Sikkerhedskode

espresso

New Member
Hej Androider,

jeg har de sidste par dage brugt en 4-cifret adgangskode for at låse telefonen op.

Men så fandt jeg ud af, at ved ikke at indtaste de 4 cifre i koden, kan jeg bare trykke på home-knappen og så bliver telefonen låst op!!!

Så forsvinder ideen jo lidt med en kode til telefonen.

Jeg har en Samsung Galaxy 2. Oplever I andre også samme problem, eller...?

Vh
Henrik

Høy

New Member
Nææ..er det en SIM kode eller er det en kode til telefonen du har benyttet dig af og hvilken version af Android kører du?

tnfsdk

New Member
Det er telefonkoden Høy, når at man vil "tænde" telefonen og den viser "lockscreen". Men man kan ikke snyde sig forbi på min.

espresso

New Member
Hej,

jeg har fået det til at virke. Det er fordi jeg bruger MagicLocker som frontskærm, inden jeg kommer ind til den oprindelige skærm. Og MagicLocker har en sikkerhedskode, men den var ikke kompatibel med telefonens sikkerhed. Så nu har jeg aktiveret sikkerheden via telefonen og så virker det.

Noget helt andet. Nu hvor du Høy spørger hvilken version jeg bruger. Jeg har pt installeret 4.0.2, men jeg har lige opdateret min kærestes til 4.0.3, men når jeg via telefonen søger efter nye opdateringer, siger den at der ikke er nogen!

Vh
Henrik

Høy

New Member
Okay..det er hver gang din mobil er i dvale..jeg tænkte at det var når. Den var slukket..
Du burde kunne opdatere...har du prøvet kies:
http://www.appsandroid.dk/joomla/guide-til-opdatering-med-samsung-kies.html

Jeg bruger widgetlocker.der er vildt mange mulighder:
http://www.appsandroid.dk/joomla/widgetlocker.html

espresso

New Member
Hej,

når du siger branded, hvad mener du så?

Forresten så har jeg 4.0.3, hvor min kæreste har 4.0.4. Men den siger, der ikke er nogen opdatering.

//Henrik

tnfsdk

New Member
4.0.4 er slet ikke ude i Europa. Den eneste 4.0.4 der er er SER som er russisk.

Jeg har så godtnok også 4.0.4 på min SGS2, men er så fordi at jeg har flashet den som ikke officiel :)

Høy

New Member
Jeg kører også 403. 404 er på vej men der ikke nogen herhjemme der har modtaget den endnu...så ikke lige du havde skrevet versionsnummer...

Høy

New Member
Det er muligt at den er klar til SE mobiler, det ved jeg faktisk ikke....jeg ved kun at den ikke er tilgængelig til vores SGS2....men det bliver den snart :)

tnfsdk

New Member
Uofficielt kan man få 4.04 til SGS2, men er så endelig rykket videre i rækken. Kunne ikke vente længere og blev træt af min SGS2 så har nu en SGS3 <.<

Høy

New Member
Tillykke :) jeg var nede i går for at købe den også...men kan ikke beslutte mig. Jeg bryder mig ikke om den knap og så skal lysstyrken være fyret ret meget op for at den kan bruges...så jeg går og prøver at bestemme mig...

espresso

New Member
Hmmm... Træt af SGS2!!! hvorfor dog det. Jeg er super glad for min. Og hvor meget er SGS3 anderledes, som gør at du IKKE er træt af den?

//Henrik

Høy

New Member
jeg købte ikke SGS3, så jeg leder stadig efter min næste mobil. Grunden til at jeg ikke købte den var at lysstyrken skulle være skruet 100% op får at skærmen var brugbar...på 50% var den alt for mørk...og jeg kan læse rundt om på nettet at der er flere der er nødt til det samme...ud over det så er det ærgeligt at Samsung har valgt at bibeholde den fysiske knap og gå imod Googles retningslinjer...jeg har haft den i hånden mange gange før, men jeg er slet ikke lun på den som jeg var i starten.
Så skulle det jo være HTC One X....de 3 jeg har prøvet frøs alle sammen en gang imellem, og 1 af dem genstartede et par gange......LG Optimus 4X HD er fed, men batteriet fiser ud..

mette

New Member
[quote="TNFSDK" post=8820]4.0.4 er slet ikke ude i Europa. Den eneste 4.0.4 der er er SER som er russisk.

Jeg har så godtnok også 4.0.4 på min SGS2, men er så fordi at jeg har flashet den som ikke officiel :)[/quote]

Jeg har da 4.0.4 på min SGS3, og mener det er over en uge siden den kom. Tlf. gør selv opmærksom på, når der er en opdatering - smart.

tnfsdk

New Member
[quote="Høy" post=8861]jeg købte ikke SGS3, så jeg leder stadig efter min næste mobil. Grunden til at jeg ikke købte den var at lysstyrken skulle være skruet 100% op får at skærmen var brugbar...på 50% var den alt for mørk...og jeg kan læse rundt om på nettet at der er flere der er nødt til det samme...ud over det så er det ærgeligt at Samsung har valgt at bibeholde den fysiske knap og gå imod Googles retningslinjer...jeg har haft den i hånden mange gange før, men jeg er slet ikke lun på den som jeg var i starten.[/quote]

Jeg kan stadig godt se min skærm selvom at den ikk er på fuld lys. Har skruet lysstyrken helt i bund og kører med automatics brightness. Og jeg er faktisk glad for hjem knappen :D. Det er sådan noget jeg gerne vil have istedet for det der capasitive touch skrammel knapper, selvom at det er Google SOP.

mette

New Member
I går kom der så endnu en besked om, at der var opdatering. Jeg var ikke i nærheden af WiFi og valgte "udsæt 3 timer". Da jeg kom hjem og ville opdatere fik jeg så denne besked:

Jeg har prøvet mindst 10 gange siden - aften, nat og morgen, men det samme sker.

Hvad gør jeg?<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2012/08/opdater.png">opdater.png</a></li></ul></div>

Høy

New Member
@TNSFDK: Det er jo derfor vi har valgt Android, der er noget for os alle sammen :)
@Mette: Du venter bare indtil den klar igen ttt Det er også sket for mig et par gange, og sidste gang gik der en hel uge før jeg kunne installere....