Forhindringsoplysning ? Hjææælp

buch

New Member
Jeg har fået en Forhindringsoplysning med et symbol der ligner et skjold og ligger oppe i venstre hjørne. :blink: :(
Det fortæller mig : Et program er blevet tvunget til at stoppe for at et uautoriseret forsøg på at få adgang til system på din enhed.
<strong>Hvad går det her ud på og hvad kan jeg gøre</strong>? Jeg har været alle min apps igennem
og alle indstillinger og kan ikke finde noget som ikke plejer at være der.

johndoe

New Member
Jeg tog lige et hurtigt søg på nettet, og det ser ud til at du har noget sikkerhedscenter eller lign. der spærrer.

Det jeg fandt handlede om Samsungs Knox system, der hindrede et program i at køre. Måske du skulle rette henvendelse til HTC

buch

New Member
[quote="John Doe" post=10713]Jeg tog lige et hurtigt søg på nettet, og det ser ud til at du har noget sikkerhedscenter eller lign. der spærrer.

Det jeg fandt handlede om Samsungs Knox system, der hindrede et program i at køre. Måske du skulle rette henvendelse til HTC[/quote]

Tak fordi du er med på "linjen", men noget tyder på at det er lidt mere kompliceret end som så. ( ikke en HTC, men Samsung Note3 )Skjold symbolet er IKKE Knox jeg har slet ikke Knox installeret. Meget tyder på at man skal ind i apps`en Google indstillinger, ikke at forveksle med alm. instillinger. Det er en helt grå apps hvori der er et g i. Derinde er der flere muligheder, men under tilknyttede apps er der programmer der tilknyttet ens Google konto ( gmail )Jeg havde et program under androidzoom.com ))) som viste sig at være en hjemmeside uden for Google play, altså uautoriseret i forhold til hvad Google play accepterer. Hvordan det er havnet der er der ingen forklaring på. o)) Jeg slettede så androidzoom og Wuupti var det væk.
Har haft Høy med på en mail og problemet er nu også sket for ham. ??)) Han er selvfølgelig i gang med at undersøge sagen nærmere.
Skal nok vende tilbage.

johndoe

New Member
Okay, så vidt jeg ved, så er Knox ikke noget du "vælger til", men noget der ligger nativt i systemet. Så du kan ikke slå det fra. Men hvis man kan så glæder jeg mig til at høre hvordan det spiller af.

Og så vil jeg i kraft af min nylige status som moderator lige flytte dit indlæg til det rette forum, Du har oprettet det i HTC, jeg flytter det til Samsung.

Fortsat god lørdag aften ;)

buch

New Member
Tillykke med moderator joppet. Du har ret i at Knox fulgte med, men går man derind skal det først installeres før det kan bruges.
Jeg går ud fra at det ikke kan "skade" noget så længe det ikke er installeret ???
Selv god Weekend

buch

New Member
[quote="John Doe" post=10720]Takker.

Så vidt jeg ved så er Knox umulig at slippe uden om med mindre man bruger xda-ninja-tricks ;)[/quote]
xda-ninja ? nu er vi ude i noget jeg slet ikke forstår mig på.
Knox hvad er den godt for, og hvorfor lægger Samsung et program ind der (måske ) giver vanskelighedder.
Jeg kan fortælle dig, at den er dukket op igen efter 10 times fred
og nu kan jeg vise dig den.

<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2013/11/capture7_2013-11-09.jpg">capture7_2013-11-09.jpg</a></li><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2013/11/capture10.jpg">capture10.jpg</a></li></ul></div>

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=10721][quote="John Doe" post=10720]Takker.

Så vidt jeg ved så er Knox umulig at slippe uden om med mindre man bruger xda-ninja-tricks ;)[/quote]
xda-ninja ? nu er vi ude i noget jeg slet ikke forstår mig på.
Knox hvad er den godt for, og hvorfor lægger Samsung et program ind der (måske ) giver vanskelighedder.
Jeg kan fortælle dig, at den er dukket op igen efter 10 times fred
og nu kan jeg vise dig den.

