Et meget indviklet spørgsmål

nre

New Member
Kan man tilslutte andre USB-enheder til en Android smartphone, og vil jeg kunne flytte filer mellem telefonen og forskellige typer USB-enheder.

Min SONY Xperia Go har et USB mini-B hunstik i bunden af enheden.
Jeg har en SD-kortlæser som har USB type A hanstik.

Vil det være muligt at finde et kabel eller overgangsstik, der går fra USB type A hunstik til USB micro-B hanstik.

Og vil jeg så kunne overføre billeder og videoklip som er optaget med mit kamera til mobiltelefonen, og vidersende dem i e-mails.

Jeg har også en lille ekstern 2,5" USB harddisk, som har den smarte detalje, at den har en særskilt strømindgang, så den vil kunne drives af en powerbank.

Harddisken har et USB mini B hunstik.

Vil det være muligt at finde et kabel eller overgangsstik, der går fra USB mini B hanstik til USB micro-B hanstik.

Og vil jeg kunne anvende den eksterne harddisk som lager og til back-up for telefonen, så jeg kan starte med at flytte billeder fra mit kameras SD-kort over i telefonen, og derefter videre til den eksterne harddisk.

MVH
NRE

andreas

New Member
Jeg må give dig ret i, at det er ret indviklet. Men der findes en nem løsning.

http://www.cnet.com/how-to/clever-adapter-connects-usb-accessories-to-your-android-device/

Som du kan se i denne artikel på CNET (der også linker til Amazon), kan man få en såkaldt OTG On-The-Go Cable Adapter. Det er et USB Han Mini (kan vel også fås som mikro) til USB Hun.

Jeg har ikke selv prøvet det, men de skriver at kablet er kompatibelt med:

• USB-thumbdrive

• Tastatur

• Mus

• Usb-hub

• Powered hard drive

• PS3 controller

• Card reader

• DSLR camera

• USB-to-Ethernet adapter

Jeg tror, det vil være en god løsning for dig :)

I princippet burde det være muligt at få fat i et USB Han Mini (el. mikro) til USB Hun i Danmark.

Hilsen Andreas.

annika

New Member
Tidligere kunne ikke alle uden root bla. Tror man kan i dag. Hvilken mobil drejer det sig om?

Annika @mobil

annika

New Member
[quote="Andreas" post=12672]Jeg må give dig ret i, at det er ret indviklet. Men der findes en nem løsning.

http://www.cnet.com/how-to/clever-adapter-connects-usb-accessories-to-your-android-device/

Som du kan se i denne artikel på CNET (der også linker til Amazon), kan man få en såkaldt OTG On-The-Go Cable Adapter. Det er et USB Han Mini (kan vel også fås som mikro) til USB Hun.

Jeg har ikke selv prøvet det, men de skriver at kablet er kompatibelt med:

• USB-thumbdrive

• Tastatur

• Mus

• Usb-hub

• Powered hard drive

• PS3 controller

• Card reader

• DSLR camera

• USB-to-Ethernet adapter

Jeg tror, det vil være en god løsning for dig :)

I princippet burde det være muligt at få fat i et USB Han Mini (el. mikro) til USB Hun i Danmark.

Hilsen Andreas.[/quote]

[quote="Annika" post=12677]Tidligere kunne ikke alle uden root bla. Tror man kan i dag. Tjek evt på xda eller Google for din model.

Annika @mobil[/quote]

Annika @mobil

nre

New Member
Jeg har købt et On-The-Go Cable og har downloadet en APP der hedder total commander, og med den kan jeg godt se de lagerenheder (SmartMedia kort og USB-harddisk) som jeg kobler til telefonen, så nu handler det bare om, at jeg skal finde ud af at bruge total commander app'en, den er nemlig meget PC-agtig.

MVH
NRE

annika

New Member
Du kan bruge andre end totalcmd hvis du ikke bryder dig om den.. Selv bruger jeg den også på pc.. Husk at tjek opsætningen

Annika @mobil