Sony lukker snart deres Smartphone afdeling

jmolholm

New Member
Sony har meldt ud at de snart vil lukke deres Smartphone afdeling ned

<a href="http://www.newsmobile.in/articles/2015/02/19/sony-exit-smartphone-market-soon" />Kildelink</a>

Høy

New Member
Græder :-(( :-(( :-(( Virkelig en spiller vi kommer til at mangle..og tak for tippet, jeg manglede lige en nyhed at skrive om :)

jmolholm

New Member
ja jeg sidder også med sådan en /meh følelse i kroppen ... :-((

hvad dælen for en mobil skal jeg nu hungre efter køber jo snart en Xperia z3 Compact.. jeg går ud fra (håber det ikke) at de så også stopper med at lave opdateringer til deres mobiler... man kan jo smide custom rom på.. men afligevel o)

buch

New Member
NÅREEEE hvor er det synd for jer, :huh: men så ny er historien nu ikke, Det er da mindst 14 dage siden ( tror Jeg ) at Mobilsiden skrev om det. Men det undre mig, at man stadig sender nye modeller ud. Det virker da ikke logisk. ():

jmolholm

New Member
kan ikke huske den inde fra MS af skrev de ikke kun at det var rygter? og ikke en officiel udmelding ? o)

hvorom alting er, er det altid træls at miste en spiller på markedet om det så er THL, ZTE eller Meizu der ville lukke betyder det jo desværre mindre konkurrence på markedet... men lige sony den havde jeg ikke set :-((

@Buch

Jeg tror de lukker stille og roligt ned for den afdeling og forhåbentlig endnu længere tid på deres OS opdateringer :) i og med de stadig sender modeller ud kan måske være på grund af de har et stort ordre lager og stadig har en stor ordre bestilling... jeg er ikke spekulant men det kunne være en af de mange grunde ;-)

frankow

New Member
@Buch: der er først i går at de officielt har sagt det. alt andet har bare været rygter og jeg sys sgu der kommer til at mangle noet hvis de lukker ned :-(

jmolholm

New Member
Har lige læst en anden nyhed der ikke er officielt.. det behøver ikke nødvendigvis at være enden på sony mobiler... sony brandet akn køres videre som et "spin-off" company hvor et andet firma køber licens til at sætte sony brandet på deres egen mobil enhed?

buch

New Member
Rygter eller ej, så har der et stykke tid været fremme at Sony ville lukke.
Når det så bliver bekræftet er det jo ikke SÅ nyt.

@Jmolholm du skriver: <em>i og med de stadig sender modeller ud kan måske være på grund af de har et stort ordre lager og stadig har en stor ordre bestilling.</em>
Ja men, hvis de har ordre bestillinger tyder da på der er gang i butikken.
Hvorfor så lukke ? Det virker altså ulogisk på mig. De har da også brugt en masse udvikling og penge på SmartWatch http://www.sonymobile.com/dk/products/smartwear/smartwatch-3-swr50/.
De har måske satset så meget, at de er ved at knække halsen. o)

jmolholm

New Member
Jeg kan huske da jeg var i Vestas der byggede de et helt nyt lager område eftersigende havde de brugt i omegnen af 2 millioner kroner (ubekræftet !!! ) kan ikke huske om det så var samme år eller året efter da lukkede de den hal og byggede et helt nyt et andet sted.. (det lukkede så nogle år senere)
men pointet jeg prøver at grave frem er vi skal huske på at grunden til sony lukker den afdeling ned er at de stadig har økonomiske problemer pga. Krisen og derfor vil de satse på den sikre hest Playstation og deres kamera afdeling

de har brug for penge for tiden og siden de udnævnte Kenichiro Yoshida til deres "chief strategy officer" har deres aktier steget 80% men desværre ikke nok til at de vil forsætte med at satse på mobil linien ))

på forhånd undskyld hvis jeg formulere mig forkert Buck :)