Er Samsung bedre end HTC og på Sony?

hyllesen

New Member
Alle jeg kender har næsten Samsung eller iphone og siger at det er de bedste. i den sidste måned har jeg fulgt lidt med her inde fordi jeg vil have en android mobiltelefon og mange af historier er om Samsung og ikke så manw er om LG og htc. sidste dag falt jeg over en historie her inde og der står at Samsung er verdens største producent af mobiltelefoner og der får vil jeg gerne vide om de er de bedste eller om det er markedsføring eller individuelt?
rigtig dejligt forum for resten

queen

New Member
Det er vel lidt som - en kan bedst lide moderen -en anden datteren - B)

og jeg kan, som du kan se, bedst lide Samsung ():

ted1957

New Member
[quote="hyllesen" post=11570]Alle jeg kender har næsten Samsung eller iphone og siger at det er de bedste. i den sidste måned har jeg fulgt lidt med her inde fordi jeg vil have en android mobiltelefon og mange af historier er om Samsung og ikke så manw er om LG og htc. sidste dag falt jeg over en historie her inde og der står at Samsung er verdens største producent af mobiltelefoner og der får vil jeg gerne vide om de er de bedste eller om det er markedsføring eller individuelt?
rigtig dejligt forum for resten[/quote]
Samsung er den største producent af mobiltelefoner, og samtidig tjener de også penge, i modsætning til HTC som det desværre ikke går så godt for, i de senere år. Så alene af den grund, vil jeg anbefale dig at vælge Samsung, de er også rimeligt gode til at opdatere mobilerne, og der findes rigtigt stort udvalg i tilbehør til Samsung. Hvilken model du skal vælge, afhænger af hvad du skal bruge mobilen til, og hvor meget du vil betale. Hvad har du haft af mobil før ?

hyllesen

New Member
@Queen jeg er ny her inde hvordan kan jeg se at det er Samsung du er til?

@Ted jeg har haft nokia og så nu låner jeg en iphone men jeg har hørt at på andeoid kan man skifte keyboard og sms app hvis man ikke er tilfreds med det der er installeret og det kan man ikke på en iPhone og så har jeg læst her inde at android er mere udbredt og så vil jeg hellere satse på at det er der fremtiden er:)

queen

New Member
Så får du først lige et <strong>stort</strong> velkommen :)

Hvis du kikke i bunden af mit indlæg så vil du se rækken af mine Samsung kyskys

ted1957

New Member
[quote="hyllesen" post=11574]@Queen jeg er ny her inde hvordan kan jeg se at det er Samsung du er til?

@Ted jeg har haft nokia og så nu låner jeg en iphone men jeg har hørt at på andeoid kan man skifte keyboard og sms app hvis man ikke er tilfreds med det der er installeret og det kan man ikke på en iPhone og så har jeg læst her inde at android er mere udbredt og så vil jeg hellere satse på at det er der fremtiden er:)[/quote]

Det er rigtigt at på Android kan man skifte ALT, selv hele styresystemet - hvis det er det man har løst til, men man kan også bare downloade alle mulige andre app der feks. giver dig et andet keyboard, eller en Launcher,det er en slags styresystemer med anderledes udseende, ligesom HTC der har Sense eller Samsung der har TouchWiz, der er stort set ikke nogen begrænsninger på Android. Og så er der den fordel at der næsten altid findes gratis app til alt, nogle selvfølgeligt med en reklame indlagt, for at gøre appen gratis. Der er ca 1 million apps i PLAY, så der er noget for en hver smag.

ted1957

New Member
[quote="hyllesen" post=11574]@Queen jeg er ny her inde hvordan kan jeg se at det er Samsung du er til?

