omkring Gyro sensoren i min Tab2 pro

larsp

New Member
hej... har lige købt sådan en tablet.. den er fed, MEN der er lige et par ting jeg ikke forstår.. :)

Spiller man et spil som virker med at man skal dreje , kippe, kæntre skærmen, virker min lidt omvendt... forsøg på forklaring :)

Jeg sidder med tablet i hånden, på langs, altså holder på de korteste sider. Skal jeg så i spillet vippe tablet frem og tilbage, skal jeg på min gøre det fra side til side !!!! kan man ændre det ??

Har set en del steder på nettet man skulle finde et prg / app der hedder Motion, men det findes ikke på min, og kan heller ikke finde den i store.. Hvad gør man så ??

mvh. lars

ted1957

New Member
[quote="Larsp" post=12375]hej... har lige købt sådan en tablet.. den er fed, MEN der er lige et par ting jeg ikke forstår.. :)

Spiller man et spil som virker med at man skal dreje , kippe, kæntre skærmen, virker min lidt omvendt... forsøg på forklaring :)

Jeg sidder med tablet i hånden, på langs, altså holder på de korteste sider. Skal jeg så i spillet vippe tablet frem og tilbage, skal jeg på min gøre det fra side til side !!!! kan man ændre det ??

Har set en del steder på nettet man skulle finde et prg / app der hedder Motion, men det findes ikke på min, og kan heller ikke finde den i store.. Hvad gør man så ??

mvh. lars[/quote]

Her er muligvis en løsning - læs kommentarerne = http://www.technipages.com/samsung-galaxy-tab-calibrate-screen-orientation

peterh

New Member
det kan også være en indstilling under det spil du spiller. mange af de spil jeg spiller har mulighed for at "reverse" styringen så den er modsat. gør den det altid i alle spillende? for så skal du da have den byttet. hat du prøvet at kalibrere den ved at gå ind i dine indstillinger og ligge den på et bord der er lige?

larsp

New Member
Tak Peter, men det er netop et af problemerne... jeg kan simpelthen ikke finde nogen steder at kalibrere den !! der er INTET under indstillinger.. en anden linkede til noget hvor en havde fundet det under batteri ikon !! men der er heller ingenting på min..

peterh

New Member
på Lg G2 er det under punktet "bevægelser" at man kan kalibrere den men det kan jo godt være at de nye enheder er så effektive at de måske selv gør det? syns du skal ringe til samsung og høre ad for det er da skide ærgeligt hvis det er en fejl og det er jo ikke lifrem en billig tablet:)er du ellers tilfreds med den?

larsp

New Member
ja har forsøgt at komme i kontakt med dem... Ikke så nemt :) men har ikke opgivet..

Ja vild tilfreds endda !! den er skide god, og meget hurtig.. sidder ellers med en Asus bærbar I7 og 12 gb ram.. Tabletén er ligeså hurtig på nettet, og til post osv. virkelig fed...

peterh

New Member
syns at Høy snakkede noget om for længe siden at du skal køre din mobil/tasblet rundt i et 8 tal hvis ikke det virker rigtigt men det er mange år siden :)
jeg havde problemer med min desire hd og det hjalp at cirkle den rundt i et 8 tal 3 gange..lyder dumt jo :)
ved ikke om den her kan hjælpe: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kircherelectronics.com.gyroscopeexplorer

larsp

New Member
Pyyyyyyha, ja allerede efter 2 opkald til Samsung har jeg fortrudt at jeg har smidt 3500kr efter dem ...

den første jeg talte med fortæller at han ikke umiddelbart kan se at gyroscopet kan kalibreres eller justeres, MEN jeg skulle prøve at hente en app, spil eller andet der bruger gyrescopet, og se hvordan den reagerer.

Det gør jeg, og den reagerer modsat.. når jeg drejer tabletén til siden reagerer det på skærmen op og ned, og omvendt.. Nå ringer igen... denne gang en anden, og den første havde slev. IKKE lavet en " sag" eller oprettet noget :( og NU var det pludselig ikke en gyldig måde at teste den på, for det var jo ikke en samsung App !!!!!! så henvis mig til en holdbar måde at teste den på, DET kunne han så ikke, og spurgte de "kloge" bagved, som HELLER ikke vidste en skid, ud over de da liiige skulle undersøge og vende tilbage !!!!! Ahhhhh

Jeg har et dronefirma ( skivedroneservice.dk) og skal bruge den til det... men skidtet virker bare ikke.. Ipad, Iphone virker fantastisk til det !!! æv

kelddaug

New Member
[quote="PeterH" post=12392]syns at Høy snakkede noget om for længe siden at du skal køre din mobil/tasblet rundt i et 8 tal hvis ikke det virker rigtigt men det er mange år siden :)
jeg havde problemer med min desire hd og det hjalp at cirkle den rundt i et 8 tal 3 gange..lyder dumt jo :)
ved ikke om den her kan hjælpe: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kircherelectronics.com.gyroscopeexplorer[/quote]

8 taller, er kompas kalibrering, ikke gyro.

