• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Lær mere.

Nexus - aflader hurtigt

Hi

Jeg har en Google Nexus telefon (som jeg er meget glad for) den har hidtil (indtil for 8 dage siden) kunne holde 3-4 dage mellem hver opladning - men nu holder den pludselig kun 1 til 1,5 dag samtidig kan jeg se under batteriforbrug at Android-system nu bruger mellem 60-80% af min batteritid hvor den hidtil kun har brugt under 5 %

Andre som har oplevet det samme - og hvad kan jeg gøre ???

Rype

Nu har jeg ikke selv en Nexus, men de fleste/alle smartphones holder normalt kun et døgn!
Jeg vil tro du kan trykke Android system og se hvilke Apps som bruger din strøm??
For det kan sagtens være nogle af de Apps som du har installeret for nyligt, som står og kører i baggrunden!!!

Men under normale omstændigheder, vil jeg sige at et døgn er tilfredsstillende B)

Hmm

Det tvivler jeg på, da jeg flere gange om dagen via Norton lukker alle Apps, jeg har en kollega som også har en Nexus, og som har oplevet nøjagtig det samme hans Android-system bruger dog kun ca 60% men generelt har batteritiden været super fin selv ved (i min optik) pænt forbrug

De Apps som ligger på telefonen har stort set alle været der det sidste halve år - bortset fra Danske Spil - den har min kollega dog ikke (så det forklarer ikke forbruget)

Rype

Et døgn må siges at være godt. Mine har aldrig holdt mere end en halv dags tid... så jeg hopper med på Klintøs....
men du siger at det er noget der er kommet til? Og Så er min første tanke om du har noget synkronisering kørende i baggrund eller om du har installeret en app for nylig der kunne være synderen......

Hej

Ja synkonisering har kørt hele tiden uden batteriproblemer, den eneste apps installeret er Danske Spil indenfor den sidste måned, hvilket min kollega med samme tlf og problem ikke har, hvad gør Android-system ? - kan se at jeg kan tvinge det til at standse dog med en advarsel om at ikke alt vil fungere bagefter.

Andre forslag ????

Hvis ikke du har gjort noget anderledes som du siger at du ikke har så skal du gå ned med den. Hvis ikke du har brug den mere end du plejer eller noget andet så er det højst sandsynlig batteriet der er sket noget med. Prøv at tage det ud i fem minutter og genstart.

Hvis problemet er kommet inden for nogle dage/uger, så ville jeg mene at det er en App som er problemet!! Jeg har tidligere prøvet det med Bold.dk og et Virus-program jeg ikke lige kan huske navnet på.... Begge dele drænede mit batteri helt vildt hurtigt!!

Nu taler du om Danske spil... Selvom det kører godt hos en anden, behøver det nødvendigvis ikke gøre det på din? Jeg vil anbefale (eller prøve), at af installerer det og se hvad der sker? Evt også andre nye Apps, som er kommet på siden hen.... og sidst, som Høy skriver, tag batteriet ud, vent et minuts tid og sæt det i igen....

En mobil begynder aldrig at dræne batteriet, uden grund.... derfor er det nærliggende at det er en App som er problemet, en opsætning, ens forbrugsmønster osv...

Hi

Tak for jeres input - har nu slettet 5 gamle (installeret for min 2 måneder siden) og nu er Android-systemet nede på 8 % - så noget tyder på at en update har fået en app til at gå "amok"

Min Galaxy S2 kan jeg trække i knæ på et par timer hvis at det er det jeg vil, men med lidt omtanke kan jeg godt få den til at række det meste af en arbejdsdag. Men har heldigvis en lader indenfor 30 cm fra hvor jeg sidder så det er ikke det store problem :p

hi

Nu har min mobil kørt 24 timer Android-system stadig på 8 % og rest batterei på 74 % - nu kender jeg den igen B)

Har på fornemmelsen at det var Appen "lommelygte Tiny flashlight" - russisk ophavsmand - bliver opdateret hver uge hmm - andre som har erfaring med den

God weekend

Jeg har brugt <a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/quick-settings.html" />Quick settings app`en</a>. Da trækker du bare din statusbar ned og tænder lommelygten, og der er flere muligheder også..kender ikke den du nævbner.

Lyder ret cool..skulle måske snart få rooted den mobil. Nu hvor konen har høvlet min HTC Desire ned, har hun jo overtaget min HTC Desire HD, og jeg er jo nødt til at have en ikke rooted mobil for at kunne hjælpe folk...så vi ser lige hvad der sker de næste par måneder...

Høy,

Er faktisk ikke engang nok at de ikke er rooted. Måtte sande at der var en veninde jeg ikke kunne hjælpe da hun havde en SE og jeg en Samsung. Ergo kunne jeg ikke guide hende derhen hvor hun skulle hen da det åbenbart ikke var det samme på en SE

Nåja.. Det ved jeg. Det var grunden til at jeg skiftede til en samsung da jeg kun havde HTC i huset. Det jeg mener er at der er mange firmaer, udviklere, brugere som beder mig om hjælp til en app, og der er det bedre at jeg har en ikke rottet mobil for at kunne fremprovokeret forløbet. De fleste har ikke rottet deres mobil nemlig.
Kunne heller ikke guide min søster og hendes Gamin via telefonen.

Hi igen

Nu er min tlf begyndt at bruge Android-system igen igen 62 % det seneste døgn øv øv- så det var ikke diverse Apps - hvad kan det så være

For en newbie som mig - hvad er at roote sin mobil ????

Det virker da undeligt. Jeg synes du skal sende den ind så.
At roote vil sige at blive administartor over mobilen. Din garanti ryger, og det kræver noget tid at sætte sig ind i. Hvis ikke du har rimeligt forstand på Android ville jeg vente lidt. der åbner sig dog helt nye muligheder ved root, du kan f.eks slette alle de apps du ikke bruger osv...