Kan man tillade sig at købe en billig smartphone?

elias

New Member
Min niece på 11 år vil gerne have en smartphone og da forældrene ikke kan give hende en iPhone eller en ny Samsung har de overvejet at købe en af de helt billige modeller. Så er mit spørgsmål bar om de ikke er for dårlige? Nu tænker jeg i prisklasse på 1500 spir? Bliver hun ikke skuffet og vil det ikke vær beder og vente 4 måneder og købe en til 2500? Syns de nye dyre modeller er helt hen i vejret 8500 for Galaxy s6 med 128 GB

jmolholm

New Member
Kommer jo helt an på hvad hendes forbrug er.. Jeg mener personligt at man sagtens kan købe de billige modeller

Jeg kender mange som kører med en Mid-range mobil altså en "mellem klasse mobil" og de er gode mange af de modeller er "bare" en neddroslet topmodel ja nogle sparer også på materialerne og byggekvaliteten men tag samsung s4 mini.. det er ikke en flagskib i mine øjne har en arbejds kollega som har købt sådan en og den kører som en drøm og den er bygget godt og føles holdbar :)

jeg vil også sagtens kunne se mig selv med en kina mobil (ZTE, Meizu, Nubia etc etc)
jeg ville nok gå efter sidste eller forrige års topmodeller eller kineserenes mobiler ;-)
Nu nævnte jeg Meizu og ZTE fordi jeg ved de har lavet smartphones med 128Gb...

tl:dr nej... men køb med omtanke ;-)

EDIT
På forsiden har Høy skrevet om den nye Motorola G G4
prøv at læs den artikel :)

johndoe

New Member
Tror at Jmolholm har ret i at det sagtens kan betale sig at købe en billigere telefon til de små poder.

Først og fremmest fordi de skal "lære" hvad det vil sige at have en mobil. At tage ansvar for en. Og så skal det altså være en man kan tåle at miste, og ikke en iPhone6 eller en Galaxy S6 som jeg koster det samme som en mindre bil ;)

Min datter på 11 fik en billig Samsung til nogle hundrede kroner for godt og vel et års tid siden. Den har hun stadig og er glad for den. Vi har så sagt til hende at nu mens hun har den kan hun jo spare op til noget andet.

jmolholm

New Member
Uh du har faktisk fat i noget der som jeg fuldstændig ikke havde tænkt på JohnDoe...

JohnDoe sagde:
Først og fremmest fordi de skal "lære" hvad det vil sige at have en mobil. At tage ansvar for en

Jeg er 100% enig med dig Telefon etikette er faktisk ikke noget man høre om længere desværre... for jeg kan mange historier om supportere og sælgere som sagtens kunne have fået mig som kunne og som jeg ville have haft hjælp af hvis de "havde snakket ordentligt" til mig i første omgang så ja man kan ikke lære det for tidligt...

Ved ikke om det var det du mente JohnDoe og hvis du mente teknikken og lære at bruge en mobil.. ja så er jeg altså stadig enig med dig :)