Asus Padfone 2?

huntres

New Member
Sådan så kom min Asus Padfone ind af døren.
Jeg er så heldig at være med i Asus Test pilot projekt, og vil derfor forsøge at gøre mit bedste for at udforske Padfonen...

Er der nogle ting I gerne vil se testet? oplevelsen af bestemte aspekter I gerne vil have kommenteret? Ja så kan I komme med requests her, så tester jeg det gerne, og giver mit bud på oplevelsen af dette...

Personligt betyder håndskrift genkendelsen meget på især tablets, samt skærm følsomheden, og det er jo nemt at demonstrere med en lille video, tegninger og what not, men aner faktisk ikke om det er noget der betyder lige så meget for jer?

Kommenter gerne alt det i gider, også hvis ikke I bryder jer om hybrid telefon/tabletten...<div class="attachments"><div class="attachment_title">Attachments:</div><ul><li><a href="https://www.appsandroid.dk/media/2013/01/DSC_0234.png">DSC_0234.png</a></li></ul></div>

huntres

New Member
[quote="Høy" post=9797]super fedt..hvor lang tid har du den?[/quote]

Høy -> jeg har den i små 4 uger, så det er bare med at komme med forslag, requests osv. :p

huntres

New Member
[quote="Belli" post=9798]Jeg vil gerne høre hvordan skærmen er og lyden når du spiller musik :)[/quote]

Belli -> Skærmen på selve telefonen er ren fryd med en opløsning på 1280x 720. responsen er relativt flydende og nem, uden for mange "spildte" tryk for respons, faktisk er der mest problemer når man browser på ting der kræver finesse tryk, så er det ligesom om den lige skal være sikker på at det er det man vil :p dette er dog alene på telefonen, i Padform oplever jeg det ikke. Det skulle hjælpe med den nye opdatering har jeg kunnet læse mig til på nettet.

iforhold til paden er opløsningen ikke voldsomt anderledes, og opleves derfor ikke lige så lamslående imponerende som på telefonen, dog finder jeg det ikke som noget noterbart problem, da det jo er normal opløsning for mange tabletter.

Kan sige at jeg har leget rigtig meget med at bruge håndskrift på tabletten til browsing, blogging osv. ganske fortrinligt, dog mangler der de klassiske Æ Ø og Å men det kommer nok også senere - eller det håber jeg!

Samtidigt har jeg sketchet lidt, og lavet små bøvede tegninger i noteprogram og app paint, det kan jeg få lang tid til at gå at lege med.
- som en side note er der også et spændende foto redigeringsprogram, som jeg også skal have set lidt nærmere på :)

EDIT- glemte sgi da det med lyden! Jeg er tarvelig og bare gå ud fra du taler om Tabletten når du gerne vil høre om lyden, iforhold til video og musik... Tabletten har desværre kun 1 højtaler, som sidder i venstre side når man holder tabletten vandret, den er rettet på en vinkel der gør at lægger man tabletten fladt på bordet, mulder det ikke lyden forfærdeligt, men stadigt ikke optimalt... Jeg synes det er fuldt ud brugbart, og en fin diskant dog svært ved bas... til film er det tilfredsstillende til musik Hmmmm måske til pause musik mens man sidder og browser, eller hvis man sidder og læser lektier/arbejder.... mere underholdningsværdi er der ikke, og det er trist... dog for en tablet er det ikke i den dårlige ende slet ikke!! Jeg kunne bare godt tænke mig at der var kælet lige så meget for lyden som der var for alle de andre finesser. Gætter lidt på at noget må lide for at gøre plads til telefon dock osv. på bagsiden...

En side bemærkning om telefonen er at lyden der til musikringetoner, film, radio osv. det er bare top notch. Jeg er ikke blown away, men heller ikke skuffet! igen som de fleste mobiler så kan den ikke brumme bassen frem, så smid ikke dit anlæg ud på baggrund af det! :p

peterh

New Member
Når du har haft den i lang tid nok til at kunne bedømme batteri vil jeg gerne hører om phonen holder okay strøm, ved godt det er svært at vurdere :)

huntres

New Member
[quote="Peter H" post=9802]Når du har haft den i lang tid nok til at kunne bedømme batteri vil jeg gerne hører om phonen holder okay strøm, ved godt det er svært at vurdere :)[/quote]

Peter H -> Det vil jeg forsøge at huske :) Kan sige sådan off the bat out of the box, ja så er det faktisk over alt forventning med mit førstehåndsindtryk. var som udgangspunkt meget bekymret for, hvordan den håndterede de to batterier, og få dem "kørt sammen"... det fungerer over alt forventning. lige ud af kassen skulle jeg jo gå den rigtigt igennem og fik i hvertfald nok siddet 3 timer og bare leget, og batterierne havde stadig massere af juice tilbage, til trods for at de jo kun havde den der standard 50% batteri, lige når man tager det ud af kassen...

forståeligt nok tærer den mere på telefon batteriet end padstationens eget batteri, dog formår det at blive samkørt på en måde, som minder om at tabben faktisk lader mobilen lidt op hen af vejen, for at bevare længere køretid... jeg er ikke sikker, og det skal jeg selvfølgelig lige have læst op på!!
- for mange er det jo en stor issue om man klatlader ens elektronik, for mig personligt er det ikke et problem, hvis det sikrer maksimalt køretid!

huntres

New Member
Jeg har Idag leget lidt med kameraet i telefonen som er på 13 mpix med fokus valg osv. synes faktisk den tager helt okay billeder og det tager ikke lang tid at finde ud af... Jeg er en bruger der godt kan lide at det skal gå stærkt, være lige til og uden for meget fuss, med andre ord ikke det der ligner proff. billedtagning, derfor er den automatiske funktion på kameraer meget vigtig! det skal fungere!...

Så ja her nogle meget upoetiske billeder taget med Padfone 2 (kvaliteten forringes for bestindigt her inde, så har uploadet dem til blogger sammen med en masse andre yderst useriøse betragtninger.)

<a href="http://blipblipsonar.blogspot.com/2013/01/billeder-og-andsvage-motiver.html" />se billederne her!</a>