• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Lær mere.

Nexus - aflader hurtigt

Hi

Bare en hurtig update på mit "problem" efter at have slettet diverse App - kunne jeg konstatere at det kun hjalp kortvarig - min batteritid var fortsat meget lav - jeg har så de sidste 2 dage haft slået synkronisering fra og hallo det virker har nu batteri rest på 55 % efter 2 dage (har ikke været slukket om natten) - så det ser ud til at der er ændret noget i synkroniseringen siden den pludselig er begyndt at bruge så meget batteri ( har haft synk slået til tidligere i 5 måneder uden problemer)

Godt nytår

Det er rigtigt at med synk Wifi slået fra holder de længere - men som jeg skrev de sidste 5 måneder har jeg haft synk slået til - indtil for 14 dage siden hvor den begyndte at aflade hurtigt - så der må være kommet en opdatering som bruger mere batteri end før

Lige præcis Rype, det er en opdatering/app som sluger din strøm..... selvemobilen bruger som udgangspunkt ikke alverdens strøm, udover skærmen, som altid er en stor synder!

Men hvilken app, ved jeg desvære ikke! Man kan selvfølgelig slette dem alle og starte forfra, eller lave en Nulstilling af mobilen, så bliver den som ny :)

Ellers kommer der i den nye ICE, en Dataforbrug, hvor man kan se præcis hvilken app, der bruger hvad.. Både på data og wifi... Det er mega smart på Nexus :)

Efter jeg har lavet en hard reset på min SGN i går eftermiddags og en god nats søvn for at se om det hjalp ser tallene nu sådan her ud.
81 % Aflader
17t 7 m på batteri
Telefon er ikke aktiv 33 %
Skærm 32 %
Android OS 16 %
Cellestandby 15 %
Android - system 2 %
Dermed siger jeg ikke der kommer forbedring i opdateringen, men det har da hjulpet på et eller andet Android OS har brugt meget energi på.

Sådan her så tiderne ud inden reset.
Jeg har 64 % strøm tilbage, den står på 12 timer.
Forbrug fordeler sig sådan her.
Android OS 43 %
Skærm 30 %
Telefon ikke aktiv 12 %
Cellestandby 6 %

Ser ud som om at det har hjulpet . Hvor lang tid kan du kan bruge den ved dit normale forbrug i forhold til før ?...bare cirka...det ved du ikke endnu ...

Ved jeg ikke helt endnu, venter med at glæde mig for meget før i morgen når det er hverdag :)
Men som du kan se før og efter har jeg nu 81 % tilbage mod 64 % før :)
Det jeg hæfter mig ved her er at begge gange har skærmen været tændt før 30 % og efter 32 % :)
ved selvfølgelig godt det kommer an på hvad den er blevet brugt til men alligevel jeg tror på at det har hjulpet :)

Har også engang imellem problemer med hurtig afladning. Pludselig begynder en app på en eller anden uskik med at opdatere hele tiden eller lave mærkelige numre. I dag gik jeg så ind og så, at batteristandby var en stor synder. Klikkede på den, og der stod "batteri brugt af mobilradio". Jeg hører aldrig radio på mobilen! I radioens indstillinger var der så tjekket af, at den skulle spille radio i baggrunden, når programmet er lukket!
Hvorfor finder de på sådan noget? Det må være kommet med en opdatering. Hvad er formålet med at spille radio i et lukket program?

Øhh.. Ja :) Hehe.. Nogle gange ryster jeg også på hovedet. Tænker at det med radioen har noget at gøre med at hvis du vil sende mails imens du hører radio..
Jeg synes især at googles apps er gode til at køre i baggrunden. Uanset hvad de kloge mener, så må det jo tage bare lidt batreri at de ikke er helt slukket.