Køb bare sidste års flagskib

gammelfjols

New Member
jeg har en beskadigt htc one m7, og har fået min forsikrings sum. og kikker nu efter ny mobil. og må erkende, der er virkeligt en kæmpe gevinst ved at kikke på sidste års fagskib frem for den nyeste, på hyllen, hvor jeg ikke kan se de kæmpe revulusionernede forskelle, der berettiger, en ekstra pris på 1500-2500 kr, for en telefon,

Eksembel. jeg kikkede først lidt på Sony Xperia Z2 og kom bag efter til at kikke på Sony Xperia Z1 og måtte konstatere, opdateringen består i korte træk, af at 5" skærm er erstattet af en 5,2" skærm, en faktisk ganske udemærket snapdragon 800 processor på 2,2 kwh med quad core, er blevet til en, 2,3 snapdragon 801 der ja er lidt hurtigere, men nu også med en større skærm der skal afvikle lidt mere grafik, begge telefoner har 2 gb ram. er vand og støv tætte, sammme kamera men nu med mulighed for k4 optagelser, det er grundset den "store opdatering".

LG g2 versus G3 er næsten den samme historie, dog med en 4k skærm men igen hvorfor betale +1500 kr for dette,

Samsung 4s versus 5s igen samme historie hvem har behov for en hjerte skanner i en telefon, og fingeraftryks skanner, større skærm, en anelse hurtigere processor der er opvejet af en større skærm og ellers ens produkter, dog med vand og støv afvisning som et plus til 5s

HTC one m7 V m8 igen samme historie, større skærm og større processor, der udligner hinanden, dog med muligheden for at kunne udvide den med en sd kort som der heldivis er ved at komme på mode igen. men 32 gb hukommelse er nok, plads

tager vi telefon for telefon, 2013 versus 2014, så mener jeg at 2014, er et magert år. opdateringerne, berettigere ikke at man giver så meget mere, når man kan købe en anno 2013 telefon der er fuldt moderne, K4 er sejt ja men VENT. de fede 4k tv skærme koster stadigt tæt på spidsen af en jetjaver, og den kurvede teknologi vil blive stort, og jeg mener at 4K hænger sammen med de andre medier som vi kan gengive det på

jeg svæver lidt imellem Sony Xperia Z1 og LG g2 og læner mig nu mest op af Sony Xperia Z1 af to grunde, udvidelses muligheden af hukommelsen støv og vandtætheden. som jeg ser som et MUST på moderne mobiler, at den "kun" har en 5" skærm versus 5,2" kan jeg godt leve med da jeg går fra 4,7" med min htc one, de har alle 2gb ram. der idag er standart,

jeg tænker også på one plus one, men ser det lidt overfor at købe sidse års top model hvor Sony Xperia Z1 vinder på flere punkter, ( waoo for et kamera),

hvad mener i, har jeg grundlæggende ret i min holdning om at 2014 er et magert år på opdateringene set i forehold til sidste år

bo-l

New Member
Jeg vil give dig ret i at det ikke er er den store forskel. Har selv en galaxy s4. Og jeg kan ikke se nogle ide i at skifte den ud. Den eneste grund til at skifte er for at få en større skærm. Også skal jeg op i en note 3. Så jeg ville tage en ældre model også sparre de penge :)

Sendt fra min Samsung Galaxy s4 @ Cyanogenmod 11.
Tapatalk Pro

peterh

New Member
@gammelfjols:
Test af Z1: http://www.appsandroid.dk/joomla/sony-xperia-z1-test.html
Videoer af Z1: http://www.appsandroid.dk/joomla/videoer.html?filter_tag=Sony%20Xperia%20Z1
Test af G2: http://www.appsandroid.dk/joomla/lg-g2-test.html
Videoer af G2: http://www.appsandroid.dk/joomla/videoer.html?filter_tag=LG%20G2
har selv G2 og sammenlignet med skærmen på Z1 bliver du skuffet tror jeg, men kvalitetsmæssigt er Z1 langt foran G2 så jeg synes at det er svært at vælge imellem de to hvis det var mig:)
[video]http://https://www.youtube.com/watch?v=R_yRBFOid4s[/video]

peterh

New Member
[quote="bo-l" post=12606]Jeg vil give dig ret i at det ikke er er den store forskel. Har selv en galaxy s4. Og jeg kan ikke se nogle ide i at skifte den ud. Den eneste grund til at skifte er for at få en større skærm. Også skal jeg op i en note 3. Så jeg ville tage en ældre model også sparre de penge :)

