Er du FANATIKER - eller bare tilhænger ?

ted1957

New Member
Mange af os, er en slags vane mennesker, og det kan jo gælde inden for mange forskellige områder, tøjmærker, sko, biler, elektronisk udstyr, mobiltelefoner osv. osv. Når det gælder mobil, er jeg ikke selv typen, der flagrer fra mærke til mærke, til gængæld er jeg heller ikke så fanatisk, at kun en producent dur, og er det eneste saliggørende. ():
Jeg startede i sin tid da mobilerne kom på markedet med en ”slæbbar” Mitsubishi 900 FM40, efter den skiftede jeg til Motorola, så til Nokia, herefter til Ericsson og så i en årrække til Sony Ericsson´s, i forskellige modeller, og min tanken var egentlig, at fortsætte med en ny Ericsson topmodel, men den var længere tid om at udkomme, end jeg regnede med, så derfor skiftede jeg, sådan lidt ved en tilfældighed, til HTC HD2 med Windows. Jeg blev, med HD2 modellen, rigtig glad for HTC og synes godt om den store skærm, samt HTC´s bygge kvalitet, også deres telefoniske kundeservice, var på det tidspunkt utroligt tilgængelig og hjælpsom, noget jeg ellers ikke, havde været forvendt med tidligere, med andre mærker.
Da jeg skal skifte mobil igen har Google sendt Android på markedet, og HTC er med på vognen, som nogle af de første, og HTC mærket er ret stærkt repræsenteret i Danmark, og da jeg samtidig, har været rigtig glad for min første HTC, men ikke så begejstret for Windows mobil systemet, er derfor nærliggende at købe HTC igen, men denne gang vil jeg prøve det spændende nye og totalt anderledes Android OS.
Det bliver virkeligt noget af et chok for mig, o) og noget af en aha oplevelse, med det nye Android OS. Aldrig før har det været så nemt, at få indflydelse på sin egen mobil, aldrig før har det været så nemt at downloade Apps & programmer - med kun et par enkle tryk, ikke noget med kabler og filer der skal pakkes ud. Og mobil skærmene, ja !! – der er pludselig flere skærme!!, som man nu kan indrette helt efter sit eget hoved, med Widgets eller Apps, eller egne baggrunds billeder, det er simpelthen en ny verden. :)
Og opdateringer af styresystemet i mobilen, som før var en halv videnskab, leveres nu ganske smertefrit og nemt, som OTA opdateringer, feks. via trådløs WiFi opdatering, og ligesom med Apps, nogle ganske få tryk, og det hele er opdateret. Det er virkelig en ny verden, og svarer vel lidt til, da vi gik fra radio til TV. Siden Android OS har jeg ikke set mig tilbage, det er simpelt hen ”systemet”, lige efter mit hoved. Jeg holder mig de følgende år stadig til HTC mobiltelefoner, HTC Desire HD, HTC Desire, HTC Sensation, men jeg synes at HTC taber pusten lidt. De kommer feks. også kun med 1 enkelt Flyer Tablet i Danmark, og den er i den dyre ende, samtidig det kniber en smule, med at leve op til deres lovede opdateringer. Dog synes jeg stadig at de laver flotte mobiler, og af en god kvalitet, men måske nok også for dyre, i sammenligning med de mange konkurrenter, der nu er på markedet.
På et tidspunkt prøver jeg en Samsung telefon, det er en Galaxy SII, jeg kan faktisk godt lide, at den har en stor skærm og at den samtidig ikke vejer så meget. Og næste gang jeg skal handle mobil, har HTC samtidig droppet muligheden, for at kunne skifte batteri. Det irriterer mig, da jeg gerne selv vil have mulighed for at kunne skifte, både batteri og SD kort. Og man kan sige at HTC på den måde, skubber mig i armene på Samsung. HTC er på det tidspunkt økonomisk presset, og knap så innovative længere. Samsung derimod har tordnende succes, tjener masser af penge, og har der med råd til at forske og udvikle, alt det bliver medvirkende til, at jeg beslutter, at købe en Samsung Galaxy S3. Jeg bliver da også utroligt glad for den model og dens meget responsive skærm. Samtidig har Samsung i kraft af deres utrolige succes, også masser af tilbehør, bla. vælger jeg deres flip cover, som fås i farver der matcher mobilen. Og ellers er markedet nærmest oversvømmet, af udstyr i alle afskygninger, til Samsung. Det seneste skud på mobil stammen, bliver igen en Samsung, da jeg køber min nuværende Samsung Galaxy Note 3, med S-View Cover & Pen. Samtidig købter jeg GEAR, uret der snakker sammen med Samsungs top modeller. Pennen er et suverænt arbejds redskab, og det er virkelig smart, at kunne skrive feks. forklaringer på bla. skærmskud eller på billeder, på kort, på web sider eller kunne skrive noter eller tage notater. Og uret med TimerUR, Alarm, Notifikationer, mulighed for at kunne læse SMS, læse Mail, Kalender remindere etc., samt den mulighed, lige at kunne besvare et telefon opkald, eller foretage et opkald med uret, de muligheder har virkelig sparet mig, for mange unødige skridt. At uret ikke kan holde strøm, er stærkt overdrevet, da det til min brug nemt holder tæt på 3 døgn, samt kan oplades til 100% på ca. en halv times tid, feks. imens man lige tager et bad, alt i alt, således snarere et spørgsmål, om at kunne tilrettelægge sin gøren &(op) laden.
Angående Tablet så bliver min næste Tablet sandsynligvis også en Samsung, da jeg må erkende, at jeg er blevet tilhænger af deres Pen.
Så selv om jeg ikke vil kalde mig mærke fanatiker, må jeg nok sige at lige for tiden, er det Samsung jeg er tilhænger af. Derimod må jeg, med hensyn til operativ system, nok bekende mig som fanatiker, (): da jeg ubetinget går ind for Googles Android system samt hele Google´s økosystem, der arbejder så godt sammen. Her kan jeg bare nævne nogle, Google Mail, Google Chrome, Google Oversæt, Google Keep, Google Chrome to Phone, Google Drev, Google Maps, Google Street View, Google Earth, Google+ Picasa, Google Goggles, Google Quick Office, Google Play Bøger, Google Blad Kiosk, Google Musik osv. osv. Samtidig går jeg ind for Android, på grund af den mangfoldig hardware, med tablets og mobil i alle afskygninger og med alle mulige skærmstørrelser. :)

