Modtage sms på tablet med slukket mobil

hj_middelfart

New Member
Hej forum,

Jeg arbejder offshore og må ikke have mobilen med ud. Jeg vil dog gerne kunne bruge sms, er det muligt med en app når min mobil ligger og er slukket i et skab på land...??? Det er jo muligt på Apples produkter...

Mvh Henrik

johndoe

New Member
Er ikke sikker på hvad det er du spørger om. Hvis mobilen ligger slukket i et skab på land, så der det vel i grunden ligemeget om du modtager sms'er.

Hvis telefonen er slukket, så er den vel ikke registreret på netværket og kan heller ikke modtage beskeder. Det kan, så vidt jeg er informeret, Apples produkter heller ikke.

hj_middelfart

New Member
Æblerne kan, det ved jeg for min kammerat bruger det :)

Fik vist ikke forklaret mig godt nok. Jeg vil gerne kunne modtage sms på min tablet ude på havet når min mobil ligger og er slukket på land, er det muligt med en app i android...? Tabletten er ikke med g3 netværk, wifi only ;-)

johndoe

New Member
Få lige at vide af din ven:

1 OM æblet er slukket på land

2 Hvad den app hedder han bruger
Sendt fra min Nokia Lumia 1520 med Tapatalk

ply

New Member
hej.
jeg har et supplerende spørgsmål.
er det muligt at automatisk at videresende en sms fra en mobil til en anden.
Jeg har en arbejdsmobil (samsung xcover2), som viderestiller mine opkald til min private mobil(samsung N4), kan det også lade sig gøre med sms?

johndoe

New Member
[quote="ply" post=13815]hej.
jeg har et supplerende spørgsmål.
er det muligt at automatisk at videresende en sms fra en mobil til en anden.
Jeg har en arbejdsmobil (samsung xcover2), som viderestiller mine opkald til min private mobil(samsung N4), kan det også lade sig gøre med sms?[/quote]
Ja.

Brug app'en Tasker

The One. Lollipop'd and Swyped

peterh

New Member
Det kan ikke la sig gøre hvis mobilen er slukket med standard SMS. På Android kan du bruge Hangout til at sende sms'er med. Så får du dem (tror jeg nok) både på mobilen og tablet og uanset hvad kan du slukke mobilen og modtage beskeder via Hangout på tablet men det kræver du har forbindelse til internettet. Fedt @johbdoe vidst ikke at Tasker kunne det. den kan rigtig mange ting.

johndoe

New Member
Så lidt PeterH, Tasker kan meget, den kan ganske rigtig ikke videresende SMS hvis telefonen er slukket. Men er telefonen tændt og tilsluttet en oplader mens man er væk, så kunne den sagtens have Tasker kørende til at videresende sms'er.

Ydermere kan man få Tasker til at genstarte telefonen efter et nærmere angivet tidsinterval, så man er sikker på at alt kører som det skal. Det kræver dog at telefonen er rootet.