INSTALLER EN "BEDRE" BROWSER ( Note 3 )

ted1957

New Member
Standart browseren på Samsung Galaxy Note 3, er ikke den bedste, man kan installere Android Browser, der giver mulighed for nogle gode værktøjer. https://play.google.com/store/apps/details?id=me.android.browser&hl=da
Se YouTube videoen, der giver en kort gennemgang = https://www.youtube.com/watch?v=UBCYHY8Lefs

Jeg synes også at den browser fungerer rigtigt fint på mobilen, med video visning, både horisontalt & vertikalt

guldager

New Member
Eller man kunne installere Chrome: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=da

Jeg kan som web-developer sige at det er et langt bedre bud hvis du vil have at hjemmesiderne skal vises som udvikleren har tænkt det.
Nu bruger jeg ikke selv Android til daglig (Endnu... Jeg venter lige på den nye HTC eller Sony), men har et test-device, og vil sige at med de browsere jeg har prøvet så fungerer Chrome bedst. Det er også den som mine kolleger bruger til dagligt.

ted1957

New Member
[quote="Guldager" post=11705]Eller man kunne installere Chrome: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=da

Jeg kan som web-developer sige at det er et langt bedre bud hvis du vil have at hjemmesiderne skal vises som udvikleren har tænkt det.
Nu bruger jeg ikke selv Android til daglig (Endnu... Jeg venter lige på den nye HTC eller Sony), men har et test-device, og vil sige at med de browsere jeg har prøvet så fungerer Chrome bedst. Det er også den som mine kolleger bruger til dagligt.[/quote]

Jeg bruger skam Chrome på mobilen dagligt, men Chrome har problemer med Flash videoer, det har den i indlæg #1 nævnte ikke, hverken i horisontal eller vertikal. Og så har den også nogle andre trick, som fremgår af videoen.

guldager

New Member
[quote="Ted1957" post=11706][quote="Guldager" post=11705]Eller man kunne installere Chrome: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=da

Nu bruger jeg ikke selv Android til daglig (Endnu... Jeg venter lige på den nye HTC eller Sony), men har et test-device, og vil sige at med de browsere jeg har prøvet så fungerer Chrome bedst. Det er også den som mine kolleger bruger til dagligt.[/quote]

Jeg bruger skam Chrome på mobilen dagligt, men Chrome har problemer med Flash videoer, det har den i indlæg #1 nævnte ikke, hverken i horisontal eller vertikal. Og så har den også nogle andre trick, som fremgår af videoen.[/quote]

Nu har jeg ikke set videoen da jeg er på arbejde, så jeg kan derfor ikke sige noget om hvad der indgår i den video.
Synes bare lige man skal vide at supporten for de apps der er default Android som Google har lavet erstatninger for, stille og roligt mister support fra Googles side af. I følgende artikel ser man tydeligt hvad der sker (eller ikke sker om man vil) med default Android når Google ikke har incitament til at holde det opdateret: http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/googles-iron-grip-on-android-controlling-open-source-by-any-means-necessary/
Dette kommer højst sandsynligt også til at ske med Android Browseren efter Chrome er blevet default på Nexus.

ted1957

New Member
[quote="Guldager" post=11707][quote="Ted1957" post=11706][quote="Guldager" post=11705]Eller man kunne installere Chrome: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=da

Jeg bruger skam Chrome på mobilen dagligt, men Chrome har problemer med Flash videoer, det har den i indlæg #1 nævnte ikke, hverken i horisontal eller vertikal. Og så har den også nogle andre trick, som fremgår af videoen.[/quote]

Nu har jeg ikke set videoen da jeg er på arbejde, så jeg kan derfor ikke sige noget om hvad der indgår i den video.
Synes bare lige man skal vide at supporten for de apps der er default Android som Google har lavet erstatninger for, stille og roligt mister support fra Googles side af. I følgende artikel ser man tydeligt hvad der sker (eller ikke sker om man vil) med default Android når Google ikke har incitament til at holde det opdateret: http://arstechnica.com/gadgets/2013/10/googles-iron-grip-on-android-controlling-open-source-by-any-means-necessary/
Dette kommer højst sandsynligt også til at ske med Android Browseren efter Chrome er blevet default på Nexus.[/quote]

Var det ikke en ide at se videoen, så du får en fornemmelse af hvad det handler om, INDEN du begynder at trække tingene ud af kontekst. Og hvorfor skal du hjem for at se en video på 5 min, du kan da se den på mobilen. Nu er alt jo ikke afhængig af Google, for eksempel heller ikke Dolphin Browser, som jeg også bruger. Noget tyder i øvrigt på at du heller ikke har en Note 3, som dette indslag er adresseret.

guldager

New Member
[quote="Ted1957" post=11708][quote="Guldager" post=11707][quote="Ted1957" post=11706][quote="Guldager" post=11705]Eller man kunne installere Chrome: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.android.chrome&hl=da

Dette kommer højst sandsynligt også til at ske med Android Browseren efter Chrome er blevet default på Nexus.[/quote]

Var det ikke en ide at se videoen, så du får en fornemmelse af hvad det handler om, INDEN du begynder at trække tingene ud af kontekst. Og hvorfor skal du hjem for at se en video på 5 min, du kan da se den på mobilen. Nu er alt jo ikke afhængig af Google, for eksempel heller ikke Dolphin Browser, som jeg også bruger. Noget tyder i øvrigt på at du heller ikke har en Note 3, som dette indslag er adresseret.[/quote]