Min første mobil telefon.

Min seneste "mobil telefon"
<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2014/02/Misbilligelse900FM401988.jpeg">Misbilligelse900FM401988.jpeg</a></li><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2014/02/GalaxyGEAR.jpeg">GalaxyGEAR.jpeg</a></li></ul></div>

johndoe

New Member
Jeg ved ikke om jeg er fanatiker eller ej. Jeg har endda overvejet at skifte min android ud med en iPhone. Men så faldt feberen og jeg havde ikke længere febervildelse... ;)

Jeg er også rigtig glad for pennen i Samsungs Note serie. Specielt på min tablet bruger jeg den meget. Det er fordi jeg tager mange notater osv. Der er det altså dejligt at kunne skrive med en pen i stedet for at bruge tastatur. Deres S-løsninger er jeg dog ikke så vild med, jeg ved ikke om det bare er fordi jeg ikke har fået sat mig ind i dem endnu.

Høy

New Member
Da jeg for første gang i mit liv skulle have en smartphone stod valget imellem Nokia (Jojo det var en lille smartphone), HTC hero, og iPhone og jeg tror jeg studerede i 2 måneder før jeg bestemte mig og så kom jeg til den konklusion at det skulle være Android (symbian var jeg ellers fan af), og har lige siden haft Android.

Fanatiker, slet ikke :) jeg synes at Mac er fede, men jeg kunne ikke finde på at købe en iPhone eller ipad, grundet at Apple bestemmer hvilke filer jeg må uploade og så finder jeg ikke ios særlig spændende (ingen widgets og nfc mm) , men forstår godt at folk er vilde med deres produkter...

buch

New Member
Ted1957: Jeg er ikke fanatiker men meget meget glad for Android styresystem og mit valg af mobil og Tablet har de sidste par været Samsung. Min favorit lige nu er Note3 og Note8. Der skal meget til før jeg skifte Note3 ud, men overvejer snart at købe en større Tablet. Sidstnævnte skyldes udelukkende at jeg har fundet ug af, at meget af det jeg bruger min PC til lige så godt kan bruges på en Android Tablet og som jeg oplever det er det langt nemmere og der er langt flere programmer at vælge i mellem og til en noget anden pris end til PCen.
Jeg startede også med HTC 2 gange men så kom Samsung med noget nyt.

Ted Spekulerede på om du er i gang med at lave et Museum ?