HJÆLP

ted1957

New Member
Det er fint at man spørger om hjælp her på forum, ttt og vi er heldigvis nogle stykker der gerne prøver at hjælpe med problemløsninger. !!! Så i den forbindelse, vil jeg gerne gøre opmærksom på, at spørger man om hjælp, <strong>så giver man lige et svar tilbage</strong>, hvis problemet er løst, eller man beskriver selv løsningen på problemet, hvis løsningen er fundet andre steder. `` Det er en lille smule frustrerende, at vedkommende der spørger om løsninger på problemer , ikke giver lyd fra sig. Det skulle jo gerne blive et forum, med en viden bank, som mange kan have glæde af. :-; SÅ FIK DU LØST DIT PROBLEM, SÅ GIV VENLIGST LYD FRA DIG :)
( OBS ! HØY jeg fik ikke placeret denne i rigtig tråd, denne skulle måske nok flyttes til "Råd & Ideer" tråden )

jmolholm

New Member
Jeg er fuldstændig enig med dig Ted :)

Vi skal nok få denne forum banket op til at blive DK's største og bedste vidensbank men mest vigtigt at den også bliver Danmarks hyggeligeste forum

Men ja man sidder nogle gange med en mærkelig følelse tilbage når man kan se at det er flere uger siden man har givet et svar og intet hører...

Men godt du lige får lys på dette også Ted :)

Høy

New Member
Super, og enig...ser om vi ikke kan finde en måde at gøre lidt mere opmærksom på det. hav et godt nytår begge to her i tråden og jeg håber at se jer igen i det nye år....

Høy

New Member
jeg har flyttet det og husk at i bare siger til hvis der er noget i synes er forvirrende eller andet her i forummet..alt kritik, både dårligt og godt kan bruges til et eller andet..for mange katagorier? for lidt kategorier+ osv...

Høy

New Member
Og lige en ekstra tak til både Ted1957 og Jmolholm, i er begge trofaste brugere og bidrager med virkelig meget godt og håber at vi ses på den anden side af nytåret igen :)

Høy

New Member
Jeg snakker lige med JohnDoe om det, men hvad siger i til at hvis vi gør sådan at hvis en tråd er løst, så skal trådstarter redigere i det første indlæg og rette ikonet til det grønne hak? Eller er det bedre at de svarer? I får jo ikke at vide hvis bare de retter ikonet og det er jo egentlig det der bliver efterspurgt ikke? Altså en bekræftelse på at problemet er løst?

jmolholm

New Member
Det bedste er at de svarer på tråden... Jeg syntes personligt ikke at i må lave for mange restriktioner eller "love" for brugerne her inde.. :huh:

Det jeg tænker er nok at vi alle sammen gør alle sammen opmærksomme på det... Så folk ender med at tage det af sig selv...

Man siger jo også normalt tak for hjælpen hvis man står IRL og får hjælp af en :blink:

Og bare rolig Høy... Mig slipper du ikke for.. Ja du hænger dælme på mig nu hehe glæder mig til det nye år til alle debatterne og hjælpen og ikke mindst samværet her inde :)

ted1957

New Member
Tråd start / "overskrift" - kunne måske markeres med et grønt flueben, der viser at der er en løsning på problemet et sted i tråden, tråden kan dog fortsættes / opfølges yderligere

buch

New Member
Aller først en stor og fed tak til både <strong>Ted 1957 </strong>og <strong>Jmolholm</strong> at i tar denne problematik op.
Problemet har været oppe før men blev ikke rigtig bemærket eller efterfulgt.
En løsning ønskes, men vi skal også passe på at vi ikke bliver FOR restrektive og stiller for mange krav for at være med her så vi på forhånd kyser nogen væk. Vi skal stadig huske på at det er et Forum for<u> alle</u>
også og (måske især) for folk hvor Smartphone og Android er noget nyt og ikke uden problemer.
En markering som fortælle at første spørgers problem er løst er jeg ikke helt med på, da det nogen gange viser sig at et problem udvikler sig i forskellige retninger ved at flere deltager med suplerende spørgsmål eller forslag.
Mit forslag : Kan man ikke have en rubrik (Når man stiller et spørgsmål)hvor der står at man skal huske at svare tilbage uanset om problemet er løst eller ej

Høy

New Member
@Buch, noteret, og det er helt rigtigt at et forum for en del af brugerne i sig selv er forvirrende, og der kommer en god del mails ind fra folk der netop ikke kan finde ud af at bruge forum (det skriver de ihvertfald, om det fra nogles sider så blot er dovenskab eller de tror at jeg kan svare på alt ved jeg ikke)...

Så hvis jeg i begyndelsen af forummet får en sætning ala "husk at give lyd hvis du har fået svar", er det så ikke den bedste løsning?

buch

New Member
@Høj skriver: Så hvis jeg i begyndelsen af forummet får en sætning ala "husk at give lyd hvis du har<strong> fået svar</strong>", er det så ikke den bedste løsning? Nej- ha ha
Jeg mener der skal stå når du har fået en løsning på problemet.
Svar kan man jo få mange af men det er ikke ensbetydende med en løsning.