@Ted jeg har haft nokia og så nu låner jeg en iphone men jeg har hørt at på andeoid kan man skifte keyboard og sms app hvis man ikke er tilfreds med det der er installeret og det kan man ikke på en iPhone og så har jeg læst her inde at android er mere udbredt og så vil jeg hellere satse på at det er der fremtiden er:)[/quote]

@hyllesen Det med opdateringer er selvfølgeligt vigtigt for nogle mennesker, for andre betyder det ikke så meget, mobilen kan jo det den kan da man købte den, og det er de fleste tilfredse med, mange ved ikke hvilken version af styresystem de kører med, prøv bare at spørg nogle du kender. Det er noget helt andet der er Androids styrke. Det er de mange muligheder der findes, nogle mennesker arbejder udendørs eller er friluft mennesker, de vil gerne have en model der er stænktæt eller vandtæt. Andre går op i udseendet og andre igen vælger ud fra en bestemt skærm størrelse. Og tendensen er større skærme, fordi man i dag bruger mobilen til alt andet end at ringe med. I dag er en smartphone en computer, med alle de muligheder dette giver. Det er alle disse valgmuligheder, der har gjort Android til verdens mest udbredte styresystem til smartphones og Android sidder nu i 80 % af alle smartphones i hele verden. Forbrugerne vil have valgmuligheder. Hvis man vælger en smartphone, er det vigtigt at man også vælger godt et tlf. abonnement med rigelig data, ellers er der ikke nogen ide i at have en smartphone. En god ide hvis man skal vælge er feks. at gå ind i Elgiganten, de har et stort udvalg af mobiler, og her kan man prøve at holde mobilen og se hvordan den fungerer i virkeligheden. Også YouTube er en god hjælp, der er tonsvis af test og tips og triks både vedrørende Android mobiler og Android apps. Så det er også en mulighed for at få et førstehånds indtryk.
Jeg har haft Android næsten siden begyndelsen og har i øjeblikket en Samsung Galaxy Note 3.
Her er nogle grunde til at jeg har valgt Android og holder mig til dette. http://www.youtube.com/watch?v=uVTrazT99Ps
Her er en side man kan bruge hvis man vil søge efter nogle bestemte faktore, feks Android OS, Mobil mærke, Skærm størrelse, osv
http://www.gsmarena.com/search.php3
Man kan også lave en søgning med Pricerunner, her Samsung Android. skærmstørrelse 4 til 5 = http://www.pricerunner.dk/cl/1/Mobiltelefoner?man_id=22&attr_53157755=53157759&attr_57315469=57315470&other_hits=43%3Amobiltelefoner+uden+abonnement%3B%3B%3B&q=mobiltelefoner+uden+abonnement&ref=redirect&search=mobiltelefoner+uden+abonnement&sort=3&viewType=standard
Eller Samsung Android, skærmstørrelse over 5 tommer = http://www.pricerunner.dk/cl/1/Mobiltelefoner?man_id=22&attr_53157755=53157756&attr_57315469=57315470&other_hits=43%3Amobiltelefoner+uden+abonnement%3B%3B%3B&q=mobiltelefoner+uden+abonnement&ref=redirect&search=mobiltelefoner+uden+abonnement&sort=3&viewType=standard

ted1957

New Member
[quote="hyllesen" post=11624]Tak ska i ha. jeg vil prøve android og vel ned i butikken og se på en i næste uge[/quote]
@hyllesen- Det lyder som en rigtig god ide, at gå ind i en butik og prøve at holde de forskellige mobiler i hånden, så kan man også bedømme flere ting, som størrelse & vægt, design osv.
Et godt råd er også at benytte Google Billeder, hvis man skal søge efter tilbehør. Som eksempel har jeg bare skrevet Samsung Accessories ( tilbehør ) så kommer der tusindvis af tilbehør frem. Dette kan selvfølgeligt gøres med præcis den mobil du nu kunne tænke dig.
Trenden er større skærme, da der er mange der bruger mobilen til alt muligt andet end at ringe med, og mange vil gerne kunne skifte batteri samt kunne indsætte et løst SDHD kort i , så ting som billeder og video der fylder, lagres på SD kort i stedet for at fylde i mobilens lager, og dermed gøre den langsommere.

Eksempel på søgning på Google Billeder = https://www.google.com/search?hl=da&authuser=0&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=824&q=samsung+accessories&oq=samsung+acc&gs_l=img.1.0.0i19l10.1841.17854.0.20245.11.8.0.3.3.0.93.545.8.8.0....0...1ac.1.32.img..0.11.555.UdLT-ZjnQfU

PS : Husk at få dig et godt Data abonnement, så du kan benytte din Smartphone som en smartphone, der er ikke noget værre end at være bange for at overskride data forbruget, og blive udsat for teleselskabernes røveri ved højlys dag. Man kan få et abonnement med 5GB data fri sms & mms og nogle timers tale for ca 150kr