Nyt udseende

johndoe

New Member
Jeg tænkte at vi kunne bruge denne tråd til bug-reporting af fejl som vi/jeg finder på forum.

#1:

Angående IP adresser. Jeg ser nogle brugeres IP adresser, men andres kan jeg ikke se. Således ser jeg ikke Buch's IP. Men jeg ser min egen.

EDIT: Mærkeligt! Jeg ser IP hos alle brugere, men ikke i hvert indlæg!??!? Nogle indlæg i en tråd kan have IP mens andre fra samme bruger ikke har IP

johndoe

New Member
Jeg kan ikke rapportere indlæg. Jeg får en fejlmeddelelse:

"The report can't be sent"

Jeg har mistanke om at Elnara reklamerer for egen virksomhed i denne tråd:

http://www.appsandroid.dk/joomla/forum/sporgsmal-og-hjaelp-til-android-apps/9140-app-til-at-lave-timeseddel/10762.html

Skal han have lov til det?

OG så kan jeg ikke redigere i mine profilindstillinger. Jeg får at vide at jeg ikke må have mellemrum i mit brugernavn.

Høy

New Member
Det skulle du gerne kunne da.. Jeg kigger på det i morgen. Du kan godt redigere og slette indlæg ikke?

EDIT: Jeg har lige redigeret i dette indlæg
Mvh John Doe
moderator på appsandroid.dk

Høy

New Member
Du har ret, jeg kan kun se min egen ip :( det må jeg have kigget på, havde ellers håbet at det hele var på plads.

Vi har faktisk altid tilladt at reklamere i signatur for egen virksomhed hvis det er Android relateret.

Det der ikke er okay er hvis der bliver oprettet et nyt emne kun med det formål at reklamere, altså hvis der bliver oprettet en tråd kun for at lave reklame.

Jeg skal nok få det sidste ordnet med kontakt os regler, vi er næsten færdig med at fejlfinding på hjemmesiden og fixe det. Desværre bliver der ikke skrevet artikler i den tid , da det ikke fungerer optimalt.

Nå men nu kan jeg ikke lige huske om det er med i reglerne men ellers skal der da tilføjes at der ikke må reklameres, medmindre det er i signatur... Hvordan er det med det på mobildebat?

johndoe

New Member
Jeg ser IP på alle nye indlæg.

Hvis folk reklamerer for egen virksomhed i de signaturen i de indlæg de poster, så kan vi vel heller ikke kræve at de ikke må poste reklame ligesom i de indlæg som for eksempel Elnara har postet?

På mobildebat tillader man ikke reklame i indlæg. Så bliver bruger tilbudt reklameplads i de bannerreklamer der er på sitet. Man vurderer om det er bruger selv der reklamerer, eller om det f.eks blot er en bruger der er glad for en app - og altså ikke har nogen form for økonomisk tilknytning.

Vi skal bare være enige, det duer ikke at jeg sletter indlæg som du for eksempel godkender.

Måske skulle vi tilbyde brugere at have en særstatus hvis de er virksomhedsejere. En brugergruppe der ikke hedder "Android begynder" eller "Bronze bruger" men måske "Firma".

Høy

New Member
Du har helt ret...dejligt med lidt ny tankegang her i forummet. Så lad os være enige om at de ikke må reklamere uden at have vendt henvendelse til en moderator eller en admin ((det er også nemmere at overholde).

Høy

New Member
nu har gjort således at du burde kunne se de slettede indlæg som admin osse kan se og du burde nu kunne gendanne slettede indlæg. Når du sletter ligger de i databasen, men du kan nu se dem der ligger i databasen og hvis du så sletter dem helt igen er de helt væk.

Høy

New Member
kan se at der er nogle af knapperne der er på engelsk..det kan jeg selv fixe tror jeg men ting som det med brugernavn osv det er en bug der ikke bliver fixet før næsate opdatering...hvad skal jeg ændre dit navn til? Jeg kan ihvertfald gøre det inde bagved i administrationen...det er sådan at joomla er en stor admin, men jeg prøver at undersøge muligheden for

Høy

New Member
grunden til at du ikke kan rapportere indlæg er at du ved at være global moderator har lige så høj status (set med forummets øjne) som en mig (en admin) og da du selv er moderator viser den en fejl når du prøver. den har lidt rigeligt mange fejl den her nye version af forummet synes jeg, men de bliver fixet med tiden

johndoe

New Member
Hvis bare fejlene bliver rettet, så er det jo ok.