Høy

New Member
@Buch du misforstår det jeg skriver :) de er jo nødt til at vide at vi gerne vil have at de svarer tilbage når de har fået hjælp/løsning , hvis ikke vi skriver det et sted så ved de det jo ikke..

Høy

New Member
Måske jeg ikke udtrykker mig rigtigt. Altså for at gøre det så nemt som muligt (feks for begyndere) så lidt ligesom der nu øverst i forummet er en julehilsen, da kunne man skrive at dem der har fået hjælp og fundet en løsning venligst bedes give besked?

jmolholm

New Member
Ja det er nok det bedste :)

Nu kan jeg kun svare for mig selv men jeg ligger mærke til en såkaldt 'sticky note' i forum... :-;
Tror ikke det vil hjælpe hvis brugeren aktivt skal krydse af mange ville nok glemme eller se det som et irritations moment... ()(

Og så kan de erfarne Aa'er jo også hjælpe lidt på vej ved at spørge om det hjalp/har hjulpet
Da folk som regel lader feltet med email notifikation være.. Så vil de modtage en mail hver gang der er aktivitet

Håber i alle kom sikkert igennem nytåret :)

ted1957

New Member
[quote="Høy" post=11220]@Buch du misforstår det jeg skriver :) de er jo nødt til at vide at vi gerne vil have at de svarer tilbage når de har fået hjælp/løsning , hvis ikke vi skriver det et sted så ved de det jo ikke..[/quote]

Vi kan måske selv, hver enkelt være med til at løse det, ved hver gang vi giver et svar, at bede om et svar tilbage.Man kunne eventuelt have en fast linie i bunden hvor der står "Fik du løst dit problem, så giv lige et svar tilbage" eller noget i den retning. Nogle af jer har i forvejen noget stående, ordsprog og lignende.

buch

New Member
[quote="Høy" post=11220]@Buch du misforstår det jeg skriver :) de er jo nødt til at vide at vi gerne vil have at de svarer tilbage når de har fået hjælp/løsning , hvis ikke vi skriver det et sted så ved de det jo ikke..[/quote]

Nu tror jeg du misforstår mig. ttt Dit forslag var helt fint også placeringermen, :) det var ordlyden. :huh:
Du skriver at de skal melde tilbage når de får<strong> svar</strong>. Det mener jeg ikke er godt nok, det væsentlige må være at de/man melder tilbage når der er fundet en løsning.

I din sætning foroven udvider du jo netop ordlyden hjælp/løsning. Håber jeg har gjort mig forstålig, ellers tar vi den een gang til kyskys

johndoe

New Member
Godmorgen :( Så er man vågnet...

Jeg synes godt om ideen med at man markerer at man har fået løst sit problem. Det er vel de man kan kalde god forum kutyme... Vi kunne lave det sådan, at trådstarter skal markere svaret med en knap så man kan se at problemet er løst og hvilket svar der har givet løsningen, lidt ala eksperten.dk

Jeg er dog ikke sikker på at jeg synes at den løsning er særlig god, da det kan føles lidt anmassende hvis vi (staff) skal til at rykke for en markering af at problemet er løst. Men jeg er interesseret i at høre jeres meninger - det er trods alt jer brugere der skal anvende det i hverdagen.

Men jeg er enig i at det er vigtigt at give svar tilbage så vi ved om problemet er blevet løst (jeg mener bare at det burde være op til en selv at have så meget ansvarlighed at man som selvfølge giver dette svar tilbage)

buch

New Member
@ John Doe. Dit mulige forslag om markering ved problemet er løst synes jeg ikke er godt nok. Du er selv inde på det med at det kan opfattes som en slags straf. Dernæst fortæller det jo ikke noget om hvad der fik problemet løst. Det skal vi jo have at vide.
For mig handler det om en slags Takt og tone for hjælp man har haft brug for og at man så svare tilbage på hvordan det gik.
Tilbagemelding er vigtig for den der har hjulpet men sandelig også for dem har samme problem og evt. har fulgt med i pågældende tråd.

Jeg tror at Høy har fundet en løsning ved at skrive noget øverst på siden .

Høy

New Member
@JohnDoe du har en pointe der, for der er både fordele og ulemper ved at skulle markere en tråd som løst (og jeg kan se at Buch er af samme mening som dig på det punkt), og så skulle der også bruges tid på som du nævner at påminde om det. Jeg kan nemlig også godt lide idéen, men det er måske "for meget" hvis en ny bruger der ikke er vant til forummet skal til at redigere i det første indlæg?

Skrotter vi den med ikonet? Og fokuserer på at der bliver meldt tilbage istedet (eller begge)?