Hvilken tablet - den første

espresso

New Member
Hej Androider,

vi skal til at invisterer i vores første tablet. Men hvilken skal vi vælge. Jeg har selv en SGS 2 og havde da også forestillet mig, at vi skulle have Samsung Galaxy 10.1, men den er jo efterhånden en ældre sag. Samsung er jo så kommet med en 2'er, som på mobilsiden.dk, bliver sablet ned.

Så er der naturligvis også Note, men har det fint med IKKE at skulle have en pen liggende (har to små rollinger).

Og eftersom jeg skriver herinde, kan I jo nok regne ud, at jeg er anti Apple guy. Jeg SKAL ikke have det skidt indenfor i mit hjem.

Men kom frisk med, hvilken tablet vi skal invisterer i og gerne hvorfor :)

Mvh
Henrik

Høy

New Member
pennen sidder ret godt fast, og hvis du har børn på en 2 til 6 år (havde den i en måned og har to børn, 1,6 og 5 år), så vil de elske at tegne med pennen (hvis de da må bruge tabletten). jeg kan ihvertfald anbefale Samsung Galaxy Note 10,1, men den er jo ret stor i det:

http://www.appsandroid.dk/joomla/samsung-galaxy-note-10,1-test.html

Jeg har selv en Samsung Galaxy tab 7,7: http://www.appsandroid.dk/joomla/samsung-galaxy-tab-77-test.html
og den er jeg tilfreds med, du skal dog købe en med bedre specifikationer.....hvad skal størrelsen være?

Noten var for stor til os herhjemme, men det er ren smag og behag, men det er ihvertfald et vigtigt punkt for jer at tænke over. hvis du bladrer lidt i testen af Note 10,1 så kan du se hvor stor den er i forhold til en 7,7 (den mindste tablet er 7", og hvis du vil have en af de midnre så kunne nexus 7 måske være et kig værd).

espresso

New Member
Hej Høy,

vi er enige om, at den skal være 10,1. Samtidig synes vi også Note er for dyr.

Nu nævner du kun Samsungs tabletter og det var da også det jeg havde planer om, eftersom jeg har Samsung mobil.

Men det behøver ikke være Samsung. Har hørt Asus skulle lave nogle rigtig gode tablets. Så¨længe de er forholdsvis robuste, da børnene gerne må bruge den. Så din beskrivelse af Note med, at den virker meget plastik-agtig og den knirker, tiltaler mig ikke sønderligt meget. Et alu-kabinet vil da være at fortrække.

Så vi har ikke låst os fast på en producent, så længe det er Android. Det eneste vi har af ønsker er, at størrelsen er 10,1 og så må vi gerne holde os under 3.500 kr.

Mvh
Henrik

Høy

New Member
okay, super...jeg tjekker lige i løbet af en dag eller to og finder nogle der passer jeres kriterier.
Noten er meget meget plastik fantastic, og designet er heller ikke min smag.
Jeg har haft et par Motorola xoom til test 8desværre havde jeg ikke tid til at skrive testene), men dem var jeg vist også tilfreds med og de kan erhverves rimeligt billigt mener jeg...jeg vender tilbage til dig :)
Nexus 7 er Asus forresten...

Høy

New Member
http://www.proshop.dk/iPad-og-tablet/ASUS-Transformer-Pad-TF300TG-White-3G-2330228.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=ASUS+Transformer+Pad+TF300TG+White+3G

http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=Samsung%20Galaxy%20Tab%202%20-%2010.1%20S%F8lv%20WiFi

der er jo også Nexus 10 (samsung): http://www.google.com/nexus/10/ , den er dog ikke til at få herhjemme, og jeg mener ikke at der foreligger noget officelt om den overhovedet kommer.....hvis jeg havde 3500 så ville jeg stærkt overveje en asus...

tnfsdk

New Member
Kan så ikke forstå hvorfor at mobilsiden sabler Tab 2 ned. Jeg har selv en og er super super glad for den. Bruger den mere end min bærbare på arbejde nu her.

buch

New Member
Er der ikke noget om, at ASUS er på trapperne med en ny 10,1" som også kan få`s med tastatur ?
Eller er det Aser?

espresso

New Member
Har kigget på dem Asus har lavet med Android.

Glemte lige at skrive, at et krav også gerne måtte med 3G og det er der faktisk kun én Asus som har, som jeg læser det.

Men der er Asus tablets der kommer med et tastetur, hvilket jeg synes er super smart.

