hjælp til google betaling

mowdy

New Member
jeg opdagede en lidt skræmmende ting da jeg idag sad og surfede på google play idag på min PC. fandt et spil til 6kr og tænkte at jeg lige ville prøve at trykke køb, og så gik den lige igennem UDEN jeg skulle indtaste en kode, er det virkelig rigtig at på pc kan man bare ufortrødent købe løs uden at indtaste kode ? tænker bare, det er da ikke specielt sikkert, mine børn sidder her også indimellem :S

Findes der ikke en metode så man ikke bare kan gå ind på min google konto og trykke køb ?
Mvh Thomas

jmolholm

New Member
https://support.google.com/googleplay/answer/1626831?hl=da

Nu har jeg ikke selv børn men det jeg gør er at jeg skal logge på hver gang jeg skal købe via min Google konto eller andre sider jeg har tilknyttet mit dankort...

det jeg mener er at hvis jeg er logget ud kan alle bruge min pc uden at kunne bruge min konto

men ja jeg mener at hvis du har tilknyttet dit dankort informationer til din GP-konto behøver du ikke skulle indtaste koden hver gang bare så længe din bruger er logget ind

pixeline

New Member
Nu er jeg ikke ved computeren, men under indstillinger i Play store på mobilen kan du vælge 'Kræv godkendelse ved køb' ... regner med det også slår igennem på computeren :)

pix

Swyped ✔

Høy

New Member
nej det gælder KUN den ene enhed hvor du laver en kode. Hvis du f.eks har en smartphone og en tablet og du på din tablet forlanger at der skal indtastets en kode hver gang der skal bruges penge, så gælder dette IKKE på din smartphone selvom det er via samme konto.