Chromecast har fået skærmspejling

palleppe

New Member
til jer der bruger Chromecast kan jeg fortæll at der er en opdatering på googleplay hvis du har en android med android 4,4 eller der og over. efter opdatering ka du spejle din mobils skærm direkte op på dit fjernsyn. skide smart. har en note 3 lige nu og det virker perfekt.
download: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app
Læs mere: http://www.appsandroid.dk/joomla/nyheder/android-apps-nyheder/2362-chromecast-bliver-opdateret.html

ted1957

New Member
Jeps, Jeg "Spejler" Tour de France i dette øjeblik, fra min Note 3.
Underligt nok er der ikke samme mulighed fra min Samsung Tablet SM-P600 2014, der ellers også har fået opdatering af Chromecast.

sjakalen

New Member
Jeg har fået mig en lækker Samsung Galaxy Tab S 10.5 i fødselsdagsgave, den er jo super fed :D og hadet glædet mig til at jeg skulle lege med Chromecast, skærmspejling som jo virker fint på på min HTC One

Men jeg får sku ikke mulighed for valge "Cast skærm" i Chromedcast på min tablet. og den er på samme wifi som min HTC One. jeg kan også godt genstarte Chromecast fra min tablet. og pauseskærmen fra Chro metastase virker, kan også se koden også, og trykke OK til det. Kan også afspille popcorntime , youtube fra tablet

Har nulstillet Chromecast på knappen.
Min tablet køre Android v. 4.4.2

klintoe

New Member
Det er ikke alle enheder som understøtter det...

https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en

se: supported android devices

sjakalen

New Member
Ja det er jeg klar over... forstår bare ikke hvorfor den ikke vil spejle så?? jeg har ikke den valgmulighed at vælge Cast Skærm

klintoe

New Member
Galaxy Tab S understøtter ikke screencast..... Så længe den ikke understøttes, får du heller ikke muligheden :)

De understøttede enheder dags dato:
Nexus 4
Nexus 5
Nexus 6
Nexus 7 (2013)
Nexus 9
Nexus 10
Samsung Galaxy S4
Samsung Galaxy S4 Google Play edition
Samsung Galaxy S5
Samsung Galaxy S5 Active
Samsung Galaxy Note 3
Samsung Galaxy Note 4
Samsung Galaxy Note 10
HTC One M7
HTC One M7 Google Play edition
LG G2
LG G3
LG G3 Cat.6
LG G Pro 2
LG G Pad 8.3 Google Play edition
Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z3v
Sony Xperia Z3 Compact
Sony Xperia Z3 Tablet Compact
Sony Xperia Z2
Sony Xperia Z2 Tablet
NVIDIA SHIELD Tablet
Tesco hudl2
TrekStor SurfTab xintron i 7.0
Support for additional devices coming soon

sjakalen

New Member
OK, det synes jeg sku er lidt skummelt, når det er den sidste nye model, er det så bare en opdatering der skal til eller hvad??

Men kan se at HTC One M8 heller ikke på listen

Må ha sovet i timen... da jeg læser dit svar i #5 var vist ikke helt frisk der hehe :)

klintoe

New Member
Vi kan sagtens blive enige om, at det giver ikke nogen mening.. og synes ikke der er nogen tråd i hvilke som kan og ikke kan? Som du selv nævner det, hvorfor kan M8 ikke, når M7 kan?
Selv min Nexus 7 (2012) er heller ikke på listen.... Underligt

sjakalen

New Member
Med mindre det er fordi de fleste nye enheder har den der funktion "Screen Mirroring" som jo faktisk gør det samme. men det har mit snart 6 år gamle Samsung 46B7070WW Tv sku ikke. og min M7 hadet den heller ikke

Tro du det er noget der kommer med en opdatering??

klintoe

New Member
[quote="Sjakalen" post=12983]Tro du det er noget der kommer med en opdatering??[/quote]

Pas... Jeg kan fortælle dig, at det er kommet til HTC One M8, måske det også er kommet til din, efter den nye ChromeCast opdatering!!

sjakalen

New Member
Klintø

Efter den opdatering til Chromecast, er der også mulighed for Cast skærm på min tablet :) men det er ikke fuld skærm... der mangler lidt i siderne for at fylde skærmen (46") helt ud. men fedt nok at det er muligt

jmolholm

New Member
Så har VLC officielt ud meldt at ChromeCast bliver implementeret i deres v.3.0 :)

nyheden er godt nok fra Gizmodo

<a href="http://gizmodo.com/vlc-is-getting-chromecast-support-1686311413" />KILDE LINK</a>

som beskrevet i linket håber jeg det betyder at ALT lokal indhold på ens computer/mobil/tablet kan cast'es op på tv'et.. o))

Adam Clark Estes sagde:
If that means what we think it means, you'll soon be able to cast any video from the VLC player.