• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Lær mere.

Bluetooth tastatur til Samsung Note 3 tablet

Jeg har købt er Samsung BKB-10 tastatur som jeg vil bruge til min Note 3 2014 edition tablet, men flere af tasterne matcher ikke med min tablet. Det matcher fint med en tab 2. Jeg har forsøgt med et Sandstrøm bluetooth tastatur til tablet også, men det har samme problem. Er der nogen som har erfaring med dette og kan problemet løses eller skal keg bare vænne mig til at det ikke helt fungerer?

Anker

Flere af tasterne skriver ikke det tegn, der står på tasten. Fx er der ikke nogen skråstreg som 'shift 7' skal skrive. Der er ikke noget anførselstegn på 'shift 2'. parantets begynd er på 'shift 9' i stedet for 'shift 8' som det fremgår af tastaturet. Den eneste måde jeg kan skrive citationstegn er ved at bruge tastaturet på tabletten. Det findes ikke på tastaturet - eller jeg kan ikke finde det.
Ja, og det underlige er at tastaturet fungerer perfekt når det sluttes til en Samsung Galaxy Tab 2.

Anker

Jeg tænker lidt at det måske er noget mapping den er gal med. Hvad sker der når du skriver æ ø å?

Måske er tastaturet ikke sat til det korrekte sprog.

The One. Lollipop'd and Swyped

Jeg bruger flere forskellige sprog på min tablet (Da, En (UK & US) og Tyrkisk), men når jeg bruger det eksterne tastatur er det naturligvis sat til dansk. Der er ingen problemer med æ, ø og å.
Jeg er ikke helt sikker på hvor de forskellige funktionstaster skal sidde på et engelsk tastatur, heller ikke hvis jeg sætter tastaturet op til tyrkisk skriver alle tasterne det, som den givne tast skulle skrive.
Jeg ved ikke, hvad det betyder, at det måske er noget mapping den er gal med.

Anker