Nu har jeg set videoen og må sige at at den eneste fejl jeg har begået er at jeg ikke vidste at Note 3 kom med Chrome. Jeg kan personligt ikke se hvorfor man skulle bruge AOSP browseren over Chrome.
For det første det med at se desktop versionen er noget jeg er stærkt modstander af. Skærmen er ALT for lille efter min mening, selv min Galaxy Tab 10.1 synes jeg er for lille til mange af de hjemmesider der ikke har en tablet version.
Derudover flash... Ja, desværre er der nogle sider der stadig bruger det, men det er jo derfor de har en mobil version.

ted1957

New Member
Guldager, det er ikke bare "nogle" der stadig bruger Flash. Det er hundredtusind vis af Sites & YouTube videoer. Og chrome understøtter ikke Flash ordentligt ( 4.3 ) på bla. Note 3.
I øvrigt er der jo heller ikke noget galt i at have flere Browsere på sin Note 3, ( eler andet grej der kører 4.3 ) Selv jeg har Chrome + Android Browser + Dolphin + Puffin + UC Browser HD på min Note 3.
De har jo alle forskellig opbygning, og nogle er gode til det ene, andre til noget andet.
Til Flash er både Dolphin & Android Brovser som du kan se af videoen, gode - begge kan de nogle forskellige tricks.
Mange elsker at hade Flash, og at fremhæve HTML 5 som den store gave til menneskeheden, men hvad hjælper det, når så meget stadig er baseret på Flash, selv Facebook, med 1 milliard brugere opgav HTML 5.
Jeg har ikke problemer med Flash, og det har min PC og min Note 3 heller ikke, de kan begge afvikle Flash uden problemer. Men det er jo et frit land, og Android´s styrke er da heldigvis også, at man kan downloade det man selv synes om at bruge. :) :)

Høy

New Member
@Guldager: Efter Android 4.1 er Chrome default browseren i Android iøvrigt. Alle Sony`s topmodeller kommer kun med Chrome og den er installeret på alle produkter fra start (nyere produkter)...
Og hej, det er længe siden vi har set dig herinde :)

guldager

New Member
[quote="Høy" post=11713]@Guldager: Efter Android 4.1 er Chrome default browseren i Android iøvrigt. Alle Sony`s topmodeller kommer kun med Chrome og den er installeret på alle produkter fra start (nyere produkter)...
Og hej, det er længe siden vi har set dig herinde :)[/quote]

Ahh okay. Mine testenheder er desværre kun 4.0.x, så det er lige noget der er sluppet forbi mig.
Og hej! Ja, er begyndt at følge lidt mere med i Android siden det kommer tættere og tættere på at jeg skal have mig en ny telefon.

Og nej @Ted1957. Selvfølgelig er der ikke noget galt i at have forskellige browsere. Men fra mit synspunkt er det irriterende at skulle skifte browser fordi nu skal jeg noget som den browser jeg bruger lige nu ikke lige er den bedste til. Og så har jeg jo alle mine bookmarks synkroniseret i Chrome, og der findes Chrome to Phone og alt det andet lir Chrome tilføjer B)
Og i forhold til Flash, så møder jeg altså ikke specielt mange sider mere som bruger Flash og det er en feature jeg skal bruge.
Facebook bruger Flash ja, på deres hjemmeside, ikke i deres app som jeg personligt synes er langt bedre. Youtube bruger HTML5 (I hvert fald alle de vidoer jeg har set de sidste mange måneder har været ren HTML5). Og jo, så er der diverse nyhedssites som Ekstra Bladet, BT osv.. Synes dog generelt det ikke er værd at se alligevel B)

Og det med at Facebook opgav HTML5, det var i forhold til deres app og ikke deres browserversion grundet native udvikling stadig outperformer HTML5. Så det har vel ikke noget med browserdiskussionen at gøre?

Og ja, folk elsker at hade Flash fordi det som det bliver brugt til i dag (hovedsageligt videoer) kan HTML5 klare langt bedre og hurtigere. Og HTML5 er understøttet af alle smart platformene hvorimod flash kun er understøttet på Android.
Og hvorfor skal Fru Hansen som nu er blevet prakket en iPhone på af hendes IT-smarte søn/datter/børnebørn nu udelades i at bruge det internet hun er vant til ():

Høy

New Member
Jamen Guldalder, det lyder da fornuftigt :) sig til hvis vi kan hjælpe dig med at vælge.

@Ted, jeg er gået helt over til cChrome nu, men til dem der læser med kan jeg også anbefale Dolphin som du nævner. Har brugt den lige siden Android kom til Danmark og jeg gav den også gode karakterer i min test af den her på siden. Det fede er at det er nemt at slå fra så siderne hurtigt læses ind og så er der et ikon hvor der er flash og så er brugerfladen rigtig lækker.

Men uanset hhvilken holdning man har til flash, så er der mange der har skrevet ind angående netop det, så jeg tænker at der er en go del der savner /stadig vil have det.

guldager

New Member
[quote="Høy" post=11715]Jamen Guldalder, det lyder da fornuftigt :) sig til hvis vi kan hjælpe dig med at vælge.[/quote]

Som skrevet tidligere så står valget mellem den nye HTC One+ (Eller One Two, eller hvad den nu kommer til at hedde B) ) og Sony Xperia Z2. Jeg regner med at vi hører lidt nærmere om dem her til slut februar under MVC, og så når jeg kommer ud på arbejdsmarkedet fuldtid så beder jeg min arbejdsgiver om at købe den jeg så har valgt på det tidspunkt. :)