OnePlus One erfaringer

guldager

New Member
Da det er ret få der har en OnePlus One syntes jeg det kunne være ret fedt hvis vi kunne samle nogle erfaringer for dem der har været så heldige at kunne anskaffe sig en.

Da jeg selv har en kan jeg selvfølgelig starte med mine egne. Den version jeg har er 64 GB Sandstone Black.

<strong>Hardware:</strong>

Jeg er personligt ikke imponeret over den. Jeg gik fra en Sony Xperia Z2 og må sige at Z2'erens byggekvalitet er langt højere end OnePlus Ones.

Knapperne på siden kan være meget svære at finde - især volumen knapperne som de har valgt at placere på modsatte side. Og strømknappen kan til tider kræve 2-3 tryk før den vil reagere og vække telefonen.

Dog vil jeg sige at selve telefonen virker ret solid og bagbeklædningen gør at den føles lækker at holde.

<strong>Design:</strong>

Alt i alt er designet af telefonen super lækkert. Dog har jeg 2 ting som jeg synes er lidt ærgeligt. Nederst på bagsiden af telefonen er der en masse tekst som desværre bryder den ellers flotte overflade. Derudover så synes jeg det er ærgeligt at de ikke har valgt at sætte højtalerne på fronten som vi kender fra HTC One M7/M8 og Sony Xperia Z2/Z3, det giver altså en federe oplevelse hvis man ser film på telefonen.

<strong>Software:</strong>

Her kommer så sektionen hvor jeg synes OnePlus One slår alle andre producenter (måske lige bortset fra Nexus med opdateringer direkte fra Google). Telefonen kommer som standard med CyanogenMod 11S som har nogle af de fedeste tema muligheder, fx har jeg custom ikoner på Google Now hjemmeskærmen, som ikke er muligt på en standard ROM fra hverken Nexus eller de andre producenter (I hvert fald ikke hvad jeg ved af), og så er der et væld af muligheder for at designe din oplevelse som du vil med det store udvalg af temaer til CyanogenMod.

Dog skal det siges at softwaren til tider kan være en smule ustabil. Det er ikke noget der har den store indvirkning på dagligdagen, men fx kan lommelygten finde på at tænde sig selv en gang imellem, og jeg oplever da også diverse force close her og der - dette kan dog også være fordi jeg har valgt at skifte til ART i forhold til Dalvik som stadig er standard på nuværende Android, dog ved jeg at det med lommelygten er et kendt problem for alle.

<strong>Konklusion:</strong>

Alt i alt vil jeg sige at til prisen (2400 kr) så finder du ikke en bedre telefon. Men hvis man er i den heldige situation at man kan se bort fra det så tror jeg man ville blive gladere for en Sony/HTC/Nexus/Samsung (Dog er jeg personligt langt fra tilfreds med Samsung)

johndoe

New Member
Har lige købt en i mandags. Glæder mig til at se om du har ret. Jeg håber det ikke.

I hvert fald skal jeg nok komme med et review snarest.

henrik e

New Member
Først et tak til Guldager for gennemgang af One+1 :)
Jeg modtog min 1+1 d.23 dec 2014 o)) 64GB udgaven og købte samtidig et originalt flipcover :)
Inden da havde jeg en HTC One M7 og mit første indtryk af 1+1 var at den var stor.....meget stor i forhold til de 4,7" min HTC`s skærm havde o) (1+1 har en skærm på 5,5")
Hardware-mæssigt var jeg ikke imponeret......Min HTC var af alumimium, fremad vendte højtalere og bare lækkert design synes jeg o)) Dog vil jeg sige at batteriet på 1+1 er rigtig godt (3100mAh) og kan holde en hel dag :)
Da jeg havde monteret flipcoveret på min 1+1 lagde jeg ikke så meget mærke til plastikken, så det var OK :)
Det er KLART på software-siden denne tlf skiller sig ud o))
I forhold til de andre android-enheder jeg har eller har haft kan denne tlf lige lidt ekstra o))
Et eksempel kan være en simpel ting som symbolerne for wi-fi, ur, signal etc på notifikations-linjen øverst på telefonen.
De kan ændres i forskellige layouts og flyttes så man fx kan have uret i midten :)
En ligegyldig ting for nogen sikkert, men jeg synes det er fedt og sidde og nørde med så jeg får lige det look jeg ønsker :)
Og så er den hurtig (3GB RAM) :)
Hurtig i menuerne, hurtig til at åbne app`s, hurtig på nettet etc o))
Afslutningsvis vil jeg sige om 1+1:
En telefonen til den pris sammenlignet med det den kan........Bestået

<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2015/02/11.png">11.png</a></li></ul></div>

Høy

New Member
[quote="JohnDoe" post=13494]:) :) :) SMS modtaget. Har den næste hverdag. Er det hverdag i morgen?[/quote]
hahaha kender godt den ventetid, den er uudholdelig :) Men må desværre skuffe dig. Medmindre at jordens rotations-cyklus er lavet om, så der enten skal en dag mere eller mindre i ugen, så må svaret være nej...det er ikke hverdag i morgen. Men mon ikke du kan få den i morgen? Jeg har da fået mange produkter om lørdagen? og ellers kan det være du kan hente den der hvor den ligger måske?

johndoe

New Member
Hvis lørdag ikke et en hverdag, hvad er det så? En helligdag? Arh det tror jeg ikke...

Jeg venter på DHL. Det kan være at de ser på det på samme måde som dig, Høy :-D

Høy

New Member
Jeg har fået mange produkter leveret om lørdagen,men kun via post Danmark, men hvis feks en webshop skriver at der er levering i løbet af 4 hverdage og der kommer en lørdag imellem, så tæller lørdagen ikke med. Forstået således at lørdag ikke er en hverdag...er jeg næsten sikker på da (kan godt være jeg tager fejl) :)