DR radio app

klintoe

New Member
Mette, jeg kan sagtens følge dig og der findes jo bla. TunedIn, som har de fleste radio stationer!

Pointen er, at i f.eks DR app. der har du alle (16 mener jeg) kanaler samlet et sted... Med mere og bedre info, end hvad man finder i de andre apps!
Jeg har ikke testet den endnu, da jeg ikke lytter specielt meget til netradio, med mindre det er sport :)

mette

New Member
Ja, der er 16 programmer - eller 26, hvis man tæller P4's lokalradioer med. Det kan være en pointe, hvis du vil høre en anden lokalradio end den der er i luften omkring dig.
Men app'en bruger datatrafik, det skal man lige have in mente, når man bruger den.

F.eks. på et hotel/lufthavn/café i udlandet, hvor der er WiFi, kan man så høre dansk radio, hvis man får hjemve.
Har ikke testet kvaliteten, men det regner jeg med, at vi får en rapport om på et tidspunkt.... :)

Høy

New Member
Jeg har personlig ikke prøvet den, men alle de apps der bliver nævnt i forum osv, skriver jeg ned, og så bliver de testet på et tidspunkt.

klintoe

New Member
<strong>Mette skrev:</strong>
<blockquote>F.eks. på et hotel/lufthavn/café i udlandet, hvor der er WiFi, kan man så høre dansk radio, hvis man får hjemve.
Har ikke testet kvaliteten, men det regner jeg med, at vi får en rapport om på et tidspunkt.... :)</blockquote>

Jeg smutter en tur syd på imorgen og så kan jeg jo lige tjekke DR radio og TuneIn ;)

Hvis der altså er noget Wifi på hotellet :)

Høy

New Member
<strong>Klintø skrev:</strong>
<blockquote><strong>Mette skrev:</strong>
F.eks. på et hotel/lufthavn/café i udlandet, hvor der er WiFi, kan man så høre dansk radio, hvis man får hjemve.
Har ikke testet kvaliteten, men det regner jeg med, at vi får en rapport om på et tidspunkt.... :)</blockquote>

Jeg smutter en tur syd på imorgen og så kan jeg jo lige tjekke DR radio og TuneIn ;)

Hvis der altså er noget Wifi på hotellet :)
Lyder som en rigtig god ide, fedt nok :)

klintoe

New Member
En lille stemnings rapport fra sydens sol og varme..
Jeg kan "varmt" anbefale begge to (DR radio og TuneIn) de kan begge bruges og spiller ubeklageligt, men et plus til DR radio, da den var mere stabil og kørte uden problemer over WIFi, da jeg lå nede ved vandet (sorte havet) :p

Sender Jer en tanke og kigger selvfølgelig forbi siden jævnligt :)

Høy

New Member
Hehe. Tak for info. Jeg skal lige forstå det rigtigt. Hvordan kan du være på WiFi nede ved vandet? Mener du ikke 3g? Det vil sige at du kunne fint høre DR radio ved Sorte havet? Hvis jeg får tid til at skrive om den nye app,.må jeg så bruge det her? Jeg kan regne ud at i har fedt vejr og det hele. God ferie dernede :)

Høy

New Member
Mette, det har du garanteret ret i. Det er også ca. 24 år siden jeg har været ude at rejse....så WiFi i strandbaren hører ikke med til mine ferieminder :)

klintoe

New Member
Høy, selvfølgelig må du bruge det :)
En lille ekstra detalje ved dem begge er, DR lukker ned når du bruger tilbage knappen! Så derfor skal man bruge "hjem" knappen, hvis du gerne vil høre musik mens du f.eks surfer videre... hvor i mod TuneIn, der er en exit knap i menuen!

Der er WiFi på stranden fordi hotellet ligger klos op af stranden :)
I kan evt se billede af det på Facebook :p

klintoe

New Member
Og lad endelig være med at bruge 3g i udlandet.. i Europa koster det 20 kr pr Mb, så det kan meget hurtigt blive mega dyrt....

Høy

New Member
<blockquote>Høy, selvfølgelig må du bruge det :)
En lille ekstra detalje ved dem begge er, DR lukker ned når du bruger tilbage knappen! Så derfor skal man bruge "hjem" knappen, hvis du gerne vil høre musik mens du f.eks surfer videre... hvor i mod TuneIn, der er en exit knap i menuen!

Der er WiFi på stranden fordi hotellet ligger klos op af stranden :)
I kan evt se billede af det på Facebook :p</blockquote>
Okay, fedt og tak. Tror lige jeg tjekker de FB billeder, og fortsat rigtig god ferie.

guldager

New Member
<blockquote>Og lad endelig være med at bruge 3g i udlandet.. i Europa koster det 20 kr pr Mb, så det kan meget hurtigt blive mega dyrt....</blockquote>

Dog er der et maksimum hvis du ikke har aftalt andet med dit teleselskab. kan dog ikke huske på hvor meget. et par hundrede kroner.