Hvilken app kan du ikke leve uden?

guldager

New Member
Nu når jeg endelig er kommet tilbage til Android så kunne det være fedt at vide hvilken applikation i simpelthen ikke kunne leve uden.

Reglerne er som følger:
<ol>
<li>Kun én applikation må nævnes</li>
<li>Prøv at nævne en applikation som ikke er blevet nævnt i forvejen</li>
</ol>

Tanken er at fremvise applikationer som man bare ikke kan leve uden, men måske ikke alle lige kender til. Så det kunne være fedt hvis man undgår applikationer som Facebook, Gmail, Google Keep, MobilePay o.lign.

Jeg starter:

Pusbullet (<a href="https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pushbullet.android" />link</a>)
Det er helt klart den bedste applikation jeg har prøvet til at sende noget fra PC til telefon, eller tilbage igen.
De har både en Chrome of Firefox extension, et Windows program (beta), en hjemmeside og en app til både Android og iPhone.
Man kan sende fra alle enheder til en hvilken som helst anden enhed koblet til ens konto (eller en ven), eller man kan sende til alle enheder.

ted1957

New Member
Jeg bruger Google Keep, rigtigt meget. Med Keep kan man lave små huske sedler, i forskellige farver, man kan tage et billed, eller man kan indsætte et billed fra galleriet på noten. Man kan yderligere sætte alarm på, så man får en advisering, på et bestemt tidspunkt, en bestemt dato. Man kan lave afkrydsnings felter på noterne, så når et emne krydses af, flyttes det til bunden af noten. Selve noten kan flyttes op eller ned på skærmen, afhængig af hvor aktuel den er. Noten kan også flyttes til arkiv. Endelig er det også muligt, at dele noter/huskesedler.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.keep&hl=da

buch

New Member
Jeg ville have det utroligt svært uden ANDROID SAFE https://play.google.com/store/apps/details?id=net.clarenceho.safe&hl=da
Med alle de Password og Intenetadresser der bruges i dag er det komplet umuligt at huske det hele.
De eneste man skal huske er Passwordet til at komme ind Android safe

peterh

New Member
hvad har du haft før og hvad har du haft nu Guldager+ man bliver vel lidt nysgerrig o))
mine uundværlige apps:
. swiftkey
. dropbox
- google drev
- handcent sms
- spiderman 2 (jojo)
- Note everything pro
- droidanalytics
- adsense

buch

New Member
Hejsa PeterH. Guldager skriver: Kun én applikation må nævnes, det er ikke fair du nævner ikke mindre end 8 stk. Det "sjove" og noget svært er, at du kun må vælge en.
Jeg har også mange jeg ville have svært ved at undvære 10-20 stk.

guldager

New Member
[quote="Buch" post=12529]Hejsa PeterH. Guldager skriver: Kun én applikation må nævnes, det er ikke fair du nævner ikke mindre end 8 stk. Det "sjove" og noget svært er, at du kun må vælge en.
Jeg har også mange jeg ville have svært ved at undvære 10-20 stk.[/quote]

Præcis Buch. Det tog mig også lidt tid at vælge den éne app som jeg synes er bedst. Men det er jo netop for at vi ikke alle kommer med 20 ens lister.

[quote="PeterH" post=12527]hvad har du haft før og hvad har du haft nu Guldager+ man bliver vel lidt nysgerrig o))[/quote]

Og så har jeg før haft Nokia Lumia 800, men har skiftet til Sony Xperia Z2 (som der også står i min signatur ;-) )

peterh

New Member
Sorry det har jeg ikke fået med :)
Så vælger jeg Note Everything pro som er en note app med rigtig mange muligheder.

frankow

New Member
Ingen tvivl om at den bedste applikation er Elixir 1 og 2 :) det var to apps men det er den samme app bare en ny og gammel.

buch

New Member
[quote="PeterH" post=12532]Sorry det har jeg ikke fået med :)
Så vælger jeg Note Everything pro som er en note app med rigtig mange muligheder.[/quote]

Hej Peter jeg kan ikke nære mig flot valg har selv haft den et par år men har nu fundet en som er noget bedre og kan mere. Den fremstilles dog som en dagbog men jeg bruger den som noter og undernoter.
Der kan købes tillæg efterhånden som der er brug for det.
Så, nu kom jeg vist lidt uden for emnet. God Weekend.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pixelcrater.Diaro&hl=da

elias

New Member
det må sgi vær HD widgets. en app med masser af widgets og så ka man selv bestemme alt fra farve til størrelse og hvilke apps der skal åbnes hvis man trykker der og der. kender i den ikke skal i tag og tjek den ud :)

annika

New Member
[quote="JohnDoe" post=12546]Hvad så med geocaching? Gør du nogensinde noget i det?[/quote]
Aktiv geocacher siden 2004, pt dog i lavere grad. Da jeg gør det via en anden enhed, er app til det ikke højt prioriteret.

Annika @ mobile

annika

New Member
Yeps, en klassisk Garmin (når vi taler dk). Har på ferie flere gange set på nogle af de andre mærker med ikke turdet.
Er du cacher?

Annika @ mobile

johndoe

New Member
Jeps, er dog lidt inaktiv for tiden. Har ikke rigtig tid, og familien kan ikke se det fede i det...

En rigtig god offline kort app der også forstår kml er Maps with me.

Sendt fra min GT-S7580 med Tapatalk

ted1957

New Member
[quote="JohnDoe" post=12551]Jeps, er dog lidt inaktiv for tiden. Har ikke rigtig tid, og familien kan ikke se det fede i det...

En rigtig god offline kort app der også forstår kml er Maps with me.

Sendt fra min GT-S7580 med Tapatalk[/quote]

Jeg bruger c.geo til GC ind i mellem :)

ted1957

New Member
”Dropbox” Gratis arkiv / lager i ”skyen”, der kan yderligere optjenes mere gratis plads, samt købes yderligere plads. LINK = https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dropbox.android&hl=da