Screenshot / Skærmskud af en aktuel side, på din PC

ted1957

New Member
Nogle gange skal man have hjælp af andre, ttt med et aktuelt Android problem, og har man i den forbindelse, behov for at sende et skærmskud af sit PC billed, så er der et rigtigt godt tilføjelses program til Google Chrome.( Efter installation ligger det som et lille kamera ikon, oppe i Google Browser linien ) `` Med det tager man et skærmbilled og kan herefter sætte rammmer om tekst & billeder, skrive tekst, sætte pile på, i valgfrie farver, samt meget meget mere. :)
Herefter kan man gemme = Save eller dele = Share, samt mange andre muligheder. I dette tilfælde valgte jeg Share & kopierede derefter WWW linket i browser linien.

Eksempel Link = http://www.webpagescreenshot.info/img/52d2c5867246a7-95024704
INFO vedr. Program = https://chrome.google.com/webstore/detail/webpage-screenshot-captur/ckibcdccnfeookdmbahgiakhnjcddpki?hl=da

queen

New Member
Bare lige for at være sikker, så jeg ikke går glip af noget :)

Vore mobiler er ikke indblandet i dette vel ?

Det tager "skærmskud" (godt lide dette ord), og linket uploades til f.eks. et forum, ikke!!

For så har jeg et andet, som jeg bruger= kan finde ud af (og går ikke glip af noget) :)

ted1957

New Member
[quote="queen" post=11388]Bare lige for at være sikker, så jeg ikke går glip af noget :)

Vore mobiler er ikke indblandet i dette vel ?

Det tager "skærmskud" (godt lide dette ord), og linket uploades til f.eks. et forum, ikke!!

For så har jeg et andet, som jeg bruger= kan finde ud af (og går ikke glip af noget) :)[/quote]

Det har ikke noget med skærmskud på mobilen at gøre Queen. Det kom sig af at jeg anbefalede Buch, at supplere PLAY på PC, med AppBrain.com på PC samt AppBrain´s apps på mobilen og synkronicere. Dette fordi AppBrain kan nogle andre ting, i forhold til PLAY. Og i den forbindels, tog jeg et skærmskud af min PC, hvor jeg anbefaler et bestemt "Skærmskud program", hvor man på skærmen, kan tegne, skrive, ramme ind og meget meget mere, for at præcisere / pege på nogle bestemte ting på skærmen.

På AppBrain.com kan du blandt andet : ``
Se hvilke app du har, på dine enkelte mobiler & tablets.
På Timeline kan du se hvilken <strong>dato</strong> du installeret og eventuelt af installeret en app.
Du kan se hvor mange Stk app totalt på mobilen, antal app der er gratis og hvor mange der er købe app
Du kan se dine betalte app, på en samlet liste
Du kan se hvor meget du har købt for i alt
Du kan se hvor meget dine app fylder i MB
Du kan sortere liste efter Navn eller Pris eller Størrelse på apps
Du kan søge efter apps og læse anmeldelser, se diagrammer og flere ting

Som sagt et rigtigt godt supplement til PLAY :)

queen

New Member
Det er nok min dårlige formulering, måske havde det hjulpet at jeg havde uddybet konstateringen lidt nærmere.

<strong>Det tages "skærmskud" (godt lide dette ord)af/på pc´en, og linket kan gemmes på pc og evt. uploades til f.eks. et forum, ikke!!</strong>

Det var kun hvis man kunne dele det "skærmskud" direkte fra pc til sin mobil, jeg ville gå glip af noget :blink:

ted1957

New Member
[quote="queen" post=11397]Det er nok min dårlige formulering, måske havde det hjulpet at jeg havde uddybet konstateringen lidt nærmere.

<strong>Det tages "skærmskud" (godt lide dette ord)af/på pc´en, og linket kan gemmes på pc og evt. uploades til f.eks. et forum, ikke!!</strong>

Det var kun hvis man kunne dele det "skærmskud" direkte fra pc til sin mobil, jeg ville gå glip af noget :blink:[/quote]

Hvis du bruger Chrome Browser på din PC kan du tilføje Chrome to Phone i Browser og downloade Crome to Phone app på din mobil, herefter kan du med et tryk, sende skærmbilledet til din mobil & åbne det i Chrome to Phone appen på din mobil.

INFO vedr. App = https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chrometophone&hl=da

INFO YouTube - Chrome to Phone = http://www.youtube.com/watch?v=egslmQYh8WA

queen

New Member
Ja, jeg bruger daglig Chrome på pc, og hver anden uge har jeg også chrome på mobilen :)
syntes ikke helt den er et hit, men det kan det jo være den bliver nu.

Ja, ja, så ser det ud til, at jeg var lige ved at gå glip af noget :) det må jeg lige kikke nærmere på.

johndoe

New Member
[quote="Sjakalen" post=11764]Det ville være dejligt med et link til emnet i den rigtige kategori, når du nu flytter tråden JohnDoe :)[/quote]
Hvad mener du?