Hvilket dansk teleselskab har det hurtigste 4G netværk?

frankow

New Member
Nogen der ved om jeg skal vælge de udbydere der bruger TDC`s netværk eller dem der bruger Telenors? TDC kalder deres for det mest dækkende 4G netværk i Danmark og Telenor kalder deres for Danmarks stærkeste netværk :)
jeg har telmore nu (tdc) og jeg oplever tit at jeg ikke har andet end edge når jeg kører på motorvejen i jylland. nogen der ved hvem der dærkker der?

jmolholm

New Member
i følge meremobil.dk siger de TDC er de hurtigeste

nu er den jyske motorvej et temmelig vidt begreb ;-) men hvis man sammenligner de forskellige dækningskort syntes jeg at tdc dækker mest... virkeligheden er nok en anden... man hører tit om at TDC slet ikke dækker nogle steder

lige her hvor jeg bor (helt ude vest på) kan man kun bruge TDC's net alt andet er mere eller mindre ubrugeligt
men sjovt nok kommer du bare lidt uden for byen så er du lige pludselig på 4G ttt

Høy

New Member
Jeg har de sidste par år haft Telmore og har netop skiftet til TDC (Telmore bruger TDC`s netværk) og hastigheden på mit 4G er om aftenen helt oppe på over 50 og da jeg havde et SIM-kort i samme telefon fra Telmore var hastigheden noget lavere, så jeg tror at TDC sænker hastigheden på Telmore kunder (dette er blot et gæt).

jeg har indtil september 2014 ikke kunne tilgå 4G på TDC`s netværk midt på Vejle gågade hvor vi bor, men efter at TDC har brugt hele 2014 på at udbygge og opdatere deres 4G netværk kan jeg nu tilgå 4G i vores stue, så det er ihvertfald forbedret.
Så lidt ligesom Jmolholm har oplevet det så har det også undret mig at jeg ikke kunne gå på 4G midt i Vejle by, og så er der nogle steder hvor man ikke regner med at de ville bruge kræfter på at dække, hvor de så gør det :)

Jeg har også problemer når jeg kører fra f.eks Vejle til Århus og da vi var i sommerhus i sommerfedrien ved Kvie Sø kunne vi ikke engang foretage et opkald fra TDC´s netværk...da vi så fik gæster der Telenor havde de 3G...men til trods for at der er steder hvor de slet ikke dækker så har jeg alligevel valgt at beholde mit abonnement ved TDC da de generelt skulle dække bedre.

<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2015/02/Screenshot_2015-02-05-22-32-28.png">Screenshot_2015-02-05-22-32-28.png</a></li></ul></div>

jmolholm

New Member
Sjovt du lige nævner Kvie sø det er ikke så længe siden jeg har været der ude og spise.. (De har en fantastisk lækker hollandsk pandekagehus mums) med min kone hun har happiimobil og jeg havde 3 på daværende tidspunkt jeg havde dog kun E men hele tiden fuld signal hvor i mod konen havde 3 g på Happiimobils net (de låner også TDC's net) vi møder et venne par som køre på TT's net (telia/telenor) de havde slet ikke noget der kunne bruges der ude til hverken sms eller samtale..

jeg syntes personligt at i et land som Danmark at det er forkasteligt at vi har "huller" hvor man slet ikke kan bruge sin mobil... vi har jo været nummer et verdenen i at være mest fremme med teknologi

må jeg være så fræk at spørge Høy hvilken abonnement har du valgt hos TDC ?

buch

New Member
Jmolholm. Du skriver: må jeg være så fræk at spørge Høy hvilken abonnement har du valgt hos TDC ?

Synes nu ikke det er særlig frækt. Om jeg er fræk eller ej ved jeg ikke, men vil da også gerne vide hvorfor HØY har skiftet til TDC. ??????????
Der er een ting der undre mig - fornemmer her at TDC leverer den bedste forbindelse - hvorfor er der så så mange der flygter fra TDC.
TDC udtaler selv, at de de sidste par år har mistet 21.000 mobilkunder. Det er dog en sjat.

jmolholm

New Member
alene sidste år var det 113000 kunder o)
<a href="http://www.computerworld.dk/art/233104/kundeflugt-fra-tdc-113-000-mobilkunder-droppede-selskabet-i-2014" />Kilde</a>

EDIT: sorry jeg var lidt for hurtigt...
Finans sagde:
I andet kvartal sagde 39.000 mobilkunder farvel og tak til TDC, og samtidig valgte 36.000 fastnetkunder også at lægge røret på for sidste gang som TDC-kunder.
den eneste grund til at jeg "flygtede" fra tdc af mener det var i 2009 var at jeg syntes de var for dyre i deres abonnementer men jeg tror mange er flygtet til selskaber som Happiimobil og telmore de er jo på sin vis også tdc... ttt

<a href="http://www.appsandroid.dk/joomla/forum/min-profil/5830-pnh55.html" />pnh55</a> 117Mb det er dælme da noget af en hastighed... det er faktisk hurtigere end de fleste wifi forbindelser lækkert det højeste jeg har været oppe på er en 60-70 stykker så jeg ville dælme blive glad hvis jeg kunne komme op på det samme og den var der stabilt... så kan jeg se muligheder i det :)

Høy

New Member
@JMolholm: yup self må du spørge om det..har haft Telmore de sidste par år og Telmore Play det sidste år og den eneste grund til at vi har skiftet til TDC er at der kun går nogle år og så skal vores børn også have et mobil abonnement. Telmore tilbyder ikke familierabat, men ved TDC kan vi alle 4 få fri tale med TDC Play og 10 Gb data til 500 kroner om måneden..faktisk blev jeg lidt tvunget til at opgive Telmore Play da min kone er medbestemmende (meget medbestemmende)...

Da vi var ved Kvie sø sidste år i sommerferien havde TDC ikke opgraderet deres netværk deromkring, så om forbindelsen stadig er så dårlig ved jeg ikke...men i det sommerhus vi lejede lige ud til søen og kun 400 meter fra pandekagehuset (hvor vi iøvrigt spiste et par gange) kunne jeg ikke engang foretage et opkald når jeg opholdt mig indenfor, og det samme på min kones mobil...

Abonementet er dette (det øverste): http://shop.tdc.dk/on/demandware.store/Sites-Private-Site/default/ProductSetup-CreateMobSubPage

@pnh55: Lidt vildt..jeg har omkring 15 i download på vores WIFI :)