Problemer med Handcent og "modtager"

jeanetteh

New Member
Jeg har for et par måneder siden skiftet tlf fra iPhone til en Sony Xperia Z3 Compact. Og har fået anbefalet Handcent af min kæreste.

Jeg har dog et lidt mystisk problem, som vi ikke rigtig kan se os ud af.

Når jeg vil sende en sms til nogen (ikke alle...) på min kontaktliste, så skriver den at det ikke er en gyldig modtager. Jeg kan så sende, hvis jeg indtaster telefonnummeret.

Hvis vedkommende så svarer, så kan jeg ikke svare tilbage igen, men er nødt til at lave en ny sms OG indtaste telefonnummeret.

Jeg har ingen problemer med at skrive til/med kæreste og min mor f.eks.

Er det noget, I har oplevet?

Jeg har den blandt andet pga alle de gode emojis, som mildt sagt er gyselige på selve sony's sms-tjeneste

Jeg håber I kan hjælpe :)

annika

New Member
Uden at vide det, tænker jeg om der er nogle der står med og andre uden mellemrum.
fx +45 12 34 56 70 og andre +4512345678

annika

New Member
Kan det være noget af dette?
http://androidforums.com/threads/handcent-sms-error-your-message-has-no-valid-recipients.20540/
(kommentar 3 og 4)

pixeline

New Member
Har du prøvet at sende til de samme fra stock sms app'en? Så kan du se om det er sms som sådan der driller ... eller det et Handcent...

Jeg har selv brugt Handcent i flere år - i øjeblikket på en Note 3. Og aldrig haft problemer af nogen art :)

pix

Swyped ✔

jeanetteh

New Member
Jeg prøver lige at svare alle i et felt :)

Den deler selv nummeret op, når jeg skriver det i en af kontakterne, men når jeg skriver nummeret i sms-modtagerfeltet, så skriver jeg det uden mellemrum, og så virker det. Men samtidig så virker det som sagt til min kæreste, hvor nummeret står lige som de andre, altså med mellemrum og +45. Der er ingen forskel at se. Og de er alle noteret som mobil numre (gjorde jeg selv i google+)

Ja det kunne godt være lidt derhenad, men jeg har ikke synkroniseret med facebook (det har måske ingen betydning?)

Jeg har ikke prøvet med stock-sms (jeg går ud fra, at du mener den originale sms, der er på fonen?) i dag, nej.

Det kan jeg lige prøve i aften, hvor jeg har en aftale med hende, jeg forsøgte at sende sms til i morges.