Galaxy Xcover 2 s7710 - ikke nok plads pta. root

majer711

New Member
Jeg har forgæves ledt på nettet efter hjælp - men nu prøver jeg her :))

Jeg er ingen ørn til mobiltelefoner og opsætning, men det er da lykkedes mig at roote min xcover 2. Jeg havde læst at når man som jeg havde store problemer med pladsmangel for selv de mindste apps, så kunne man roote sin teelefon så man kunne flytte apps over på SD kortet. Og man kunne frigive en masse plads ved at slette fast installerede funktioner.

Det virker bare ikke. Da det endelig lykkedes mig at finde ud af at roote, så var jeg jo lykkelig. Men det varede kort. For nu har jeg rootet og slettet en masse unødvendige ting på min telefon, men det giver bare ikke en masse ekstra plads. Og når jeg prøver at flytte apps så får jeg bare af vide at det kan denne model ikke. Så jeg er lige vidt - jeg har kun6-7 mindre apps liggende men selv med 186 MB ledig plads når jeg kigger under indstillinger så skriver den jeg ikke kan installere selv små apps. Og jeg har endda et SD kort i hvor der stadig er 1,4 Mb ledig plads. Det eneste jeg får lov til at lægge der er billeder.

Så er der nogen der hjælpe mig til en løsning der giver mere plads - og måske kan svare på hvorfor jeg stadig ikke kan bruge SD kortet?

johndoe

New Member
Ser du, det er en udbredt fejl at tro, at man ved at flytte apps over på SD kortet kan frigøre plads på telefonen.

Derimod, så er det i realiteten bedst at lade de apps være, allerhøjest flytte de apps som ikke er vigtige systemet.

Der hvor du kan frigøre plads, er i cache eller downloadcache (det er ikke sikkert at dine mapper hedder helt det samme, men det er til at finde ud af). Prøv om du kan installere denne app: Disk Usage, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.diskusage Den giver et rigtigt godt billede af dine mapper og hvad de indeholder. Hvis det er muligt at installere den, så tag et skærmbillede og læg det her op, så ser vi på det.