Nummerviser

buch

New Member
Jeg er for tiden invaderet at een der ringer hver aften mellem kl.18 og kl.20 og det er hemmeligt nr.
Jeg har konsekvent taget den beslutning ikke at svarer på hemmeligt nr. og andre nr. der virker mistænkelige.
Jeg har læst et sted, at der findes en apps der kan vise hvem der ringer også hvis det er hemmeligt nr. Jeg har prøvet Nummerugen Pro og også CIA-Dansk Caller ID og de virker ikke. Jeg har mistanke om, at det er Samsung der spærer for tilgang. Jeg har Note 3. Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt.

jmolholm

New Member
hmm mig bekendt er der ikke lavet sådan en sms app endnu... men mener jeg har læst/set justfone har noget hvor de kan lige præcis det der... aner ikke hvordan det virker...

EDIT:

https://justfone.dk/features/#section-vis-hemmeligt-nummer

fandt det :)

buch

New Member
Tak for din henvendelse. :)
Nu er det ikke en sms apps men en nummerviser, dem findes der en del af, men de er på Engelsk.
Dit forslag går ud på at skifte hvor man har sit abonement og det er da ikke særlig smart. ():
Der må være nogen der har prøvet det her før mig og hvad gør i ved det ?????? :-((

jmolholm

New Member
sorry det var mig der lavede en "staveplade" fejl :)

det jeg mente var jeg har ikke hørt om sådan en app - der virker altså dem jeg har haft prøvet også dem på engelsk virkede ikke.. det eneste jeg har set som eftersigende skulle virke er lige præcis at skifte sit abonnement til at andet selskab.. smart måske ikke men de har det du søger..

Men håber du finder hvad du søger.. hvis du gør må du meget gerne skrive hvad appen hedder :)

jmolholm

New Member
det ser ud til at det burde være muligt..

http://www.version2.dk/artikel/teletrick-kan-give-apps-skjult-adgang-til-dit-mobilnummer-70408

men igen jeg tror ikke det bliver nemt at finde sådan en app der kan det som også virker lige nu...

buch

New Member
[quote="Jmolholm" post=13121]det ser ud til at det burde være muligt..

http://www.version2.dk/artikel/teletrick-kan-give-apps-skjult-adgang-til-dit-mobilnummer-70408

men igen jeg tror ikke det bliver nemt at finde sådan en app der kan det som også virker lige nu...[/quote]
Du skal virkelig have tak for henvisning til omfattende og nyttig informatiom.
Jeg må også give dig medhold i, at bruge mere tid på at finde en apps mod hemmeligt nummer er formålsløst på nuværende tidspunkt.
Jeg er også gevaldig frustreret. Mobiltelefon og internet er i dag en daglig nødvendighed ( for de fleste ) og jeg ville for alt i verden ikke undvære det, men det er også blevet et marked for uheldige elementer som ikke vil os det godt. Det kan ikke være rigtigt, at man skal have den store ledvogter eksamen for at undgå at blive generet og snyt af diverse "smarte" folk. o))

jmolholm

New Member
Du slog lige hovedet på sømmet der.. Godt skrevet og lige præcis hvad jeg også mener :)
Men finder jeg ud af et eller andet skal jeg nok give dig besked ;-)

annika

New Member
Ingen ide vedr app, eneste råd jeg kunne give var også Justfone..
Hvad med en opsætning der gør at du slet ikke bliver gjort obs på alle opkald fra hemmeligt nr, nu du ikke tager dem uanset?

buch

New Member
Jmolholm: Kan fortælle dig, at jeg i dag har kontaktet min udbyder (Telmore) og fik en meget lang og sober snak. Han fortalte, at opringning med hemmeligt nr. i 99,9 % er fra sælger ( han har selv været det) og der sker det, at hvis man ikke svarer ryger man automatisk bagerst i køen og vil blive automatisk ringet op igen. Rådet var at man skulle svarer, men fortælle at det var arbejdsgiver der betalte telefonen så MÅ de ikke ringe igen.
Ang. apps om hemmeligt nr. grinede han og sagde plat og reklame, det kan ikke lade sig gøre.

