Har du husket at Beam´e i dag. ??? :) Beam Beam S-Beam :)

ted1957

New Member
`` Samsungs nyere mobiltelefoner / Ice-Creme og frem, har S-Beam & NFC indbygget. Denne S-Beam funktionen på Samsung, gør det ekstremt nemt at dele indhold på mobilen, feks. med en kollega, et familie medlem eller en ven !
Og det er simpelthen så hurtigt, praktisk, enkelt & nemt, at selv min gamle mor, der overhovedet ikke er teknisk anlagt, kan finde ud af det. (): Ikke noget med kabler & filer og jeg skal gi dig skal jeg :-(
Man kan overføre feks. 1 kontakt person, 1 billede, 1 video, 1 YouTube video, 1 App, 1 Kort udsnit, 1 webside, 1 musik stykke - på sekunder, blot ved ved at holde mobilerne i mod hinanden.

Andre mobiler end Samsung kan, hvis de har NFC også udføre Android Beam.

Se denne video - hvor enkelt det er :) https://www.youtube.com/watch?v=MItjKitDUlI

Høy

New Member
Vi har lavet en video her på dansk forresten, og det er intet mindre end nemt :
[video]http://m.youtube.com/watch?v=QzQMTUzsoE8[/video]

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=11881]Kan det også gøres fra en tekst i et program til det samme program på en anden mobil ?[/quote]

Hvordan mener du Buck, har du et eventuelt eteksempel :)

ted1957

New Member
:) Fint med en dansk video, Høy, Ja at Beame / overføre på den måde, er virkelig en af de mere geniale opfindelser, og det kan undre at det ikke bruges mere, jeg synes ikke man hører så meget om det. Vi bruger det en del i familien, da det er meget hurtigere at sende "ting" på den måde, i stedet for at sende det med en mail :)

Høy

New Member
Helt enig. Jeg bruger nfc dagligt til mit sony smartwatch 2 og bruger også beam hvis konen har taget et billede der lige skal gemmes på min mobil, jeg tror ikke at der er mange der overhovedet ved hvad det kan bruges til medmindre de går op i det. Selv Tanja, som jo sikkert ved mere end den normale bruger i kraft af at jeg jo ofte snakker (for døve øre) er ikke klar over alle muligheder i telefonen.

Skrevet via Tapatalk til Android

Høy

New Member
Buch, det der bliver sendt er det der bliver vist på skærmen, hvis det er det du mener.

Skrevet via Tapatalk til Android

buch

New Member
Eksempel. Jeg har Note Everything Pro på Note3 og note 8 og bruger den en hel del og det ville lette min arbejdsgang hvis jeg IKKE fremover skal SKRIVE ind i begge men bare kan sende i gennem luften :) :) ????

Kan ikke finde NFC på Note8 :-((

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=11887]Eksempel. Jeg har Note Everything Pro på Note3 og note 8 og bruger den en hel del og det ville lette min arbejdsgang hvis jeg IKKE fremover skal SKRIVE ind i begge men bare kan sende i gennem luften :) :) ????

Kan ikke finde NFC på Note8 :-(([/quote]

Der er desværre ikke så mange Tablets med NFC, vi kan kun håbe det bliver bedre, her en liste med 10 stk
http://www.gsmarena.com/results.php3?sName=&idMaker=0&idAvailability=0&YearAnnounced=0&nPriceLow=0&nPriceHigh=0&idCurrency=0&idFormFactor=0&idSIMType=0&idDualSIM=0&idQwerty=0&HeightMax=0&WidthMax=0&ThicknessMax=0&WeightMax=0&idOS=8&idOSVersion=0&idOSWhen=0&nminCPUMHz=0&nCPUCores=0&nminRAMMB=0&nminInternalStorageMB=0&idExpansionCard=0&idDisplay=0&nminDisplayX=0&nminDisplayY=0&nmaxDisplayX=0&nmaxDisplayY=0&fminDisplaySize=7.0&fmaxDisplaySize=0&nPixelDensity=0&idDisplayTech=0&idTouchscreen=0&idAccelerometer=0&idGyro=0&idCompass=0&id35mm=0&idCamera=0&idCameraFlash=0&idVideoRecorder=0&idSecondaryCamera=0&idGPS=0&idWLAN=1&idNFC=1&bEDGE=0&bGPRS=0&idBluetooth=1&bIR=0&bEmail=0&bWAP=0&bJava=0&idRadio=0&bMMS=0&idRingtones=0&sColor=&nBatteryCapacity=0&StandBy=0&TalkTime=0&sFreeText=

Høy

New Member
Note 8.0 er en af de få nyere tablets uden NFC, men alle nyere tablets har i langt de fleste tilfælde NFC (topmodeller), hvofor Samsung har valgt at skippe det på Note 8.0 er et godt spørgsmål, men alle deres nyere tablets og mobiler har ihvertfald NFC, men det skal nok passe som Ted skriver (har ikke undersøgt det) at der findes en god del uden NFC derude.