Samsung Galaxy Nexus

munch

New Member
Hej min nye mobil bliver en Samsung Galaxy Nexus men
er der nogle der ved noget ang skærmen, det siges jo at Samsung Galaxy Nexus ikke kommer med samme skærm som SGS 2 den nye vil ikke komme med Gorilla glass er det et problem eller er den skærm der kommer med Samsung Galaxy Nexus ikke så ridse fast. ??))

Høy

New Member
Tjek her: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus-4219.php
Den kommer med Samoled, den samme som Samsung Galaxy S. Jeg ved det ikke med henssyn til gorillaglasset faktisk, men du får Super Amoled display.

Høy

New Member
Jeg kunne også godt overveje den. Hvis jeg sætter den op imod <a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/nyheder/sladder-og-off-topic/512-er-htc-edge-er-den-forste-quadcore-mobil-rygte.html" />HTC Edge</a>, så er jeg dog lidt mere ovre på HTC Edge....men det er klart den Nexus der er mest tiltrækkende indtil videre.

tnfsdk

New Member
Jeg synes Galaxy Nexus er en joke sammenlignet med SGS2. Det er jo "næsten" samme hardware som Galaxy S2 præsterer og ikke nok nyt til at det var noget jeg gad :p. Men synes så samtidigt ikke at HTC Edge er særligt attraktiv heller da det er quadcore, men stadig kun 1giga ram, hvorfor ikke give den 2 nu de var i gang >_<.

Tror bare jeg venter og ser hvad Samsung Galaxy 3 kommer til at byde på :p

Høy

New Member
Enig i at RAM kunne de godt have opdateret lidt på på HTC EDGE. Meningen med de mobiler udgiver er jo også mere for at fremvise Android. Der har ikke været en eneste Google mobil som har overasket specifikationsmæssigt endnu, og jeg tror heller ikke at benchmark kommer til at give de store udsvingninger SGS2 vs GN....men den er klart mere lækker end de tidligere modeller...det er jo en smagssag, men jeg ville gerne have den i lommen istedet for SGS2 da...selvom jeg er belvet gladere for den end jeg havde regnet med...hvis den bare gad lade være med at genstarte hele tiden :(

munch

New Member
For mit vedkommende er grunden til jeg vil have den at opdateringerne kommer i en lind strøm :)da jeg kommer fra SGS altså deres første Galaxy tror jeg at jeg kommer til at mærke en stor forskel (Håber jeg)

tnfsdk

New Member
[quote="Høy" post=5980]Enig i at RAM kunne de godt have opdateret lidt på på HTC EDGE. Meningen med de mobiler udgiver er jo også mere for at fremvise Android. Der har ikke været en eneste Google mobil som har overasket specifikationsmæssigt endnu, og jeg tror heller ikke at benchmark kommer til at give de store udsvingninger SGS2 vs GN....men den er klart mere lækker end de tidligere modeller...det er jo en smagssag, men jeg ville gerne have den i lommen istedet for SGS2 da...selvom jeg er belvet gladere for den end jeg havde regnet med...hvis den bare gad lade være med at genstarte hele tiden :([/quote]

Min genstarter ikke hele tiden. Og er ikke imponeret over det kamera som GN kommer med :(

Høy

New Member
Der må være et batch med genstartere, for jeg får ret "mange" mails om det og begge mine SGS2 (testmodellen) gjorde eller gør det, og andre har ikke problemet.
TNSFDK: Prøv at gå ind under min profil og tryk på "mine tweets", du bruger jo Twitter, og kan nu få vist dine seneste twweets via profilen hvis du er interretete og der er link så man kan følge dig.

tnfsdk

New Member
Høy,

Min SGS2'er genstarter stort set kun når jeg direkte provokerer den til det. Ellers så kan den kører flere dage i streg uden et eneste problem. Og kigger lige på det andet :)

Høy

New Member
jeg tror jeg prøver at sende min ind til rep. Et andet problem er at jeg kun er på 3G halvdelen af tiden midt i Vejle by. På mine 2 HTC mobiler er jeg på 3G 99,8% af tiden. I går genstartede den 7 gange, det er så ikke sket før at den har gjort det så tit...så jeg tænker at sammen med 3G problemet kunne det godt tyde på et eller andet med SIM kortet, måske en løs forbindelse...

tnfsdk

New Member
Høy, tror faktisk der findes "tools" til præcis at kunne fortælle dig hvor lang tid af den tid din telefon er tændt den bruger enten det ene eller det andet netværk. Jeg kan ihvertfald se i min SGS2'er hvor meget "tid" den bruger ved de forskellige processorhastigheder.