Tapatalk Pro[/quote]
Hvad giver Tapatalk pro i forhold til den gratis?

bo-l

New Member
[quote="PeterH" post=12608][quote="bo-l" post=12606]Jeg vil give dig ret i at det ikke er er den store forskel. Har selv en galaxy s4. Og jeg kan ikke se nogle ide i at skifte den ud. Den eneste grund til at skifte er for at få en større skærm. Også skal jeg op i en note 3. Så jeg ville tage en ældre model også sparre de penge :)

Tapatalk Pro[/quote]
Hvad giver Tapatalk pro i forhold til den gratis?[/quote]
Det ved jeg faktisk ikke fandt tapatalk pro på <font color="red">*****slettet af moderator, ulovlige sider tillades ikke. En gang mere og du får et ban.*****</font>

Tapatalk Pro

bo-l

New Member
[quote="PeterH" post=12608][quote="bo-l" post=12606]Jeg vil give dig ret i at det ikke er er den store forskel. Har selv en galaxy s4. Og jeg kan ikke se nogle ide i at skifte den ud. Den eneste grund til at skifte er for at få en større skærm. Også skal jeg op i en note 3. Så jeg ville tage en ældre model også sparre de penge :)

Tapatalk Pro[/quote]
Hvad giver Tapatalk pro i forhold til den gratis?[/quote]
Det ved jeg faktisk ikke har ikke haft den gratis. Ved ikke om den måske er reklame fri ser ihvertfald ikke nogle. Men grunden til jeg har pro er at den kan hentes <font color="red">*****slettet af moderator, henvisninger til ulovlige sider er ikke tilladt. Du er blevet advaret, så derfor får du 14 dages ban. Dumt at gentage en dumhed!*****</font>

Tapatalk Pro

gammelfjols

New Member
Min debat var og er om 2013. Flagskibe versus 2014 kan det betale sig at give de flere penge. For den nye model. Ja det er en subjektiv vurdering men forhåbentligt en legal debat

androidtossen

New Member
Helt enig Gammelfjols. Der er rigtig mange penge at spare ved at købe sidste års model. Og det er meget svært at "føle" forskel.

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk

guldager

New Member
Jeg giver dig fuldstændig ret i at denne generation af flagskibe viser ikke den store innovation, og kan sagtens forstå hvorfor du mener de ikke er det værd at købe.

Dog skal det siges at du har nogle faktuelle fejl, som fx har Xperia Z2 3GB RAM og ikke 2GB. Og det er også samme situation med LG G3. (Jeg har ikke lagt mærke til den ekstra GB RAM i hverdagen, men jeg har heller ikke haft Android som min forrige telefon)
Måske kan nogen der har prøvet begge fortælle om det gør en stor forskel lige nu. Mange påstår dog at det vil gøre en stor forskel i længden, da flere RAM betyder at telefonen kan holde flere (eller større) applikationer åbne i baggrunden.

Derudover så betyder en større skærm ikke at der skal afvikles mere grafik. Hvor meget grafik der skal afvikles har noget at gøre med antallet af pixels, og da begge er Full-HD (1920 x 1080) så er der ingen forskel her. Der er dog forskel i strømforbruget af skærme på forskellige størrelser da en større skærm kræver mere belysning (hvilket er den store synder i forhold til strømforbruget på en skærm)

frankow

New Member
jeg vil sige at xperia z2 er den eneste nuværende topmodel der har rykket specsmæssigt. den har et noget større batteri end både m8 og s5 og g3, et bedre kamera (kan måske diskuteres), vandtæt i højere grad end nogen af dem, og så har den 1 GB RAM mere end s5 og m8 så min mening er at jeg giver trådstarter helt ret med undtagelse af xperia z2 :)
og så sys jeg det er rigitg mange penge at gi omkring 4500 - 5500 for en telefon.mener at s5 kostede 5495 da den blev lanceret :-(

gammelfjols

New Member
jeg mener at det er en vigtig debat, for vi fokusere måske lidt formeget på det nye, og tænker ikke hvad det er kommet fra,

jeg har lige modtaget en softwair opdatering til min defekte HTC m7, så den nu har samme softwaire som det nye flagskib m8. overvejer at reperere den gamle, telefon. da den bortset fra defekt microfon og øretelefon stik ellers fungtere 100%. men overejer også at gøre begge dele købe en sony Z1 og lave min gamle telefon. da vi godt kan bruge en ekstra smartphone her hjemme :)