Problemer med modtagelse af sms fra SONY Z3 til Iphone 6

jkc

New Member
Hej

Jeg har et stort problem med mine smsèr fra en SONY Z3, ikke vises ordenligt på en Iphone 6. Det er ofte hvis smsen er lang, eller med mange smilyes. der vises kun en bobbel på Iphonen som om den er ved at modtage/loade beskenden, men så kommer den bare ikke videre.

Nogle der har oplevet samme problem, og måske har en løsning?
Eller bare et forslag til en løsning? :)<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2014/10/2014-10-2406.59.25.png">2014-10-2406.59.25.png</a></li></ul></div>

jkc

New Member
Hej Høy.

Tak for det. Mistænker det lidt er mit nye simkort den kan være galt med? Men det er dog kun til alle iphones den ikke vil, så snart beskeden bliver mere end to. Har installeret handcent, og her troede jeg først den virkede fint, men også her er samme problem. Dog bliver den her ved med at opdatere på min telefon, og der kommer ikke nogen bobbel på modtagers telefon som ved almindelig sms.

Høy

New Member
Enig i at det må være relateret til din udbyder..er opsætningen rigtig? se f.eks her: http://www.appsandroid.dk/joomla/apn-indstillinger-mmsgprs.html , og kommer SMS ikke ind på iPhonen og har du prøvet at sende en SMS til en anden mobil? Jeg tænker på at hvis du godt kan sende SMS til en anden mobil så ligger problemet muligvis i iphonen men kan du ikke dette, så er det nok opsætningen på Z3...Hvis du tilfældigvis skulle have Telmore så løser dette problemet:
Tryk på:
- indstillinger
- mere
- scroll helt ned i bunden og tryk på internetindstillinger og få den til at hente dem automatisk
- når den har gjort dette får du en popup hvor du skal vælge hvilken teleudbyder og her skal du vælge TDC mobil og IKKE Telmore.
- genstart Z3 og det skulle virke.

jkc

New Member
Hej, og tak for jeres svar.

Jeg har endnu ikke fået det til at virke, og min udbyder som er Yousee, kan heller ikke se noget som dem, som ikke skulle virke. Har fået nyt simkort 2 gange, men det ændre ingenting. Har fået et par lange beskeder igennem et par gange, men ellers bliver der stadig bare vist bobler, som om den bliver ved med at sende/modtage.

Så vidt jeg har prøvet, virker det fint fra min gamle telefon, som var en Nokia. Her han jeg skrive uendelige lange beskeder, og der er intet. Så ved ikke om det er opsætningen på min Z3, eller om den måske er i stykker på en eller anden måde?

/Jacob

jmolholm

New Member
Okay.. ttt Og du har prøvet at kontrollere dine indstillinger såsom Høy har beskrevet skal dine indstillinger i APN måske ændres altså dine SMS og dine MMS indstillinger ?

jkc

New Member
Jeg har både fået indstillingerne fra Yousee automatisk, samt gennemgået dem i telefon med en tekniker. Alt er tilsyneladende som det skal være. Så med mindre der er nogen som har en alternativ indstilling, så aner jeg ikke hvad det kan være. Har også gendannet telefonen fra fabriksindstillinger, for at nulstille alt, men det hjælper lige lidt.

jmolholm

New Member
Hmm det er faxxxe mærkeligt...
Jeg prøver at stille spørgsmålet på nogle andre boards også..
Jeg vender tilbage med en melding .. Hvis jeg kan finde et svar :)

Høy

New Member
jeg siger også hmm...bare for at prøve..har du prøvet at installere f.eks handcent sms og sende fra den? så den står simpelthen og siger "sender" men der sker ikke noget?

jkc

New Member
Yep, det har jeg også prøvet, og det samme. Også hangout, som jeg bruger nu. virker som om det virker lidt bedre.
Altså den står som sendt på min telefon, men så snart den så bliver modtaget på en anden telefon, så vises der bare en bobbel på en Iphone, eller intet hvis det er en anden telefon. Som om den går i ged fra min telefon, og til den anden. Når jeg skriver fra min gamle Nokia, så er der intet. Kan skrive en besked der fylder 20 sms´er, og det går lige så fint igennem.

jkc

New Member
Hej Høy.

Nej, det er stadig ikke løst. Der er ingen som lige kom forklare hvordan det sker, og er åbenbart den eneste.

Høy

New Member
okay..jeg skal lige have alt med..du kan slet ikke sende sms/mms til iphone, men godt til andre enheder ? eller har du kun prøvet til iphone?

jkc

New Member
Er kun Iphones jeg har prøvet at sende lange beskeder til ja. Jeg kan godt sende en besked, som kun fylder en besked. Men så snart jeg sender en lang besked som deles op i flere, så er den gal. Det er lige meget om det kun et tekst, kun smiyles, eller blandet. Så snart beskeden deles i 2, 3, 4 eller 5 beskeder, så kan den ikke modtages. Den står som sendt på min telefon, men kan ikke modtages i den anden ende.

Som sagt før, så kan jeg sende uendelige beskeder med min gamle Nokia Lumia 920, så må næsten være SONY telefonen som der er noget med.

Høy

New Member
hh nu tror jeg at jeg er med, sådan da for standard sms på Sony tillader nemlig ikke at sende SMS`er der er særlig lange så de bliver kappet over...dette kan du undgå ved at bruge Handcent og gå ind i Handcents indstillinger og sætte et hak ved at den ikke skal kappe dem over. Så uanset hvor lang en SMS du sender så sender du den som èn SMS...dette virker ihvertfald for mig...kan du ikke prøve at sende mig en sms på [hide]21971146[/hide]
hvis problemet kun er hvis du sender til iphones så behøver du ikke at sende mig en SMS, så er jeg lidt i tvivl om handcent kan gøre tricket...du havde vidst prøvet at installere handcent, men har du været inde i indstillingerne i Handcent og deaktivere muligheden for at SMS`er skal klippes over?

askinas

New Member
Der er noget nyt om denne fejl?

For min kones HTC One M7 beskeder, som bliver sendt til mig virker heller ikke altid.
Der får jeg os bare en tom boble. Og det samme sker nogle gange, når hun sender til hendes kusines iPhone 4s o)