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk

kelddaug

New Member
Der kan være en bug i enten appen eller i driveren til gyroen... hvordan virker skærm rotation og evt. andre app... spil hvor den skal bruge gyroen.?

Tabben, må have en defekt gyro... byt til nyt.

Sendt fra min SM-N9005

larsp

New Member
den app jeg skal BRUGE den til er selv. en speciel app der er udviklet til de droner jeg bruger, MEN som Samsungs egen mand foreslog hentede jeg en del forskellige app der alle bruger gyroscope, og en del test apps.. de fejler alle

Der ringede en "kaj" fra samsung teknisk support til mig, han havde hentet en tab på hylden magen til, installerede de samme app, OG hans virkede sgu heller ikke !!!!

hans forslag, send den ind så må de fixe det... NIXEN BIXEN... det er en software fejl, og selv om de fixer det, er det jo kun til næste update, så har jeg jo samme problem.

Nej ENTEN får de det software fixet NU så jeg kan hente nyt, giver mig refund så jeg kan bruge den til andet, Ellers må de tage den tilbage !!

Så Holder jeg mig til Apple ting... DET fungerer nemlig ... desværre er man bare mere låst :(

kelddaug

New Member
[quote="Larsp" post=12420]den app jeg skal BRUGE den til er selv. en speciel app der er udviklet til de droner jeg bruger, MEN som Samsungs egen mand foreslog hentede jeg en del forskellige app der alle bruger gyroscope, og en del test apps.. de fejler alle

Der ringede en "kaj" fra samsung teknisk support til mig, han havde hentet en tab på hylden magen til, installerede de samme app, OG hans virkede sgu heller ikke !!!!

hans forslag, send den ind så må de fixe det... NIXEN BIXEN... det er en software fejl, og selv om de fixer det, er det jo kun til næste update, så har jeg jo samme problem.

Nej ENTEN får de det software fixet NU så jeg kan hente nyt, giver mig refund så jeg kan bruge den til andet, Ellers må de tage den tilbage !!

Så Holder jeg mig til Apple ting... DET fungerer nemlig ... desværre er man bare mere låst :([/quote]

Ha ha, den høre man sq tit at Apple bare fungere, det gør det så ikke, hvis du tager et kik på div forums.
Men det er sq da irriterende, at det ikke virker... hvad hedder appen, jeg vil lige teste på mine enheder.?

larsp

New Member
Jamen det GØR det jo... Apple KAN ikke så meget som android, og er mere låst, men til gengæld virker det hver gang du henter en App, eller installerer noget... har 7 apple ting i hjemmet, og det funker.

Nå men det den app ( en af dem ) jeg har hentet hedder Sensor Kinetic.... gå ned under gyroscope, og tryk det lille "demo"

Så får du en mobil lign. ting på skærmen, og på den her nye tab 2 pro ( både min og den ved samsung) viker det hele lige omvendt - modsat om du vil.... fra side til side reagerer den fra top til bund :(

kelddaug

New Member
[quote="Larsp" post=12422]Jamen det GØR det jo... Apple KAN ikke så meget som android, og er mere låst, men til gengæld virker det hver gang du henter en App, eller installerer noget... har 7 apple ting i hjemmet, og det funker.

Nå men det den app ( en af dem ) jeg har hentet hedder Sensor Kinetic.... gå ned under gyroscope, og tryk det lille "demo"

Så får du en mobil lign. ting på skærmen, og på den her nye tab 2 pro ( både min og den ved samsung) viker det hele lige omvendt - modsat om du vil.... fra side til side reagerer den fra top til bund :([/quote]

Det virker også omvendt på min Note 10.1 og min Asus Tf-201 med Cm 4.4.2.. den er ligesom forskudt 90 grader.
Appen er ikke til tablets, den fejler på alle dem jeg har på 10.1" det er 3 stk.

kelddaug

New Member
[quote="Larsp" post=12424]hmm, sjovt nok er det en app som samsung selv syntes jeg skulle teste på :)[/quote]

Ha ha
Jeg har haft fat i dem som har lavet appen.. De kigger på det.