Ny awesome super epic idé til forum!

madsgluud

New Member
Så donatorer kan lave deres navn om? Men meget fed idé, med at man kan donere til siden, kunne da godt finde på, at give den en 20'er ;)

Høy

New Member
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha....good one...jeg kigger på sagen...måske jeg selv skulle donere en flad tièr :)

guldager

New Member
Navn har man altid kunne lave om. Men en titel under navnet, lidt ligesom min signatur: the comic relief, men bare under navnet.

Og det var mest den der donering der var den gode idé, og så var titlen bare en ekstra feature for dem som donerede. ;)

guldager

New Member
Og så skal der være minimum 2 måder at donere på. Et fast engangsbeløb som giver dig donator rang og adgang til titel, og så et brugervalgt variabelt beløb, som ikke gør andet end støtter siden, dette skal være fuldstændig anonymt. ;)

Og en sidste som ikke er vigtig er at der kan være mulighed for at lave en fast månedlig betaling til siden, og som ekstra bonus kan det være at man skal give disse adgang til ekstra features såsom donator-only forum eller noget i den stil.

Dette er bare nogle idéer som jeg kaster i luften, og så må Høy gribe dem hvis han kan lide dem ;)

<del><sup>(PS. Alt dette skal selvfølgelig være tilgængelig for moderatorer :rolleyes:)</sup></del>

Høy

New Member
Jeg har skam allerede grebet dem og punkteret dem så de ikke løber nogen steder....ideen er jo egentlig god. Så kan vi mødes her på sitet i december og spise julefrokost sammen for pengene :p man kunne så tilbyde dem der ville give et "godt" beløb et link eller omtale....faktisk kunne det godt udbygges og måske være ret brugbart...jeg sidder allerede og tænker....

guldager

New Member
Man skal også passe på ikke at give dem der betaler alt for meget. Dette vil få folk til at føle sig presset til at betale for at bruge siden fuldt ud, og dette kan få folk til at forlade siden hvis de ikke har lyst til at betale.

Høy

New Member
God pointe....hvis du kommer på mere så skriv....altid godt med et ekstra hoved til at vende tingene.

klintoe

New Member
Ideen er rigtig god og der findes sikkert mange muligheder, men, altid et men som Guldager er inde på og det er, at det for guds skyld ikke må blive et betalings forum!
Da det uden tvivl vil koste besøgende og brugere....

En lille side bemærkning, top top lækkert og varmt i Alanya :)
Tror jeg smutter på stranden :)

madsgluud

New Member
Ved ikke hvor det er, men det lyder sku lækkert!

On topic: Ville det ideelle ikke være, at man betalte, 10-20 kr. ekstra, og så fik man en lille smule, så det mere svarer til, at man donerer, end at man køber VIP rettigheder, hvis i forstår B)

Høy

New Member
Madsgluud: jeg følger dig, og kan godt se pointen i det du mener. Rigtig godt med nye input.
Klintø: jeg kan desværre ikke læse de sidste sætninger i dit indlæg.....

guldager

New Member
madsgluud, jeg tror ærlig talt det vil være bedre et sted mellem 25-50 kr, for ekstra features. Mener nemlig de ligger på omkring 5-10 dollars på andre forums.

guldager

New Member
Hmm... Kan faktisk ikke huske et forum der bruger donatorer mere. Men jeg har også skåret kraftigt ned på de fora jeg besøger. Det eneste jeg bruger i øjeblikket er faktisk dette.

Men jeg kan da godt prøve at se om jeg kan støve nogle gamle fora op hvor de har muligheden for at donere.

guldager

New Member
Nu har jeg prøvet at være rundt på flere af de forums som jeg har brugt tidligere, og fandt kun 1 forum der havde mulighed for ekstra features vha. donation og det var <a href="http://wowmb.net/index.php?page=Support" />Warlocks Den</a>.

Problemet med dette forums model er at det er et årligt beløb man betaler. Dette er selvfølgelig også en mulighed.

Resten af de forums som der var mulighed for at donere på, var det ren anonym donering og man fik ikke nogle ekstra features for det.

Høy

New Member
man kan også få Google adsense til keuena nu..Kunena er forummet....on topic. på det nye bliver der jo både mulighed for chat imellem op til 10 personer, og PM..udover det kan man få sin facebook, youtube, twitter osv konto integreret i sin profil...kunne man med udviklere tage penge for at få sådan en udvidet profil? det ville jo være en fordel for dem at have deres facebook "synes godt om" herinde ikke?
PM skal være gratis selvfølgelig, men hvad med chatten...den kunne man måske tage ind over...eller virker det for pengegridsk???+

guldager

New Member
Jeg synes faktisk at det er fint at du smider chatten som Premium feature.
Det vil fjerne en masse fra chatten som vil stille et enkelt spørgsmål og så videre. Altså det vil holde forummet i live, samtidig med at det vil give chat til de brugere som investerer i siden ;)

Høy

New Member
Kæft du er god mand...det duer jo ikke at folk bare chatter, og så står hele forummet stille....du skal da være markedsførings-dimsendut istedet for udvikler :p