Mvh
Henrik

buch

New Member
[quote="Espresso" post=9779]Så lige, at den Asus TF300 som Høy henviser til også er 3G. :)[/quote]
Ja, den har jeg også set på, søger du på Asus TF300TG fås den i flere farver til en fornuftig pris

buch

New Member
[quote="TNFSDK" post=9807]Transformer serien er bare ikke helt billig og er selv personligt super glad for min Tab2 :)[/quote]

Tab2 er da sikkert god nok men den mangler en væsentlig ting - i mine øjne - doktastatur.
og så har den heller ikke 3G-netværk adgangsmodul
så pris og funktionalitet kan ikke sammenlignes retfærdigt.

espresso

New Member
Så kom tabletten hjem og den er blevet afprøvet i løbet af weekenden - dog mest med spil af knægten.

Det blev til en Asus TF300 TG til ca. 3.600 kr. inkl. fri fragt.

Tak for div. tråde.

Mvh
Henrik

buch

New Member
[quote="Espresso" post=9816]Så kom tabletten hjem og den er blevet afprøvet i løbet af weekenden - dog mest med spil af knægten.

Det blev til en Asus TF300 TG til ca. 3.600 kr. inkl. fri fragt.

Espresso. Meget tillykke herfra. Håber du bliver tilfreds. :) Flere spørgsmål trænger sig på. 1. Prisen er det med doktastatur ? 2. hvor har du købt ?
3. spil skriver du, har du fået 3G abbonetment med simkort, Til fornuftig pris ?
Kunne jeg få dig til at skive bare 2 liner om hvad du synes om en ugestid ? :-;

espresso

New Member
Hej Buch,

det kan du tro. For at være helt nøjagtig, kostede den 3.663 kr. Og det er uden dock-tastetur. Det koster ca. 1.000 kr. oveni. Jeg har købt den hos Proshop.

Min søn har spillet på den, men det er wi-fi. Jeg har ikke fået sim-kort med, men jeg har opsat min SGS II, således at når vi er på farten, så bruger den min mobil som router. Derved bliver det ikke nødvendigt med et simkort mere.

Jeg skal nok give lyd fra mig næste weekend.

Mvh
Henrik

tnfsdk

New Member
[quote="Buch" post=9810][quote="TNFSDK" post=9807]Transformer serien er bare ikke helt billig og er selv personligt super glad for min Tab2 :)[/quote]

Tab2 er da sikkert god nok men den mangler en væsentlig ting - i mine øjne - doktastatur.
så pris og funktionalitet kan ikke sammenlignes retfærdigt.[/quote]

Passer ikke. Min tab2 har da 3g, jeg kan ringe og sende SMS med den?. Så det ved jeg ikke lige hvor du har fra?. Og angående det med tastatur der har jeg bare købt et BT tastatur til den. Har ikke behov for at den klikkes ned i en dock personligt

buch

New Member
[quote="TNFSDK" post=9830][quote="Buch" post=9810][quote="TNFSDK" post=9807]Transformer serien er bare ikke helt billig og er selv personligt super glad for min Tab2 :)[/quote]

så pris og funktionalitet kan ikke sammenlignes retfærdigt.[/quote]

Passer ikke. Min tab2 har da 3g, jeg kan ringe og sende SMS med den?. Så det ved jeg ikke lige hvor du har fra?. Og angående det med tastatur der har jeg bare købt et BT tastatur til den. Har ikke behov for at den klikkes ned i en dock personligt[/quote]

Beklager jeg har taget fejl, mener at have læst at der IKKE var 3 G. Det er da helt fint, at du kan klare dig med et BT tastatur, men det er ikke det samme som at lukke af for det hele og tage det med som en lille bærbar. Forøvrigt er der ekstra batteri i dock- Tastaturet.
Har lige været inde og kigge på sagerne og min opfattelse af manglende 3G var nu ikke helt ved side af. da den fås i forskellige versioner.
Så tror ikke længere på, at det allene handler om pris, men hvad man bedst kan lide og har brug for.

stjanne

New Member
jeg vi helt sikkert foretrække samsung har en og haft en samsung tablet før smag og behag men samsung er bare driftsikker der for man kvalit.

glem asus padphone tlf fantisk men tab del slet ikke på højde med samsung.
hvadmed str 8.9 str perfekt til div webside ved brug af operamobil browser.
hilsen stjanne

buch

New Member
[quote="Espresso" post=9820]Hej Buch,

det kan du tro. For at være helt nøjagtig, kostede den 3.663 kr. Og det er uden dock-tastetur. Det koster ca. 1.000 kr. oveni. Jeg har købt den hos Proshop.

Min søn har spillet på den, men det er wi-fi. Jeg har ikke fået sim-kort med, men jeg har opsat min SGS II, således at når vi er på farten, så bruger den min mobil som router. Derved bliver det ikke nødvendigt med et simkort mere.

Jeg skal nok give lyd fra mig næste weekend.

Mvh
Henrik[/quote]

Espresso du lovede at komme med en kommentar om hvad du synes om den. Står og vakler om hvad jeg skal. Det er mange penge og vil godt have noget ordentlig for dem.