Opladning af litiumionbatteri

Høy

New Member
Jeg plejer at lade den helt op, og så bruger jeg den. de her nye batterier har faktisk bedre af, i forhold til de gamle, at blive sjatladet så tit det er muligt, og de har ikke godt af at blive helt afladet..har jeg læst et eller andet sted. Har for et år siden skrevet en artikel om <a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/android-tips-batteri.html" />batteri sparetips til din Android mobil</a>.

klintoe

New Member
Sjakalen, du lader den bare til den er fuld.... Men du behøver ikke vente med at tage den i brug, bare start dyret op med det samme :)

Mener "led" lyset lyser grønt, når den er fuldt opladt!! Ellers kan man, når den oplader, gå ind i uret, der viser den batteriestatus i "procent", men kun når den oplader!

sjakalen

New Member
Ja ok, det var kun for at mit batterie blev opladet rigtig første gang... jeg var i tvivl om den bare skulle lade til den bliver grøn, eller om den skulle lade i 16 timer :) tak for hjælpen

tnfsdk

New Member
[quote="Sjakalen" post=7024]Jaja den er jeg med på Høy. men i gamle dage, skulle de jo lade 16-20 timer første gang man satte dem til[/quote]

Det det var en skrøne og har altid været det.

Høy

New Member
[quote="TNFSDK" post=7072][quote="Sjakalen" post=7024]Jaja den er jeg med på Høy. men i gamle dage, skulle de jo lade 16-20 timer første gang man satte dem til[/quote]

Det det var en skrøne og har altid været det.[/quote]
præcis, men tror faktisk at jeg var en af dem der gjorde det ved mine første mobiler :)

mighty_pooh

New Member
Lithium ion batterier har bedst af at blive afladt fuldt hver 30 gang man skal lade og så fuldt op.

Læste en del om det på et tidspunkt.

Ang. fuld opladning fra start af så ved jeg intet om det emne. Batteriet er jo for opladt nu det var de ikke før i tiden. Li-ion batterier har ikke godt af at ligge i afladt tilstand. Skal batteriet lægge i længere tid er det bedst at have det fuldt opladt.

tnfsdk

New Member
[quote="Mighty_Pooh" post=8775]Lithium ion batterier har bedst af at blive afladt fuldt hver 30 gang man skal lade og så fuldt op.

Ang. fuld opladning fra start af så ved jeg intet om det emne. Batteriet er jo for opladt nu det var de ikke før i tiden. Li-ion batterier har ikke godt af at ligge i afladt tilstand. Skal batteriet lægge i længere tid er det bedst at have det fuldt opladt.[/quote]

1: Du kan ikke fuldt aflade et LiIon batteri :p. Den vil altid have en restspænding fordi ellers

2: Hvis det lykkedes at fuldt aflade et LiIon batteri, så tillykke du har lige ødelagt det ;). Du kan nu forvente at du har mistet op til 20% af batteriets kapacitet ;)