Det HELT NYE Android ? - Bare inden for Hardware

ted1957

New Member
Et af Google´s mange nye spændende projekter er <font color="#0000ff">Project Ara.</font> Og d.15-16 April 2014 løber den første af flere, Ara Developer´s Conference af stabelen, med live webstream ! ( Da der ikke er plads til så mange personer )
Dette kan måske blive starten på endnu en succes, nærmest som Android - bare inden for hardware. Et åbent project der går ud på at opbygge mobilen af en slags "LEGO klodser" komponent klodser, i forskellig størrelse og med forskellige funktioner, således at mobilen, kan opbygges med de ting forbrugeren sætter højt, det kan være kamera "klodser" hvor man kan vælge forskellig pris & kvalitet, batteri klodser i forskellig størrelse og effekt, det kan også give mulighed for at skifte selve det personlige mondul med SIM kortet ud, og flytte rundt imellem mobil & tablet, eller der kan være et firma mondul. Der er ingen grænser for fantasien.

Høj har omtalt projektet her på AppsAndroid, du kan læse artiklen via linket.
LINK = http://www.appsandroid.dk/joomla/nyheder/android-mobil-nyheder/2120-project-ara-google.html

Det næste LINK = Video : <u>Her ser du det spændende interview med Poul Eremenko fra Project ARA,</u> <u><font color="#ff0044">hvor han viser nogle prototyper.</font></u>
http://www.youtube.com/watch?v=18LU5UtG5-M&feature=share&t=5m17s

http://www.projectara.com/#project-ara

guldager

New Member
Det er simpelthen så fedt et koncept, og kan revolutionere hvordan smartphonebranchen fremover vil udvikle sig. Det kræver dog noget af en opbakning både fra forbrugerne men også fra producenterne, og her snakker jeg om producenter der ikke er på smartphonemarkedet nu. Og hvis der er nogen der kan trække den opbakning, så er det nok Google!

Tænk hvor fedt det kunne være at få dine yndlingsmærker inden for diverse teknologier, en Cisco antenne, med JBL højtalere og et Canon kamera. Alt pakket sammen i din smartphone med en BenQ skærm.

Og nogle af de priser de snakker om! Så er det jo ikke fordi det bliver meget dyrere end at gå ud og købe en S5'er eller en iPhone 5s. Og du kan endda få en telefon meget billigere, som du så kan opgradere løbende når du får råd til det.

Derudover, hvis du taber din telefon og det kun er skærmen der går i stykker, intet problem, det var nok på tide at skifte den ud alligevel B)

Høy

New Member
Jeg er også lidt oppe at køre over det her, glæder mig helt vildt til at prøve det af, men jo det kræver stor opbakning fra forbrugerne før det bliver noget værd.

guldager

New Member
[quote="Høy" post=11900]...men jo det kræver stor opbakning fra forbrugerne før det bliver noget værd.[/quote]

Det skal vi nok sørge for at være en del af. Ikk Høy ;-)

ted1957

New Member
[quote="Høy" post=11900]Jeg er også lidt oppe at køre over det her, glæder mig helt vildt til at prøve det af, men jo det kræver stor opbakning fra forbrugerne før det bliver noget værd.[/quote]

Det fede er at producentgrupperne, kan være et meget bredt spectrum, der kan se en chance for at komme ind på et helt nyt marked, med mange millioner af brugere