Hvad laver i når i keder jer?

guldager

New Member
Jeg sidder her og kedede mig og kiggede på diverse hjemmesider og kom til at tænke på, hvad laver andre egentlig når de keder sig.

Så det tænkte jeg at jeg ville spørge jer om her.

Hvad laver i når i ikke har noget at lave?
- Læser i en bog
- Sidder og stirrer blindt på denne hjemmeside (Gør jeg en gang i mellem ;) )
- Henter og ser en film
- Andet

Høy

New Member
Når jeg keder mig allermest, logger jeg mig på herinde og finder et fuldstændigt ligegyldigt spørgsmål som jeg derefter prøver at besvare bedst mulig...f.eks som dette ;)
Før i tiden brugte jeg alt min fritid på Taek-won-do. I dag arbejder jeg hele tiden på at forbedre den her side eller skrive artikler. Så snart jeg har 5 minutter så bruger jeg de 5 minutter på siden, så på den måde keder jeg mig ikke. Jeg vil så tilføje at hvis emnet ikke interresserer mig så keder jeg mig vældig hurtig og farer ud og ind for at ryge. Når vi er til familiefester fiser jeg rundt da jeg virkelig ikke kan sidde stille længe af gangen medmindre jeg er besat af det emne der bliver diskuteret, så mit svar må være at jeg går udenfor og surfer på mobilen imens jeg ryger en cigaret :p

Høy

New Member
Jeg kan ikke se en hel film af gangen, så når jeg ser film så zapper jeg i den hele tiden til stor irritation for mine med seere. medicinen har dog hjulpet mig lidt der.

guldager

New Member
Det der er en næsten præcis beskrivelse af hvad jeg gør, dog hvis du udskifter den her side med et af de teknologiprojekter som jeg har gang i.

Som for eksempel, opstartning af egen hjemmeside, Android udvikling eller hvad jeg lige synes der er sjovt :p

Høy

New Member
Min husker er ikke lige så fin. Det var da dig der var et eller andet kommuniukations bachelor fin ting ikke? Når du skriver udvikling bliver jeg jo nysgerrig, for hvad laver sådan en som dig, altså hvad kan du? Hvilket jobs er det du kan besidde?
Jeg har hele tiden tænkt på dig som en form for teleanalytiker eller lignende..men det er måske langt fra :p

guldager

New Member
Hehe. Du har næsten ret. Lige nu er jeg i gang med en bachelor i IT og Kommunikationsteknologi, som er en bred uddannelse inden for netværk og mobilteknologier. Efter sommerferien går jeg så i gang med en kandidat i Digital Media Engineering, som er en mere specifik uddannelse indenfor mobiludvikling (eller det vil jeg i hvert fald pege den hen imod ;) ) hvor jeg så bliver Civilingeniør.

Lige nu har jeg en grundlæggende forståelse for programmering på forskellige platforme, hvoraf Android er den platform hvor jeg er bedst i. Derudover har jeg en grundlæggende viden indenfor alt der har med netværk at gøre, såsom LTE, HSPA, UMTS og mange andre forkortelser.

Med hensyn til hvad jeg kan blive "når jeg bliver stor", så er mit drømmejob enten hos Google og arbejde på Android, eller have eget firma hvor jeg har med Android udvikling. Alt dette vil foregå i front-end, altså jeg vil lave det i ser, og ikke det grundlæggende Android styresystem.

Høy

New Member
Lyder fedt og total spændende. Måske vi i fremtiden kunne finde en proffessionel måde at bruge hinanden på også så?

guldager

New Member
Det er en mulighed.

Derudover er jeg i gang med noget andet sammen med nogle skolekammerater, som forhåbentligt kan blive stort, og mere får du ikke at vide da der ikke er andre der har lavet noget lignende, og det skal helst ikke ske ;)

Høy

New Member
hehe..helt okay. Håber du ikke har kedet dig for meget her den sidste halve time :p Jeg hopper nemlig til køjs om lidt. Tak for sludderen Guldager....

klintoe

New Member
Keder mig (hehehe) det sker aldrig... Men når det sker, så er jeg selvfølgelig herinde og på alle mulige sider, som handler om mobiler, apps osv... :p

Guldager... Så er det jo dig man skal henvende sig til, når man har en App, som man gerne vil have lavet? ;)
Med mindre du kan hjælpe en med de rigtige værktøjer?

fenris

New Member
syntes altid jeg keder mig :) men hvad jeg er heller intelligent :)

Når men jeg læser lidt til Instruktør i hjemmeværnet som også kan bruges civilt, Det er tungt læsning og så kan jeg ikke sidde med det i forlang tid dan koncentrationen til sådan noget ikke er min stærke side og når hukommelsen så også driller og man skal læse meget af det igen så går man død i det :-(

Så er det godt man har forumet her og facebook og så er jeg igår startede på at lave hjemmeside i joomla med stor hjælp herinde fra Musa og Høy og det hele krydderes men tv så kan jeg lige klare mig igennem dagen. Går hjemme i øjeblikket på sygemelding så dagen er ret lang. :-(

Høy

New Member
Tænk lige hvis man bare havde en enkelt god ide til en app. Det kunne man godt tjene lidt penge på. Ham svenskeren der lavede en lommelygt til Android hiver nogle gode tusinde kroner hjem hver dag.

fenris

New Member
<strong>Høy skrev:</strong>
<blockquote>Tænk lige hvis man bare havde en enkelt god ide til en app. Det kunne man godt tjene lidt penge på. Ham svenskeren der lavede en lommelygt til Android hiver nogle gode tusinde kroner hjem hver dag.</blockquote>

Ja for den da man kunne blive rig vis man fandt på noget google bare måtte have i deres android

Høy

New Member
<strong>Fenris skrev:</strong>
<blockquote>syntes altid jeg keder mig :) men hvad jeg er heller intelligent :)

Når men jeg læser lidt til Instruktør i hjemmeværnet som også kan bruges civilt, Det er tungt læsning og så kan jeg ikke sidde med det i forlang tid dan koncentrationen til sådan noget ikke er min stærke side og når hukommelsen så også driller og man skal læse meget af det igen så går man død i det :-(

Så er det godt man har forumet her og facebook og så er jeg igår startede på at lave hjemmeside i joomla med stor hjælp herinde fra Musa og Høy og det hele krydderes men tv så kan jeg lige klare mig igennem dagen. Går hjemme i øjeblikket på sygemelding så dagen er ret lang. :-(</blockquote>
Så er jeg glad for at du bruger noget af tiden herinde :)