Notifikationer på Apps

duppe

New Member
Hej

Jeg starter lige med at skrive, jeg er total newbie i andriod verdenen. Er lige gået fra Iphone (5S) via Lumia 930 (suk) og endte med en Samsung galaxy S5. Det har jeg ikke fortrudt, det er sgu en lækker telefon, og når man har vænnet sig til størrelsen, er der ingen vej tilbage :)
Telefonen er opdateret og kører den nyeste android software

Jeg har et par hurtige spørgsmål, som jeg ikke kan gennemskue (hverken i gamle tråde her eller google), mine unger har installeret et par spil bl.a. noget ninja noget. MEN nogel af spillene er så venlige at liiige sende en notifikation om natten eller andre ligeså trælse tidspunkter, de sender en notif.. med samme lyd som en sms. DET er til at blive tovlig af, er der nogen der ved hvordan man slår det helt fra, jeg vil ikke have at de siger nogen lyd.

2 små tillægsspørgsmål, hvordan kan det være at når alarmen går igang så ringer den fint, når jeg så trykker udsæt kommer der et stille bip og den fortsætter lydløs?!? Telefonen står ikke på lydløs, hvis jeg ignorer den 2 gang - ringer den igen efter 60 minutter, denne gang med lyd ? Og jeg har sat den til at tjekke mail, med indstillinger manuelt tjek, dog "travl periode" man-fredag mellem 08:00-17:00, hvor den tjekker med 15 min. mellemrum. Dette er den dog stort set ligeglad med, en gang imellem kommer der lige lidt kimen og så har den tjekket mailen - men det er ikke hele tiden?!?
Jeg lukker altid programmerne ned (en gammel iphone skade :))

Modtager alle svar, gode råd mm. med kyshånd.

johndoe

New Member
Spørgsmål 1:

Den nemme måde: Næste gang du får en notifikation i topbjælken så trække du denne ned. I notifikationerne trykker du på det spil der har "irriteret" dig. MEn husk det skal være et langt tryk. Så får du en popup hvor der står noget med app-info, det trykker du på Når du er kommet ind i app-info skal du fjerne fluebenet i den lille øverste menupunkt, Vis meddelelser.

Spørgsmål 2:

Det har jeg aldrig oplevet, men jeg gætter på at det er en indstillingsmulighed.

Spørgsmål 3:

Hvilken konto er det du gerne vil have manuelt tjek på? Google? For jeg tror ikke det er muligt.

duppe

New Member
Hej

tusind tak for svaret, det hjalp.
mht. 1 tjek ikke mere natteforstyrren på det område
mht. 2 jeg må lige se om der er andre der har dette problem - kan ikke finde noget om at det er en bug eller lign., ved ikke om jeg har pillet et eller andet sted :-9
mht. 3 det er alle mine mailkonto (4 stk pop3) jeg har sat til manuel, inde under deres indstillinger