[/quote]

For mig er problemet løst med den seneste opdatering a 30/10

buch

New Member
Ted1957, Var dit problem det samme ? som vis på billederne foroven. Hvad har du så siden gjort ved Knox efter opdatering.
Det hele undre mig for Samsung support have svært ved at erkende problemet og måtte undersøge sagen nærmere. Vendte tilbage på telefonen og sagde jeg bare skulle åbne og registrerer mig i Knox. Jeg har sært ved at forstå at jeg skal registrerer mig i et program jeg ikke har brug for

johndoe

New Member
Knox er en sikkerhedsløsning som skal forhindre installation af uautoriseret software/firmware Installerer du for eksempel en anden ROM som for eksempel Cyanogenmod, så kan Knox se det og din garanti ryger. Også ved root. Og det er nok der dine programmer konflikter - det at de søger om adgang til en del af filsystemet som Knox ikke tillader dem.

buch

New Member
[quote="John Doe" post=10737]Knox er en sikkerhedsløsning som skal forhindre installation af uautoriseret software/firmware Installerer du for eksempel en anden ROM som for eksempel Cyanogenmod, så kan Knox se det og din garanti ryger. Også ved root. Og det er nok der dine programmer konflikter - det at de søger om adgang til en del af filsystemet som Knox ikke tillader dem.[/quote]

Beklager John, men jeg forstår ikke helt hvad du mener, min opfattelse af Knox er ikke den samme som din og jeg har ikke installeret noget af det du nævner og jeg har utrolig svært ved at forstå at jeg skal åbne og registrerer en apps jeg ikke har brug for (knox) Samtidig forekommer det mig besynderligt at Samsung ikke har skrevet/reklameret noget mere hvis den er så nødvendig. Der står ikke noget særligt i den Danske Manual. Lige nu er jeg et stort spørgsmålstegn. ttt
Det skal lig nævnes at jeg har, - mod min gode vilje,- installeret og registreret Knox, men mit problem er ikke løst.

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=10736]Ted1957, Var dit problem det samme ? som vis på billederne foroven. Hvad har du så siden gjort ved Knox efter opdatering.
Det hele undre mig for Samsung support have svært ved at erkende problemet og måtte undersøge sagen nærmere. Vendte tilbage på telefonen og sagde jeg bare skulle åbne og registrerer mig i Knox. Jeg har sært ved at forstå at jeg skal registrerer mig i et program jeg ikke har brug for[/quote]

Samme problem, men får ikke længere det pop op advarsel, efter seneste opdatering. Jeg bruger ikke KNOX til noget på min mobil, da jeg har andre sikkerheds app + pin kode på de ting jeg ikke vil, andre skal kunne åbne. Men KNOX er et ekstra sikkerheds system udviklet af Samsung, fordi de gerne vil ind på erhvervs markedet med en sikkerheds løsning, for dem der bruger firma mobilen privat også.
Det vil sige at alle firma relaterede ting på mobilen KAN ekstra sikres i KNOX.
Det er vel også KNOX der er medvirkende til at Samsung er nu sikkerheds godkendt af blandt andet F.B.I. & US Navy http://www.samsung.com/dk/business/solutions-services/mobile-solutions/security/knox http://www.dailytech.com/Report+FBI+Looks+to+Dump+BlackBerry+Get+Samsung+Androidbased+Smartphones/article32017.htm

