hvorfor har en telefon stadigvæk et sim kort ?

gammelfjols

New Member
sim kortet er ved at være en gammelsag. sim kort eller Subscriber identity module

http://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber_identity_module

Et simkort gør ganske få ting, den fortæller telefonen hej jeg er enten et tdc kort eller et 3 kort eller ligende udbyder. og en låse op kode, der har en pin og en puk kode i forbindelse med sim kort nummeret der er bag på dit simkort. stadigt smallere telefoner min seneste htc one, og andre bruger nu det ultra lille micro sim der bare er det samme sim kort. med mindre plastik. bøvlet at sætte ind. bøvl når du skal skifte teleselvskab. bøvl bøvl og atter bøvl. idag er der INTET teknisk der forhindre, at indbygge simkortet, i telefonen. så imai nummeret også er telefonens sim kort nummer, kiss. keep it simpel stupid. fordel du kan nu bygge helt tætte telefoner hvis de samtidigt har trådløs opladning.

hvordan skal man så skifte teleselvskab eller aktivere sin telefon ? jo meget enkelt når du køber en telefon fra et teleselvskab så vil der være en strejkode og en 10-15 cifret kode med tal og bogstaver. du vælger selv din pin kode. helt enkelt. telefonens kamera scanner stejkoden og ser Ahaaaaa det er en telmore eller tre telefon eller tcd telia telefon indtats din kode og lav en sim kode en to tre. og din telefon har nu det telefon nummer og forbindelse du ønsker. fordel. det vil sænke omkosningen for at oprette et telefon nummer til ja næsten gratis.

så udover en miljø fordel. så vil det kunne gennemføres øjeblikkeligt når man skifter telefon selvskab. hvis din telefon ikke har bindings periode.og er låst af den grund. så efter netbetaling. og email så vil du kunne være online på dit nye selvskab da der ikke skal sendes et sim kort. ( igen en besparelse for både milijø og økonomi).

at indbygge en lille hukommelse, som sim kortet er ganske enkelt og med en smartphone der bruger de færreste af os vores sim kort til andet end forbindelse til teleselvskabet at gemme numre på kortet var noget vi gjorde på vores gamle tryk knap telefoner, min telefon hade alle numre da jeg loggede ind helt automatisk var de jo på min google konto, der også tilbyder nemme løsninger for de der ælbe folk. der stadigt bøvler lidt når de skifter telefon. ( Arme stakler hvornår ser de mon lyset i den lille android).