Hvad er det rigtige at gøre

Høy

New Member
En af mine venner solgte for 3 måneder siden en Galaxy Tab S 10. 5. På det tidspunkt havde den været brugt i nogle måneder og kvittering mm fulgte med. Nypris var ved Wupti (så vidt jeg husker) omkring 5500 kroner og den blev solgt 2 måneder senere for 2500 kroner. Efter at den nye ejer modtager den bliver den syg og det ender med at Wupti giver den nye ejer alle pengene tilbage, altså 5500 kroner.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er om i synes (der findes jo ikke nogen regler for sådan noget) at den nye ejer, der så har fået 5500 kroner for en tablet han har givet 2500 kroner for, burde give halvdelen af det resterende beløb til den forhenværende ejer?

Umiddelbart ville jeg personligt give den forhenværende ejer (som altså ikke er mig selv) nogle penge tilbage, men på den anden side så er handelen jo afsluttet?

klintoe

New Member
Den er jo svær og sikkert rigtig mange meninger!

Som udgangspunkt, så er TAB S solgt og mere er der ikke i det.. Det vil sige, at den nye ejer kan gøre præcis som han ønsker.

Men så er der det menneskelige i det, burde han give den tidligere noget tilbage? Jeg synes ikke, for hvor ligger grænsen? Det kunne jo lige så godt have været, at den nye ejer havde solgt den videre for 3500 og scoret 1000 kr på det salg.

Nææ, den nye ejer er bare mega heldig, den er købt osv.. længere er den vel ikke.

queen

New Member
Umiddelbart hælder jeg også til den opfattelse, Solgt er solgt. B)

Nogen gange vinder man - Sjældent ():

Andre gange taber man - det gør jeg næsten altid. :huh:

jmolholm

New Member
ja jeg hælder også til solgt er solgt.. njaa om jeg kunne finde på at give de penge tilbage sidst jeg solgte en bil tjente jeg faktisk på det.. jeg følte ikke jeg ville tage tilbage til den jeg havde købt bilen af og dele overskuddet.. tanken er smuk... men nej jeg holder mig til solgt er solgt :)

Høy

New Member
@ueen hahaha da er jeg mnodsat, jeg er så heldig når det kommer til feks spil :)
Takker for alle jeres svar, godt med lidt ekstra input...og jo det giver mening...en handel er en handel.

queen

New Member
Ja, underligt der er så meget forskel, jeg tror jeg har vundet 35 og 50 kr. i lotto, jeg har købt en lotto ca. en gang om måneden siden det kom frem, så heldig kan man vist ikke kalde mig. o)

Mit sidste stunt, er ikke så længe siden.

Jeg så, på en mobil side, en der solgte en mobiltlf. mangen til den jeg har, kunne godt tænke mig den som backup.

Den var i ubrudt emballage, og var stadig med garanti, så det var jo perfekt, er ikke meget for at købe brugt mobiltlf.

Handlen gik som smurt, telefon selvfølgelig som ny, så glad var jeg. :)

Ville så bruge den som primær tlf. og den gamle som back up.

Den opførte sig totalt underligt, lukkede ukontrolleret ned, skulle oplades hele tiden, jeg fattede ikke en pind, så efter en lille uge, afsted til TDC, hvor jeg så får at vide, at det var batteriet, som var fladt altså ubrugeligt.

Det dækkede garantien ikke, da den var over et ½ år gammel. :-(( :-((

Så heldig det er jeg bestemt ikke B)