Er producenterne blevet dovne?

guldager

New Member
Er det kun mig der synes at denne "generation" af Android enheder er røv og nøgler?
Nøj, hvor har producenterne været dovne! Alle enhederne ligner jo de gamle!

Galaxy S5 ligner S4'eren (Som ligner S3'eren), Xperia Z2 ligner Z1'eren (Som ligner Z'eren) og HTC One (M8) ligner HTC One (M7)

Jaja, selvfølgelig er designet blevet en lille smule bedre, og jo det er da flotte telefoner (bortset fra Samsung, den synes jeg nu er kedelig). Men come on! Eller skal vi ind i en iPhone cyklus hvor vi kun kan få nyt design hvert 2. år (igen ser jeg bort fra Samsung'en da de sku nok aldrig lærer det)?

Ikke at det kommer til at holde mig tilbage, jeg skal sku ha' mig en Xperia Z2, men det havde da været federe hvis den havde været lidt mere anderledes ud end sin forgænger.

Høy

New Member
Jeg er med dig :) jeg ser også helts noget nyt, lidt som LG viste os ved LG G2. Men hvis kunderne vil have det så er det jo vel ok..Og jeg tænker at de fleste kunder er tilfredse med designet på xperia z2 og htc one m8.

ted1957

New Member
[quote="Guldager" post=12168]Er det kun mig der synes at denne "generation" af Android enheder er røv og nøgler?
Nøj, hvor har producenterne været dovne! Alle enhederne ligner jo de gamle!

Galaxy S5 ligner S4'eren (Som ligner S3'eren), Xperia Z2 ligner Z1'eren (Som ligner Z'eren) og HTC One (M8) ligner HTC One (M7)

Jaja, selvfølgelig er designet blevet en lille smule bedre, og jo det er da flotte telefoner (bortset fra Samsung, den synes jeg nu er kedelig). Men come on! Eller skal vi ind i en iPhone cyklus hvor vi kun kan få nyt design hvert 2. år (igen ser jeg bort fra Samsung'en da de sku nok aldrig lærer det)?

Ikke at det kommer til at holde mig tilbage, jeg skal sku ha' mig en Xperia Z2, men det havde da været federe hvis den havde været lidt mere anderledes ud end sin forgænger.[/quote]

Skyldes vel til dels at hvis noget er en succes, så er der ingen grund til at lave for store ændringer, og de pågældende modeller sælger jo virkeligt godt, i forhold til så mange andre.

guldager

New Member
[quote="Ted1957" post=12174]Skyldes vel til dels at hvis noget er en succes, så er der ingen grund til at lave for store ændringer, og de pågældende modeller sælger jo virkeligt godt, i forhold til så mange andre.[/quote]

Så det du siger er: If it ain't broke don't fix it?

Det er bare så destruktiv en tangegang for innovation. Jeg kan godt forstå hvorfor producenterne gør det, for en komplet redesign er dyrt. Men synes bare det er ærgeligt.

ted1957

New Member
[quote="Guldager" post=12177][quote="Ted1957" post=12174]Skyldes vel til dels at hvis noget er en succes, så er der ingen grund til at lave for store ændringer, og de pågældende modeller sælger jo virkeligt godt, i forhold til så mange andre.[/quote]

Så det du siger er: If it ain't broke don't fix it?

Det er bare så destruktiv en tangegang for innovation. Jeg kan godt forstå hvorfor producenterne gør det, for en komplet redesign er dyrt. Men synes bare det er ærgeligt.[/quote]

Det handler kun om 1 ting - at tjene penge ! Så det,kommer desværre i første række. HTC får ros af anmeldere, og vinder mange priser, de kan bare ikke sælge nok telefoner, så der er ingen nemme løsninger. Og derfor vil producenterne nok ikke lave de helt store ændringer på de modeller der bliver revet ned fra hylderne. Det er jo vældigt populært at rakke ned på Samsung´s plastik telefoner, men bare Galaxy modellerne har solgt mere end 300 millioner, så Samsung har jo åbenbart fat i den lange ende, og de kan da om nogen, sælge mobiler. Næste år sidder de også tungt på Tablet markedet. Og helt ærligt, så skal vi vel ikke brokke os, for er man til Android er der jo et hav af andre producenter at vælge i mellem. Det er jo rent vind vind for forbrugerne. Apple folket er jo langt værre stillet, de får en "ny" model om året, den kan de så vælge eller de kan vælge æhh, den samme med lidt mere GB, nå ja - så skal vi jo ikke glemme farverne, det er helt vildt. ;)