NYHED NYHED - Snart slut med bloatware Apps.

ted1957

New Member
Rigtig god nyhed. !!! I Korea er det snart slut ( fra April ) med bloatware apps, der ikke kan afinstalleres, på mobiler. Altså app der er forud installeret på mobilen, når forbrugeren køber den. Fra April måned skal disse apps kunne afinstalleres af forbrugerne. Feks. er en Samsung Galsxy S4 i Korea, fyldt med ikke mindre end 80 ( firs ) forud installerede apps. Og rigtigt rigtigt mange forbrugere, har været irriteret over, at det ikke hidtil har været muligt, at afinstallere disse uden at roote mobilen, med deraf risiko for manglende garanti dækning.
Lad os håbe den trend kan brede sig til EU, ja faktisk til resten af verden.
Kilde ZDNet = http://www.zdnet.com/south-korea-rules-pre-installed-phone-bloatware-must-be-deletable-7000025533/

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=11584]Godt set, tak for den information. Det gælder vel så kun på nye Phone ?[/quote]
Ja Buch det tror jeg, men det er da endelig et skridt i den rigtige retning, lad os håbe sådan noget kan påvirke andre producenter, samt politikere i EU også. :)

buch

New Member
[quote="Ted1957" post=11585][quote="Buch" post=11584]Godt set, tak for den information. Det gælder vel så kun på nye Phone ?[/quote]
Ja Buch det tror jeg, men det er da endelig et skridt i den rigtige retning, lad os håbe sådan noget kan påvirke andre producenter, samt politikere i EU også. :)[/quote]

De kunne vel bare lave en apps der tillod at vi sel kunne bestemme, men Samsung er nok ikke demokratisk. :) o))

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=11586][quote="Ted1957" post=11585][quote="Buch" post=11584]Godt set, tak for den information. Det gælder vel så kun på nye Phone ?[/quote]
Ja Buch det tror jeg, men det er da endelig et skridt i den rigtige retning, lad os håbe sådan noget kan påvirke andre producenter, samt politikere i EU også. :)[/quote]

De kunne vel bare lave en apps der tillod at vi sel kunne bestemme, men Samsung er nok ikke demokratisk. :) o))[/quote]

De skal fremover helt enkelt, gøre det muligt for køberne at kunne afinstallere, fuldstændigt som apps fra PLAY. B) Det kunne være fedt hvis det gjaldt med tilbagevirkende kraft, så de skulle levere en opdatering der "låser op" så alt kan afinstalleres