Ingen kontakt til Galaxy tab

sonjor

New Member
Hej, kan nogen mon hjælpe mig med dette:
Når jeg tænder for den, vises en advarsels-trekant øverst t/venstre. Efter indtastning af simkode, vibrerer den lidt, og der vises en besked:
" Beklager! Programmet Kalenderlagring (proces.com.android.providers.calendar) er stoppet uventet. Prøv igen - Tving lukning."
men efter utallige forsøg kommer jeg ikke længere, og kan således ikke engang komme til indstillinger for evt. at gendanne til oprindelig tilstand som fra ny.

mvh Sonja

Høy

New Member
Umiddelbart vil jeg sige at du skal gå ned med den og aflevere den til reparation, hvis den bliver ved med at gøre det du siger. Har du prøvet at tage batteriet ud i nogle minutter? Der er et program der får den til at forceclose hele tiden, og jeg tvivler på at jeg kan hjælpe dig med at få det ordnet....desværre.
Jeg vil gerne høre hvad du gør......

Høy

New Member
Hm...jeg har aldrig haft en Galaxy tab (den er på min liste), men jeg prøver lige at spørge i en anden tråd hvor jeg ved der er en der ved det.

queen

New Member
Sonja, prøvede du at bruge "google" - som jeg skrev til dig :), da det åbenbart et ret kendt problem med proces.com.android.providers.calendar

Høy

New Member
hehe..kan man bare se. Jeg var lige ved at bede dig om hjælp i en anden tråd...tak for det Queen. Kan det problem løses da?

queen

New Member
ja. det er der flere der har løst, men du må lige selv læse, jeg brugte nok en ½ -1 time på at læse igennem og der var lidt forskellige løsninger, du er jo indstillet på en hard reset, - men brug tid på at læse igennem (brug evt. oversæt, det gjorde jeg)
Hvis det var mig så ville jeg bruge den løsning, som de fleste henviser til :)

Høy

New Member
Enig. Det vil jeg også råde dig til at gøre først.
Queen: Hvad med det batteri, hvordan får man det ud?

queen

New Member
Først så mister man vist garantien, det næste er at det ikke er bare noget man lige gør, som vi plejer med vore telefoner.
Tabben skal "skilles ad" det er ikke noget jeg sådan lige ville gå igang med (og det siger ikke så lidt ) :) bestemt ikke før alt andet var prøvet.

sonjor

New Member
Tak for jeres korrespondance, jeg kan imidlertid ikke finde ud af noget, der virker. (Jeg er en gl. kone på 72år) :(
Hvordan "hard reset" ter jeg dyret, når jeg ikke kan komme ind i Indstillinger?

janholbo

New Member
<strong>sonjor skrev:</strong>
<blockquote>
Hvordan "hard reset" ter jeg dyret, når jeg ikke kan komme ind i Indstillinger?</blockquote>

Som også beskrevet tidligere, så vil jeg gå ned i butikken med den, hvis jeg var dig. Hvis du ellers har tiltro til butikken. Kom, når der ikke er kunder, så kan det være, at de gør det med det samme :)

Jan

sonjor

New Member
Hej igen. Nu lykkedes det mig endelig at få lavet en hard reset, efter at have fulgt en metode, som Tore Olavson Buarøy skrev i et indlæg, fundet på Google, nemlig at sætte strømkablet til/fra og samtidig trykke på indstillinger. Tak for jeres ihærdige indsatser!!

janholbo

New Member
<blockquote>Hej igen. Nu lykkedes det mig endelig at få lavet en hard reset, efter at have fulgt en metode, som Tore Olavson Buarøy skrev i et indlæg, fundet på Google, </blockquote>

Kunne du evt lokkes til at skrive linket her paa forum?

Og ellers vil jeg gerne anbefale dig at opgradere din Galaxy Tab til Android 2.3.3. Den ser ud til, indtil videre for mig, at give en mere stabil Tab, der holder laengere paa batteriet.

JanHolbo

sonjor

New Member
JanHolbo

http://bit.ly/pnsgsV

Lidt nede på siden står Tore Olavsons indlæg, som jeg brugte.

M.h.t. opgradering til Android 2.3.3. vil jeg meget gerne have hjælp til dette. I min KIES, står der, at det er den nyeste, jeg har, men det er altså ver. 2.2
Vil lige sige, at jeg kører Win7 64 bit på denne maskine, hvis det betyder noget.

Sonja

janholbo

New Member
<blockquote>
</blockquote>

Takker :)

<blockquote>
M.h.t. opgradering til Android 2.3.3. vil jeg meget gerne have hjælp til dette. I min KIES, står der, at det er den nyeste, jeg har, men det er altså ver. 2.2
Vil lige sige, at jeg kører Win7 64 bit på denne maskine, hvis det betyder noget.</blockquote>

Jeg koerer Win 7 64bit selv oghar oplevet et lignende problem. Du skal afinstallere Samsung Kies og saa hente den seneste version fra Samsungs hjemmeside.

Jeg vil vaere saa fraek at henvise til etblog post, jeg selv har skrevet om dette:

http://janholbodk.blogspot.com/2011/07/samsung-galaxy-tab-gingerbread-upgrade_08.html

JanHolbo
- der hellere maa faa installeret DK keyboard igen B-)

Høy

New Member
<strong>JanHolbo skrev:</strong>
<blockquote><strong>sonjor skrev:</strong>
</blockquote>

Takker :)

<blockquote>
Vil lige sige, at jeg kører Win7 64 bit på denne maskine, hvis det betyder noget.</blockquote>

Jeg koerer Win 7 64bit selv oghar oplevet et lignende problem. Du skal afinstallere Samsung Kies og saa hente den seneste version fra Samsungs hjemmeside.

Jeg vil vaere saa fraek at henvise til etblog post, jeg selv har skrevet om dette:

http://janholbodk.blogspot.com/2011/07/samsung-galaxy-tab-gingerbread-upgrade_08.html

JanHolbo
- der hellere maa faa installeret DK keyboard igen B-)
Det er ikke frækt så længe det er relevant, og så længe at du har bidraget i samtaler her i forummet....og det har du jo....ville bare lige sige at det er helt fint :)

sonjor

New Member
Jan Holbo
Jeg har netop hentet den nyeste Kies, men stadig vises, at min firmware er den nyeste :
"PDA:JMG / PHONE:JMF / CSC:JMG(DBT)"
står der som både nuværende og nyeste firmwareversion.

Kan jeg så gøre noget?. Det så ellers så nemt ud i guiden. Det med at flashe manuelt, tør jeg ikke. :(

Sonja