Jeg kan se slettede indlæg nu.

Mht reklame skal vi bare være enige. Så kan vi jo gøre som vi vil:)

Kan du ikke ændre mit brugernavn til JohnDoe

Høy

New Member
har ikke forklaret dig det tror jeg. Der er (ihvertfald her) kun èn global moderator og lad os så sige at der kommer flere moderatorer til, så bliver de moderatorer, hvilket ikke er det samme som global moderator. En "almindelig" moderator kan ikke se slettede indlæg og har ikke mulighed for at banne brugere og slette indlæg, kun rette i dem og afpublicere dem...
jeg har altid brugt Android smileys både i kommentarer og i forum, oghar altid synes at det var et friskt påfund ingen havde andre steder (det var der ihvertfald ikke nogen der havde da vi startede for snart 4 år siden), men hver gang forummet bliver opdateret skal de tilføjes manuelt...så din ærlige mening..er det bedøvende ligegyldigt eller er det lidt specielt? eller tænker man ikke engang over det?

Høy

New Member
jeg har slået IP fra foreløbig, det virkede ikke rigtigt for min admin profil, faktisk kunne jeg kun se din :) ...men men jeg har et plugin inde bagved hvor jeg kan se hvilke der poster fra den samme IP, det er dog bare en ekstern IP, så det er faktisk ubrueligt da flere af vores brugere hvis de kommer fra samme sted med samme udbyder har samme IP adresse...

johndoe

New Member
[quote="Høy" post=10791]har ikke forklaret dig det tror jeg. Der er (ihvertfald her) kun èn global moderator og lad os så sige at der kommer flere moderatorer til, så bliver de moderatorer, hvilket ikke er det samme som global moderator. En "almindelig" moderator kan ikke se slettede indlæg og har ikke mulighed for at banne brugere og slette indlæg, kun rette i dem og afpublicere dem...
jeg har altid brugt Android smileys både i kommentarer og i forum, oghar altid synes at det var et friskt påfund ingen havde andre steder (det var der ihvertfald ikke nogen der havde da vi startede for snart 4 år siden), men hver gang forummet bliver opdateret skal de tilføjes manuelt...så din ærlige mening..er det bedøvende ligegyldigt eller er det lidt specielt? eller tænker man ikke engang over det?[/quote]

Ledelsesfordelingen er helt fint for mig :) Vi kan jo altid lave om i det hvis der bliver behov for det. På mobildebat var der også kun 2 moderatorer med admin rettigheder. Jeg synes også at det (med tiden) skal være sådan, at der er under-moderatorer som tager sig af det daglige arbejde med at moderere forum. Så kan global-mod være den der evt. afgør sager og sørger for de mere overordnede ting og admin den øverste myndighed.

Mht. smileys - tja, jeg har godtnok lagt mærke til dem - det betyder vel at jeg rent faktisk har lagt mærke til at dette forum har nogle specielle smileys. Hvis det ikke er et større arbejde at lægge dem ind ... Ellers kan vi jo spørge ud i forum hvad de synes?

Angående IP så ok, bare vi ved at de er der. Jeg bruger IP til at spore hvor fra i landet folk kommer fra. For eksempel i Elnaras tilfælde fandt jeg ud af at han var fra aalborg, og sammenholdt den info med hvor hjemmesiden/firmaet kom fra. Sådan bruger jeg IP adresserne. JEg ved godt at det er en ekstern IP. Men den kan godt give brugbar info om brugere. Jeg har for eksempel brugt IP til at banne brugere med flere konti da jeg var på mobildebat.

Høy

New Member
Takker, jeg tror at de fleste herinde har tænkt det samme, så jeg vil tilføje Android smiley igen :)

Jeg er enig med dig i forhold til det med mods, når forum bliver dansk sproget (Google tror at det er engelsk) så vil det ligge bedre på Google og der vil forhåbentlig kommer mere trafik.

Synes også at hastigheden er fin nu..

Jo havde egentlig ikke tænkt på det, men det er jo samme ip adresse i kan se på mobildebat, og du har helt ret i at den godt kan bruges til noget alligevel, jeg sætter det øverst på ønskeseddel :)

Bortset fra at nogle knapper er på forskellige sprog, så tror jeg at du kan det du skal kunne (på nær IP adressen), og så skal jeg lige høre om du får en mail hvis der kommer nye indlæg? Og hvis du får en mail, skal jeg deaktivere det? Jeg bruger det ikke selv da jeg synes det er træls at få flere mails om dagen ind af døren :) super weekend..