"Kina mobiler"

jmolholm

New Member
Hvad er jeres tanker om at købe mobiler fra både Indien og Kina af ?
Her tænker jeg mobiler som
<a href="http://global.gionee.com/" />Gionee Indien</a>
<a href="http://www.xolo.in/" />Xolo Indien</a>
<a href="http://www.mi.com/en/" />Xiaomi Kina</a>
det her kun et lille udpluk men mobiler som disse

Holder i jer kun til de "Kendte" brands (Samsung, HTC, LG)
Kunne i finde på at købe de såkaldte "Kina mobiler" ja undskyld udtrykket ved godt det lyder negativt men jeg mener Asiatiske mobiler? :)

Høy

New Member
Personligt kunne jeg godt købe det man kalder Kina mobiler, og jeg mener at det sidstnævnte af dine links der nu er verdens tredje største smartphone producent (jeg kan godt huske forkert). One plus er jo et godt eksempel på at det kan lade sig gøre at lave en topmodel og sælge den billigt. Kender en del der har haft one plus og halvdelen af dem har beholdt den.. Synes det er et godt emne som jeg tror jeg vil tage op, for der findes efterhånden en del gode af slagsen. Dem jeg kender der har valgt One plus fra igen siger at det er grunden designet.. Tillykke med den johndoe.. Hvordan er din oplevelse af den?

johndoe

New Member
Umiddelbart begrænset, da jeg kun har haft den i et par timer, men til at begynde med kan jeg sige at det et er en lækker skærm. Min er en sandstone Grey, og det er en lækker bagside. Kameraet tager pæne billeder, men det skal jeg lige lege lidt mere med.

En ting der irriterer mig er styresystemets (cyanogenmod) lyde, de er ikke blevet ændret væsentligt i mange generationer, og det er som at vende tilbage til min Galaxy S 2.

elias

New Member
Jeg købte engang sådan en Denver Tablet til 700 kroner og da jeg havde pakket den ud fandt jeg ud af at den da havde android men ikke Google play eller gmail så den må gå under kina tablets eller hvad?

jmolholm

New Member
[quote="Elias" post=13570]så den må gå under kina tablets eller hvad?[/quote]

Så vidt jeg ved er Denver Electronics A/S et dansk firma - så nej ;-)

Ja kender også en del der har OPPO og OPO mobiler og hold da magle de er fede - hånden på hjertet.. havde fuldstændig glemt dem.. OPPO laver faktisk også highend BLU-ray afspillere og meget andet og OPPO og OPO mener jeg er et og samme firma så begge emmer af kvalitet..

nevertheless... efter jeg har set mange forskellige mobiler fra Kina og Indien af som faktisk er flotte og har okay specifikationer dog ikke helt på højde med både Samsung og HTC men dog til en "rigtig" pris må jeg indrømme at min næste mobil sagtens kunne blive en "Kina/Indien mobil"

Jeg er bare bange for at byggekvaliteten måske tit og ofte kan være lidt dårligere end hvad vi er vant til på de her breddegrader vi har.. jeg ser meget frem til hvad Lenovo giver os så deres Vibe serie.. mums VIBE Z2 Pro og VIBE X2 jeg kan bare ikke lide der ikke er card-slots i dem
Jeg går meget op i hvor meget jeg kan gemme på mobilen lokalt...
Men det overasker mig en del at VIBE Z2 PRO har en 4000mAh batteri o)

nå nu løber tasterne vist af med mig... o))

jmolholm

New Member
Ups jeg var lidt for hurtigt der
Ja vi ved det ikke med sikkerhed der går mange rygter om at Peter Lau skulle have startet OPO for at lave noget reklame eller røre i andedammen...

<a href="https://www.gogi.in/oneplus-owned-by-oppo.html" />OPO og OPPO </a>
<a href="http://www.phonearena.com/news/Is-OnePlus-a-wholly-owned-subsidiary-of-Oppo-Chinese-document-suggests-that-the-answer-is-yes_id55560" />OPO og OPPO rygte link 2</a>

Men ja JohnDoe du har ret jeg var for hurtig fremme i skoene til at drage en konklusion

buch

New Member
KINA mobiler? INDIEN mobiler? Eller hvor de nu kommer fra.
Jeg må blankt erkende, at jeg <strong>ALDRIG</strong> har set på eller vidst hvorfra mine Mobiler og Tabletter eller for den sags skyld min bærbar kommer fra - land den er produkseret i - For mig handler det om at varen levere det jeg har brug for og så til en fornuftig pris.
Det eneste der kunne få mig til at vælge et bestemt land, er hvis vi her i DANMARK kunne lave mobiler der var lige så gode og flotte som dem fra langbortistand. og så til en pris hvor alle kan være med.

jmolholm

New Member
@Buch :)

Det jeg mente er mobiler fra Kina.. Ja der er mange af de store mærker der også er produceret i Kina eller i Asien på et eller andet plan..

Men modeller som meizu, zte og xiaomi/Mi
De "ukendte" for os mærker..

Dem som mange mener er dårligere kvalitet end de gængse mærker..

Jeg prøver at flytte opmærksomheden over på hvor langt de rent faktisk er nået
Der er en del af dem jeg sagtens kunne finde på at købe :)

Høy

New Member
@buch hvis du spørger min far så kan vi.. Han holder fast på at Motorola er dansk, og det uanset hvad jeg viser og fortæller ham :) (lidt off topic sorry), og det er sjovt som at det kan diskuteres hvert år til julefrokosten.. Som han siger, vil du købe dansk køb Motorola :) og vil du have en telefon som alle i verden har skal du købe iPhone da alle har iPhone...

jmolholm

New Member
Hahaha :) Jeg kan sagtens tåle off-topic i mine tråde ;-)

"køb dansk køb motorola"... den tillader jeg mig at bruge i flæng på arbejdet fremover :)

buch

New Member
[quote="Jmolholm" post=13599]@Buch :)

Det jeg mente er mobiler fra Kina.. Ja der er mange af de store mærker der også er produceret i Kina eller i Asien på et eller andet plan..

Men modeller som meizu, zte og xiaomi/Mi
De "ukendte" for os mærker..

Dem som mange mener er dårligere kvalitet end de gængse mærker..

Jeg prøver at flytte opmærksomheden over på hvor langt de rent faktisk er nået
Der er en del af dem jeg sagtens kunne finde på at købe :)[/quote]

Jeg kunne da også sagtens købe en af ovenstående modeller, hvis det ikke var fordi min NOTE3 var/er så god. Synes det er helt fint at andre mærker og lande kommer på banen så vi kan få noget konkuranse. De gængse fabrikater kan nemt blive så selvtilfredse, at de helt glemme hvad det egentlig er kunderne vil have og i nogle tilfælde er for storsnudede til at yde en ordentlig support.

Høy

New Member
[quote="Jmolholm" post=13609]Hahaha :) Jeg kan sagtens tåle off-topic i mine tråde ;-)

"køb dansk køb motorola"... den tillader jeg mig at bruge i flæng på arbejdet fremover :)[/quote]
hahahaha tilladelse hermed givet:)

jmolholm

New Member
En model jeg personligt slet ikke har hørt om har sneget sig ind fra sidelinjen og blandet sig i kampen om vores alles gunst der er ikke mange oplysninger om den men den skulle have 4Gb ram (!)

Den scorer meget højt i Antutu 63351... samsung s6 til sammenligning scorer omkring 68000 o))

<a href="http://www.gsmdome.com/letv-x600-scores-huge-antutu-result-close-samsung-galaxy-s6" />LeTv X600</a>