Høy

New Member
Ok...men det er som sådan slet ikke nødvendigt da jeg jo kan se i statusbaren at der næsten hele tiden står E, og på HTC mobilerne står der 3G....
Jeg bruger en app der hedder system panel til det du nævner og den er også god til at se hvad der har brugt batteriet . http://www.appsandroid.dk/joomla/system-panel-app.html
Det er bare træls da jeg er vokset ret godt med den. Skærmen er jeg blevt rigtig glad for selvom jeg i starten synes den var for farverig....men hvad med dig, er du tilfreds?
@Munch: nu er vi kommet lidt væk fra dit emne....du opretter bare en ny tråd hvis det er.

tnfsdk

New Member
Er fint tilfreds :)

Jeg bruger den indbyggede funktion i Gingerbread til at se hvad der bruger batteri og har en anden app til at fortælle mig hvor mange procent af den totale tid min telefon bruger på at kører ved forskellige processorhastigheder etc.

Kunne dog godt bruge en app der viste i % hvor lang tid min telefon havde været forbundet til de forskellige netværk :p, bare sårn for sjov.

Men er ellers super tilfreds med min. Har ikke rigtigt noget at udsætte på den andet end den forbandene konstante autofocus når at man filmer med videokamera delen af telefonen.

Høy

New Member
den indbyggede funktion er også fin, men slet ikke noget i sammenligning med hvad system panel app kan vise dig. Du kan overvåge alt over en længere periode. jeg bruger nu aldrig funktionen, kun hvis jeg skal teste en app. Til daglig bruger jeg også bare den du bruger. Du kan se her i <a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/norton-tablet-og-mobile-security.html" />testen af Norton tablet security</a> hvordan den kan bruges.

munch

New Member
:) Nu er det ikke fordi jeg vil forstyrre jer i jeres betragtning af jeres mobiler :)
Men jeg har prøvet at Google navnet på den skærm som Samsung Galaxy Nexus skulle komme med.
oleophobic surface som det hedder en af forskellen på i forhold til Gorilla Glass er den behandling den har fået, som gør at sollys og fedtet fingere ikke skulle være så modtagelige, i hvert fald skulle det være nemmere at tørre af, jeg er lidt mere i tvivl om hårdheden af glasset men tror i ikke at man laver vel ikke en mobil med et dårligere glas i forgående modeller. ??))

Høy

New Member
Hehehe ...helt ok. Det er trods alt din tråd. Personligt har jeg ikke gået meget op i det er med hårdheden før for nylig og det har heller ikke før været nævnt når man læste specs på på f.eks Telmores salgsside ....mener jeg ikke. Jeg har først lagt mærke til det det sidste lille år eller omkring.
Jo der bliver lavet mobiler med dårligere display type ihvertfald . HTC Desire kom oprindeligt med Amoled og HTC Desire HD blev shippet med LCD .
Hvis det sker en anden gang at tråden løber løbsk så er det altså okay at oprette en ny tråd ...

munch

New Member
Hej prøv at se den her video, tror det er svaret på om den har en ridsefast skærm B)
http://www.youtube.com/watch?v=uyLC61JxsJQ

Høy

New Member
Jepper ...har lidt bøvl med internettet men hvis det er den samme som Klintø smed et link til så var jeg nu lidt overrasket....nu har jeg ikke noget måleudstyr men jeg kan se lide på min skærm nu..altså der hvor jeg kører fingeren...den har også fået gode anmeldelser overalt.