Lille tweak som måske sparer strøm

tnfsdk

New Member
Vil du spare på strømmen på din android mobil, så findes der et "tweak" til mobilen.

tast følgende * # * # 4636 # * # *, så kommer du ind i en special menu, hvor du finder punktet "Telefon oplysninger" kør ned og find "Indstil fortrukken netværks type". Den står som standard på" WCDMA preferred" og skal indstilles til "GSM auto(PRL)". Med dette lille trick, så kan du spare strøm, ved at den ikke står og søger på et netværk, som vi alligevel ikke bruger i DK. For mit vedkommende har det betyder en strømbesparelse på ca. 40 % ved normalt brug.

Hastigheden på dit net ændres ikke, og hvis det gør er det kun til det bedre, men det kan du selv tjekke ved at først hente "speedtest" på android market.

Man kan altid gå tilbage til standard opsætningen.

men_dk

New Member
Lækkert lille trick.. Så meget er jeg heller ikke i udlandet..
Og hvis du skal tilbage til indstillingerne relativt hurtigt efter, så kan du hurtigt finde den i seneste programmer (hold home tasten nede eller træk "top baren" ned) under navnet "Tester" B)

Tak for tippet.. vil holde øje med batteriet.
/Michael

tnfsdk

New Member
Selvfølgelig må du det Høy. og skulle jeg komme med andre guldkorn i fremtiden som du får lyst til at bruge så bruger du dem bare :). Du behøves ikke spørge om tilladelse hver gang :p

Høy

New Member
<strong>TNFSDK skrev:</strong>
<blockquote>Selvfølgelig må du det Høy. og skulle jeg komme med andre guldkorn i fremtiden som du får lyst til at bruge så bruger du dem bare :). Du behøves ikke spørge om tilladelse hver gang :p</blockquote>
Ok...takker :)

tnfsdk

New Member
Var en der postede det op Facebook, men ifølge XDA er det åbenbart et gammelkendt trick eller en gammelkendt menu.

tnfsdk

New Member
<strong>madsgluud wrote:</strong>
<blockquote>Fedt nok alligevel :) elsker sådan nogle tricks. Men tror jeg gør det forkert. Hvor skal man skrive det ind?</blockquote>

Inde i dialeren, altså den "App" man bruger til at ringe op.

agubba

New Member
<strong>TNFSDK skrev:</strong>
<blockquote>Var en der postede det op Facebook, men ifølge XDA er det åbenbart et gammelkendt trick eller en gammelkendt menu.</blockquote>
har faktisk set den før bare under et andet navn kan ikke lige huske hvad koden hed den gang.

klintoe

New Member
<strong>agubba skrev:</strong>
<blockquote>har faktisk set den før bare under et andet navn kan ikke lige huske hvad koden hed den gang.</blockquote>

Koden har helle tiden været den samme :)

perman

New Member
Her er et andet trick hvis man vil have mer fart på sin mobil/tablet.
Gå in i Indstillinger -> Indstillinger for udviklere. Hvis du ikke har den menu er det fordi dit OS er Android 4.2 og op. For at aktiverer den menu gør følgene: gå ind i Indstillinger -> Om telefonen. Tryk Versionsnummer mere en 7 gange indtil du får beskeden at du er udviklere.
Gå in i Indstillinger -> Indstillinger for udviklere. Slå Indstillinger for udviklere TIL. Gå ned til Animationsskala for vindue og slå den fra. Gør det samme med Overgangsanimationsskala og Animationsvarighedsskala. Forlad det hele med Indstillinger for udviklere. Det var det. Nyd din nye fart. Hvis du vil tilbage til hvad det var før så bare gå ind og slå Indstillinger for udviklere FRA. Held og lykke.

P.s. Hvis du er intereseret i at få fuld kontrol over din Android (root) er det bedste program Kingoroot. Google det.