google Fotos på den enhed du overfører billederne fra kameraet til) at de enten ikke bliver uploadet og altså ikke ligger på Google Fotos(One Drive) grundet manglende WIFI, at du ikke bruger samme konto, og/eller at synkroniseringen ikke er slået til....vi skal nok greje problemet og finde en løsning, men da det altid er lidt sværere at hjælpe når man ikke selv sidder med mobilen er vi nødt til at zoome os lidt ind først :)

maavenz

New Member
Tablet og smartphone er logget på samme konto!
Tabletten kan kun køre WiFi og telefonen er på WiFi 95% af tiden.
Tog for en sikkerheds skyld et billede med tabletten. Det lagde sig også lige så nydeligt ind på smartphone, Google+ og OneDrive!!!!
Problemet relaterer sig alene til de tilfælde, hvor jeg overfører billeder fra mit Canon til tabletten. Billederne kan ses på tabletten, men de synkroniseres ikke til Google+ eller OneDrive.
Bedste hilsner

buch

New Member
Om det har nogen virkning ved jeg ikke, men har alle billederne samme typeformat jpg.?
Når du har overført fra Camera til Tablet, har du så prøvet at slukke og igen tænde alle apperater ?

jmolholm

New Member
Jeg ved mange der tager billeder med et Digital SLR kamera bruger de såkaldte Eye-Fi sd kort... Det er et sd kort med wifi indbygget.. der kan du overføre direkte til skyen uden at have en computer.. du skal dog bruge en computer for at få kortet til at snakke sammen med dit wifi netværk

<a href="http://www.eyefi.com/" />Eye-fi's hjemmeside</a>

Dine billeder skal være i de samme "mapper" på din tablet eller mobil for at kunne synkroniseres op til dropbox... hvis jeg ligger et billede tilfældigt på min mobil bliver den ikke synkroniseret op i dropbox ...
Jeg tror ikke problemet er formatet da dropbox eller en ligegyldig sky med respekt for sig selv kan læse alle formater..

maavenz

New Member
Hej igen!
Har skrevet lidt med Microsoft support, og de er kommet op med følgende "løsning".

"Jeg har undersøgt sagen lidt med mine eksperter, grundet den måde en Android tablet virker på vil du kun kunne uploade dine billeder fra dit kamera gennem en browser til https://onedrive.live.com."

Er ikke super skarp på Android, så er der nogen som kan skære ovennævnte ud i pap for mig. En løsning hvor jeg vælger en masse billeder til overførsel til OneDrive, på een gang, frem for et billede ad gangen vil være absolut fint.
Bedste hilsner

klintoe

New Member
Billeder som tages med mobil og tablet, synkroniseres automatisk med Google+ og OneDrive som det skal... Men ikke billeder som du selv ligger ind!! og det er lige præcis derfor de ikke gør det :)

Det nemmeste er nok, at gøre det via PC.. Der kan du uploade flere billeder af gangen, evt lave en separat mappe til dem!!