Nu er jeg da i hvert fald blevet noget klogere :) :)

jmolholm

New Member
ej det var egentlig et genial råd.. det gør jeg fremover... hehe

har overvejet at skifte til justfone bare for at prøve deres "aldrig mere hemmelig nummer"

EDIT:
Forresten Buch faldt lige over det her i samvirke man kan tilmelde sig noget der hedder robinsonlisten
så undgår man direkte kontakt med sælgere der ringer med hemmelig nummer

http://samvirke.dk/forbrug/raad-og-tips/saadan-slipper-telefonsaelgere.html

palleppe

New Member
nu i sier det så har jeg fler gang prøvt at min børn har hentet spil fra google play og pluselig har jeg noen apps på min tablet som jeg ikk kan afinstallere og når man tænder tablet så kommer der en stor reklame midt på skærmen :-( fabriksindstlling hjalp heldigvis. ikke helt det samme som det i skriver om men lidt i samme bolgade at man nemt kan blive snydt af "smarte folk" hvis man ikke selv er for smart o))

jmolholm

New Member
<a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/forum/min-profil/830-buch.html" />Buch</a>

Har lige testet det der vis nummer fra justfone af.. når et hemmelig nummer ringer op siger en stemme at man kan vælge at give sit samtykke til at oplyse sit nummer ved at taste den ind og afslutte med firkant...

det er faktisk lige det jeg har ledt efter længe eneste minus for dig er at du så skal skifte selskab

johndoe

New Member
[quote="Jmolholm" post=13203]<a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/forum/min-profil/830-buch.html" />Buch</a>

Har lige testet det der vis nummer fra justfone af.. når et hemmelig nummer ringer op siger en stemme at man kan vælge at give sit samtykke til at oplyse sit nummer ved at taste den ind og afslutte med firkant...

det er faktisk lige det jeg har ledt efter længe eneste minus for dig er at du så skal skifte selskab[/quote]

Hvilket nummer skal du så opgive? Dit eget nummer? Forstår ikke rigtig hvordan det skal hjælpe på at man bliver ringet op af et hemmeligt nummer.

johndoe

New Member
Nå, nu var jeg inde på deres side. Det er den der ringer med hemmeligt nummer der får mulighed for at indtaste sit nummer, eller at ligge på.

jmolholm

New Member
Den der ringer med hemmeligt/skjult nummer til mig bliver oplyst om at jeg ikke ønsker at man ringer med hemmeligt nummer så får de valget om at indtaste deres hemmelige nummer ellers går opkaldet ikke igennem

:)

buch

New Member
JohnDoe. jeg forstår ikke helt de negative vibrationer jeg skimter i mellem linierne. :-(
Hemmeligt nr. Ja det kan der være mange grunde til, men uanset grunden kan det være et temmelig irriterende problem når man op til flere gange om dagen bliver generet af et sådan nr.
Derfor ville jeg undersøge hvad der kunne gøres ved det og jeg beklager, at mit første indput var nummerviser. Det er muligt at et andet input havde været mere på sin plads. Så har du en god ide synes jeg du skal komme med den. :)

P.S. Jeg er af den opfattelse at ringer nogen til mig på et hemmeligt nr. og ikke vil kendes til hvem de er, så har vi ikke noget at tale om, da slet ikke for tide hvor man bliver bombarderet med diverse tilbud og "smarte" Drengestreger fra udlandet. :-((

buch

New Member
Jmolholm. Aller først Tillykke med at du er blevet Moderator fint fint o))
Det du skriver om justfone og hemmeligt nr. lyder som en mulig ide der kan bruges.
Jeg undre mig lidt over hvorfor andre udbydere ikke også bruger den ide. o)
Jeg har løst mit problem og må erkende at der skal mere til før jeg skifter udbyder.
Hilsen Buch

buch

New Member
[quote="Jmolholm" post=13209]Mange tak ))

hvordan har du løst dit problem egentlig :)[/quote]

Jeg ringede til min udbyder og råbte HJÆLP -- ha ha
Ham der sad ved support, var også en gang i mellem telefonsælger. Han forklarede at jeg skulle sige, at de ringede til en firmatelefon og så bliver man minus listet.
Har kun een gang siden hørt fra et andet firma og sagde der det samme. Flere dage nu uden Hem.nr.