buch

New Member
Puuuha, hvordan hamler man op med 2 dygtige Androidbruger.
Jeg var ikke helt tryg ved situationen da min pludselige ringetone blev ved uanset hvad jeg gjorde hjalp det ikke og jeg frugtede det værste. Den sidste uge har jeg været i kontakt med Samsung Support 4 gange.
Det jeg har lært er.
<strong>Ted 1957</strong> har ret i at der skete en ændring da der kom en opdatering af Android til4,3. Det løste bare ikke hele mit problem. :-(
<strong>Til John Doe</strong>Min mistro til Knox var rigtig. Knox er præindstaleret som en apps, men ikke som et program og ligger ikke og kører i baggrunden med mindre man selv indstalerer det. Man skal lade være med at indstalere det hvis man ikke vil bruge det. Indstaler man det er det her problemerne kan opstå. Hos mig var det af mig uforstålige grunde aktivt. Det blev konstateret ved at gå ind i Enhedsadministrator og her lå Knox og var markeret med et V som ikke kunne ændres. Der blev prøvet flere ting men uden resultat. Samsung hjælperen var meget seriøs og søgte hjælp hos en anden og kom tilbage med netop det jeg frygtede. Jeg måtte gendanne, :-( for Knox var låst fast og så skulle jeg holde mig fra Knox.

Ted 1957 Du skal have tak for de 2 link. Jeg skal lige have dem oversat for at blive klog på det

ted1957

New Member
[quote="Buch" post=10754]Puuuha, hvordan hamler man op med 2 dygtige Androidbruger.
Jeg var ikke helt tryg ved situationen da min pludselige ringetone blev ved uanset hvad jeg gjorde hjalp det ikke og jeg frugtede det værste. Den sidste uge har jeg været i kontakt med Samsung Support 4 gange.
Det jeg har lært er.
<strong>Ted 1957</strong> har ret i at der skete en ændring da der kom en opdatering af Android til4,3. Det løste bare ikke hele mit problem. :-(
<strong>Til John Doe</strong>Min mistro til Knox var rigtig. Knox er præindstaleret som en apps, men ikke som et program og ligger ikke og kører i baggrunden med mindre man selv indstalerer det. Man skal lade være med at indstalere det hvis man ikke vil bruge det. Indstaler man det er det her problemerne kan opstå. Hos mig var det af mig uforstålige grunde aktivt. Det blev konstateret ved at gå ind i Enhedsadministrator og her lå Knox og var markeret med et V som ikke kunne ændres. Der blev prøvet flere ting men uden resultat. Samsung hjælperen var meget seriøs og søgte hjælp hos en anden og kom tilbage med netop det jeg frygtede. Jeg måtte gendanne, :-( for Knox var låst fast og så skulle jeg holde mig fra Knox.

Ted 1957 Du skal have tak for de 2 link. Jeg skal lige have dem oversat for at blive klog på det[/quote]

VEDRØRENDE OVERSÆTTELSE AF LINK : Sådan et indlæg med et engelsk link, som jeg sendte til dig Buch, når jeg åbner det i min Note 3,multi vindue = mail/browser, via mail beskeden fra AppsAndroid( google browser ) får jeg straks mulighed for at oversætte via google oversæt, og det er ret smart. ( se vedhæftede skærmskud )<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2013/11/2013-11-1417.35.43.png">2013-11-1417.35.43.png</a></li><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2013/11/2013-11-1417.36.09.png">2013-11-1417.36.09.png</a></li></ul></div>

buch

New Member
[quote="Ted1957" post=10757][quote="Buch" post=10754]Puuuha, hvordan hamler man op med 2 dygtige Androidbruger.
Det jeg har lært er.

Ted 1957 Du skal have tak for de 2 link. Jeg skal lige have dem oversat for at blive klog på det[/quote]

VEDRØRENDE OVERSÆTTELSE AF LINK : Sådan et indlæg med et engelsk link, som jeg sendte til dig Buch, når jeg åbner det i min Note 3,multi vindue = mail/browser, via mail beskeden fra AppsAndroid( google browser ) får jeg straks mulighed for at oversætte via google oversæt, og det er ret smart. ( se vedhæftede skærmskud )[/quote]

<strong>Hold da op det er virkelig smart. Har den nu på mobilen, tak for fiffet</strong> :) :-;